מס' צפיות - 675
דירוג ממוצע -
ביקורת: חיזור גורלי - הבימה
המותחן הקולנועי בהפקה בימתית משובחת ומרגשת
מאת: חיים נוי 10/12/14 (01:21)

ביקורת: "חיזור גורלי" – המותחן הקולנועי הנודע בהפקה משובחת ומרגשת – תיאטרון  הבימה

 

מאת חיים נוי

"חיזור גורלי" המבוסס על סרט הקולנוע הנודע הוא מחזה קולח, מותח, מרגש , המעניק לצופים חוויה של תיאטרון משובח ועונג רב. המדובר במותחן אימה ארוטי העוסק בניאוף והשלכותיו הנוראות על חיי המשפחה. הבמאי משה קפטן הצליח ללהטט עם להקת השחקנים המוצלחת והפיק בתיאטרון הבימה הצגה סוערת, רוויה במתח שאין בה רגע דל ונראה שהיא תהווה להיט ברפרטואר ההצגות של העונה.

המותחן נכתב בידי ג'יימס דירדן והסרט בכיכובם של גלן קלוז, מייקל דאגלס ואן ארצ'ר, הפך לאחד הסרטים המוצלחים ביותר מבחינה עסקית בשנת 1987 והיה מועמד לאוסקר ולגלובוס הזהב בשש קטגוריות, אך לא זכה בהם. עם זאת הסרט הפך לסרט מדובר ביותר וללהיט קופתי וסצנת הארנב , הייתה לנודעת ביותר ולמעמד של פולחן. המחזה שכתב המחבר בעקבות הסרט, שונה במעט מהסרט ושונה בסיום שלו.

העלילה עוסקת בפרקליט מניו יורק, הנשוי באושר לאשתו,קייט. לבני הזוג ילדה קטנה והם מתכננים לעקור לכפר. במהלך פגישה מקרית בבית קפה נתקל הפרקליט, דן גאלאגר, באשה חושנית, אלכס, המפתה אותו והלילה מסתיים בביתה. דן מנסה למחוק את אותו סטוץ אומלל, אך האישה לא מרפה ממנו ועוגבת עליו. היא מאיימת עליו ואפילו מעוללת לביתו ולרכושו נזקים וטוענת כי היא בהריון ממנו. דן מגלה לאשתו את האמת והוא עוזב את הבית. הוא מאיים על אלכס להניח לו והסוף הוא סוער, מותח ובלתי צפוי.

 משה קפטן העלה הצגה שמאופיינת בכמה מימדים ובמיוחד בכך שהיא שזורה בתפאורה מסתובבת, וידאו ארט, תנועה וקצב קולחים, משחק משובח ותאורה מדויקת. כל התמהיל הזה גורם להפקה להיות מעניינת, מותחת וקולחת ונותנת תמורה לקהל המגיע לחזות בתיאטרון שאינו נשען רק על בידור ומתח, אלא גם על תובנות ועל מוסר השכל.

אקי אבני מגלם את הפרקליט דן גאלאגר ומשחקו משובח, מענג ואין ספק שזהו אחד מתפקידיו המצוינים ביותר.

אסנת פישמן מעולה בתפקיד אלכס, האישה שהאהבה מערערת את שפיות דעתה. משחקה הוא מרגש, מפעים, שובה לב ומקצועי.

ריקי בליך היא האישה קייט ומשחקה מוצלח מאוד, ראוי ומשובח.

אורי הוכמן הוא ג'ימי, חברו לעבודה של דן והוא מגלם את התפקיד בצורה יוצאת מן הכלל, ברגש ובמשחק נפלא.

רזיה ישראלי מגלמת בהצלחה את אימה של קייט ומשחקה יפה ומוקפד.

הילה שלו חיננית, מצחיקה ונהדרת כמזכירה וכאשת הנדל"ן.

עמוס בוארון, שפי מרציאנו ודורון עמית, מוצלחים כאנשי משטרה.

הילדה רומי אבירם מצטיינת בגילום בתם של בני הזוג גאלאגר ואין ספק כי יש לה פוטנציאל מעולה.

התרגום של עידו ריקלין הוא קולח ועכשווי.

ערן עצמון עיצב את התפאורה המדהימה , הנעה רוב הזמן בסחרור קולח ומותח. אורן דר אחראי לעיצוב התלבושות היפות. המוזיקה של אורי וידיסלבסקי היא מצוינת ומעניקה מימד נוסף להפקה.

גיא מרום אחראי לעיצוב הוידיאו הנפלא. מאיר אלון עיצב תאורה נהדרת. שרון גל אחראית לתנועה המעוצבת ברוב טעם וחן.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום- ז'ראר אלון

 

 

 

 

 

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, לשעבר עורך ראשי של סוכנות עתים, העורך הראשי של סוכנות הידיעות הבינלאומית IPA,חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים, מומחה למיוזיקלס

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר