מס' צפיות - 310
דירוג ממוצע -
127תז נתניה הקאמרית הקיבוצית-תפילה-מוזיאון תא
קונצרט עם יצירות בהן יש רמז של תפילה
מאת: elybikoret 23/01/15 (15:48)
1327תז נתניה הקאמרית הקיבוצית-תפילה לאם,לרוחות ולשטן.
צילומים-אלי ליאון
 
תז נתניה הקאמרית הקיבוצית יודעת לבחור יצירות נהדרות המבוצעות לעתים קרובות או לא כל כך ידועות ומפורסמות ולחברם יחד בקונצרט אחד
עם נושא משותף הנותן גוון מיוחד לקונצרט.
כזה היה גם הקונצרט ששמעתי הערב .
צריך כשרון מיוחד כדי ליצור נושא משותף מיצירות שונות.
הנושא המשותף היה "התפילה".
שמענו ארבע יצירות שלשלוש מהן יש קשר עם "תפילה.בקושי אנסה למצוא גם איזה קשר לתפילה  ליצירה הרביעית.
 
היצירה הראשונה ששמענו-"מחול הרוחות הטובות" מאת גלוק הנה תפילה לרוחות הטובות של אורפיאוס להחזיר לו לחיים את אהובתו אאורידיצ'ה.
זהו מחול מהאופרה שלו.
בשניה סטאבאט מאטר מאת בוקריני מתפללת אם ישו כשרואה את סבל בנה המושפל,המעונה והסובל קשות בגלל חטאי עמו ומבקשת מתפללת לשתפה ביסוריו.
בשלישית בוקריני בסימפוניה אופ 12 מס 4 הושפע מהבלט "דון חואן"מאת גלוק וכתב סימפוניה עם אלמנטים של שאול ופניה לשטן...
 
הרביעית  הקונצ'רטו  לאבוב של צימרוזה הנו קונצ'רטו שמלחין אוסטרלי  בשם ארתור בנז'מין ערך עפ"י פרקי סונטות למקלדת שכתב צימרוזה וכנראה המלחין האוסטרלי התפלל שהקונצ'רטו יזכה להצלחה.
ואכן כך קרה.היצירה במרוצת הזמן הפכה הידועה והמנוגנת ביותר מכל יצירותיו של צ'ימרוזה.
 
נגינת התזמורת  בניצוחו של שלו עד-אל-המנהל המוסיקלי ומנצחה הראשי של התזמורת היתה טובה מאוד.בגלוק היא היתה מלאת רגש,רומנטיקה ,תשוקה.כל זה היה משותף גם לחלילנית התזמורת שניגנה בקידמת הבמה.
זה היה קטע מלא רגש,שלווה ,געגוע.
 
בסטאבאט מאטר לסולנית המצו סופרן איאנו קימורה  מיפן קול נעים מאוד לשמיעה, נקי, חלק אך הוא לא היה  מספיק   חזק במקומות מסויימים ולא נשמע היטב.קולה היה חם,מלא הבעה ורגש.
הטקסט של סטאבט מאטר אומץ על ידי מלחינים רבים שכתבו יצירות על פיו.
 
בחלק השני של הקונצרט הקצב של היצירות השתנה. בחלקו הראשון הוא היה איטי  בהתאם ליצירות שנוגנו ובחלק השני של הקונצרט מהיר יותר,קיצבי יותר ,חי ,עליז,רענן.
שמענו את הקונצ'רטו לאבוב מאת צ'ימרוזה בביצוע נהדר של הילה צברי-פלג נגינה יפה,וירטואוזית.
בהדרן שנתנה שנמשך כדקה הראתה היטב את כשרונה הוירטואוזי שלה.
 
הקונצרט היפה הסתיים בסימפוניה של בוקריני  שיש בה מתח רב,קצב מהיר וכן ליריות ועדינות.
היא שונה הן באופי והן בקצב מהסטאבט מאטר ששמענו בחלק הראשון.
 
לראות או לא לראות:תכנית יפה,ביצוע מצויין,סולניות נהדרות.היה כדאי לשמוע.
 
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 22/1/2015 23:11
 
אלי  ליאון
leonely@gmail.com
טל03-6856786
עיתונאי-מבקר אמנות,
חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה.
מנהל קהילות פנאי ותרבות "מוטקה"
 
אני מזמין אתכם להכנס לאתרי
 בו ריכזתי ביקורות שכתבתי  והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים
בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ',יוסי גמזו וחומר אחר.
הכתובת www.elybikoret.022.co.il
 

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר