מס' צפיות - 1914
דירוג ממוצע -
1467סיפור הפרברים-תיאטרון הקאמרי-ביקורת
בימוי וכוריאוגרפיה מעולים
מאת: elybikoret 03/03/16 (00:36)
1467סיפור הפרברים-הקאמרי תא
צילומים-רונן אקרמן
 
לאט לאט אך בבטחון תיאטרון הקאמרי הופך להיות התיאטרון המקצוע המציג הצגות מעולות וגם במקביל הופך להיות  לתיאטרון המחזמר המוביל .כעת הוא מציג לסרוגין, מהרפרטואר שלו כמה מחזמרים גדולים כגון סיפור הפרברים,שער,קזבלן,כנר על הגג ועוד.אין אף תיאטרון אחר המציג ברפרטואר שלו כל כך הרבה מחזמרים באותה עונה, כולם מעולים וכולם הזוכים להצלחה גדולה המוצגים בפני אולמות מלאים למרות שחלק מהם מוצגים כבר תקופה ארוכה.
 
אמש ראיתי את סיפור הפרברים.הפקה גדולה יוקרתית רבת משתתפים שנהנתי ממנה מכל רגע משך מעל לשעתיים נטו.
 
להצלחה תרמו  גורמים רבים אך בראש ובראשונה הבמאי צדי צרפתי.הוא נמנה עם עוד כמה  כוריאוגרפים בודדים בצמרת הבמאים של מחזמרים.יש לו שפע של רעיונות מלאי ענין, ההופכים כל מחזמר למענין ולבילוי מקסים.
אינני לוקח בחשבון כמובן במה שכתבתי את ליאונרד ברנשטיין,ארתור לורנץ,סטיבן סונדהיים וג'רום  רובינס כי לו לא יצירתם המקסימה לא היה לבמאי מה לביים.
היתה זו הפקה שהקפידו בה על כל פרט ופרט מהקטן ועד הגדול.הכל היה מדוייק ומושלם. הפקה מרשימה ,מרתקת,יפה בהפקתו של חיים סלע.
 
אביחי חכם היה אחראי על הכוריאוגרפיה המקסימה.הרקדנים היו כולם גברים ונשים בכושר גופני מעולה.הם היו לא רק רקדנים אלא גם אתלטים,לוחמים,זמרים,אקרובטים וגם שחקנים.ביצוע הריקודים היה נהדר.
התפאורה שעיצב ערן עצמון היתה מרשימה קודם כל בגודלה.היא הראתה את העיר האפורה,הקירות הגבוהים זזו התנועעו ויצרו פינות משחק שונות ולפעמים גם אינטימיות.בתלבושות שעיצבה אולה שבצוב השתמשו בכל הצבעים הבולטים וכך ראינו תמונות בצבעים שונים לבן,אפור,כחול ועוד.התאורה באחריות קרן גרנק היתה מלאת אור,מתאימה לקצב ורוח הצעירה שנשבה על הבמה.אלי ביזאווי תירגם את המחזמר בשפה קולחת ועכשוית מבלי לחרוג מהתמליל המקורי.טוב עשו בתיאטרון שמילות השירים למרות שהם הושרו בעברית ,הוקרנו על מסכים בשני צידי הבמה.דוקי עצמון הדריכה היטב את הזמרים.
 
אילן גזית עיצב קרבות במה נהדרים שלו היו נערכים על אמת היו מפילים קורבנות רבים.אמיר לקנר היה המנהל המוסיקלי  של המחזמר עם המוסיקה הנפלאה שכתב ליאונרד ברנשטיין.
 
בהפקה משתתף צוות שחקנים,רקדנים,זמרים של כ40 איש ובנוסף צוות טכני,תזמורת חיה ועוד.אי אפשר להזכיר את כל השמות והנה חלק קטן מהם המשחקים בתפקידים הראשיים. 
משי קליינשטיין כמריה היתה טובה מאוד.יש לה קול יפה ומשחקה היה חם ותשוקתי.
עידו רוזנברג כטוני התבלט בקולו היפה ומשחקו הטוב.
רונה לי שמעון בתפקיד אניטה היתה מעולה.מלאת מרץ,רוח נעורים מתפרצת שכבשה את הבמה בכל רגע שהיתה עליה.
גלעד שמואלי כברנרדו הוכיח היטב את יכולתו הן בשירה הן  בקרבות והן במשחק.הוא היה טוב מאוד.
עודד לאופולד היה שוטר קשוח .גילם שוטר שרצה שקט מבלי שברור את האמצעים להשגתו. אינני יודע איך מתנהגים בדרך כלל השוטרים בארה'ב, אך אם שוטר היה מתנהג ככה בארץ היו  קמות מיד צעקות עד השמיים עד לפיטורין.
רוני מרחבי כאניבדיז הנערה הרוצה להיות נער ניצלה היטב את כשרונה הרב גם בעזרת צורתה החיצונית.
שלמה וישינסקי כדוק -השחקן היחיד מה 'גברדיה הישנה' היה טוב מאוד ונעים היה לראות אותו משתלב יפה בין כל השחקנים הצעירים האחרים.
יפתח מזרחי-ריף היה טוב מאוד גם הוא.
 
את המחזמר כתבו לפני 60 שנה  בשנת 1957.מיד לאחר שהצליח מעל למשוער הפך לסרט שהצליח מאוד גם הוא.בארץ הוצג פעמים מספר  בהפקות שונות הן מקומיות והן זרות.בהבימה הוצג ב1996 ובפעם אחרונה עם להקה מקומית ב2010 בבית צבי.
 
המחזמר אקטואלי עד היום הן בעולם והן  בחלקו בארץ.הוא נחשב לאחד ממחזמרים הגדולים ביותר אם לא הגדול ביותר שנכתב.
אומרים במחזמר "באנו כמו ילדים עם תקוה שאכזבה.-''יש אמריקאי ויש פורטוריקאי''. ...ויש ישראלים ויש.....(השלם כרצונך)
 
לראות או לא לראות;הפקה מעולה שאינה מביישת את יוצריה,ביצוע נהדר,עוצמתי,כוריאוגרפיה מגוונת ומענינת,מוסיקה מקסימה.מומלץ למי שרוצה להנות מדבר נהדר מעל לשעתיים.
 
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 1/3/2016 11:04
 
ליאון אלי
elybikoret@gmail.com
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
054-249-3488
עתונאי-מבקר אמנות
חבר אגודת העתונאים של תא
ותא המבקרים שלידה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
 
 

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר