מס' צפיות - 311
דירוג ממוצע -
1471פרסקו-להקת מחול-בכורה חדשה
מחול על רקע הקראת מכתבי אהבה
מאת: elybikoret 12/03/16 (17:20)
1471להקת המחול פרסקו-SOUNDS LIKE YOURSELF
 
להקת פרסקו היא אחת הלהקות המובילות בארץ במה שנוגע למחול מודרני.כל מה שהיא הציגה עד כה היה מעולה  והוצג כשהכוריאוגרף היה כוראוגרף הבית המזוהה עם הלהקה.
מאוד אהבתי את עבודותיו והתפלאתי שהפעם הוזמן כוריאוגרף אורח  לבכורה החדשה של הלהקה.
כמובן שהדבר סיקרן אותי אך בסופו של דבר הצטערתי על השינוי.
 
כאשר נפתח המסך ראיתי שני אנשים יושבים בשני צידי הבמה.בקצה הימני ליד האיש עמד מיקרופון.האישה שישבה בקצה השני של הבמה הסתכלה ישר במבט שלא השתנה משך כל ההופעה והיא גם לא קמה מהכיסא אפילו לשניה.
בהמשך התברר לי שהאישה היא צופה מהקהל כי בכל מופע מוזמן לשבת בכיסא צופה שנבחר באקראי ותפקידו  רק לשבת ולהאזין.
 
האיש ליד המיקרופון התחיל לדבר אנגלית בשטף והתברר לי כשקראתי את התכניה מאוחר יותר שהוא מקריא טכסטים של מכתבי אהבה מאת אוסקר וייל,הנרי מילר,אנאיס נין ומיכאל גטמן.
הקראת הטקסטים נמשך לאורך כל המופע וקיבלתי את הרושם שאני בערב קריאה וכתוספת ברקע ישנם רקדנים הרוקדים.
 
תפקידה של האישה היה להאזין למכתבי האהבה שמקריאים כאילו נכתבו לה למרות שנכתבו הן לאישה והן לגבר.
לו זה היה רק חלק קטן מהמופע יכול היה להיות מענין לאלה שמבינים אנגלית אך אינני בטוח שכל הצופים שלטו היטב בשפה זו כדי להבין את האנגלית שנאמרה לא בהיגוי ברור.
לשמוע דיבור בלתי פוסק של מכתבי אהבה כאשר אתה בא לערב מחול,כמעט ללא מוסיקה,לא נראה לי כסביר.
 
המקריא מיהיר גרובר מתואר כרקדן -שחקן. תפקידו המדוייק במופע זה היה קריין ולא יותר.
נראה לי שהפעם הרעיון,טוב כשלעצמו,לשנות ולבחור כוריאוגרף מבחוץ לא היה כל כך מוצלח.
היתה לי הרגשה שבאתי למקום הלא נכון לערב קריאה ולא לערב מחול.
 
עם כל הכבוד לטקסטים שהוקראו ושכבודם במקומם מונח ,לא נראה היה לי שמקומם בערב מחול שלם.
לאחר שהאזנתי די לטקסט איבדתי את הריכוז להתבונן ברקדנים מאחר ולא היה כל קשר בין מה ששמענו ומה שראינו.
הריקוד נראה לי כתרגילים בסטודיו לריקוד כאשר הביצוע היה מצויין אך לא מספיק למלא ערב שלם.לא היתה אחידות בין הרקדנים וכל אחד נראה כמרגיש עצמאי לרקוד כפי שמוצא לנכון.
השתתפו בביצוע 9 רקדנים מהם 3 גברים.
הרקדנים עשו את עבודתם נאמנה, הראו יכולת טובה מאוד אך לא יכלו לשנות את הקונספציה של הכוריאוגרף.
 
היו קטעים שונים במופע.
בקטע אחד הרקדנים התחלקו לקבוצות של שלושה כשכל קבוצה עושה תנועות שונות ללא מוסיקה אלא רק דיבור.רעש משונה ,כביכול מוסיקה,נשמע ברמקולים.
 
לא מזמן ראיתי מופע של להקתו של גלילי-איש השעה- ובו קבוצת הרקדנים מדברת בהברות קצובות ללא תוכן או מובן.
גם בריקוד הערב היה קטע דומה שחזר על מה שראיתי קודם.
הבמה היתה מלאה יתר על המידה בעשן במה  כדי ליצור ,כביכול,אוירה אך התוצאה היתה שראית את הרקדנים לא באור נקי אלא במטושטש.
 
היה גם קטע בו הקריין הקריא את המכתבים בחושך מוחלט .אני מניח שהרקדנים לא המשיכו בקטע זה לרקוד.
הביצוע של הרקדנים כל אחד בפני עצמו,כאמור,היה טוב.הוא כלל תנועות חדות,ריצות על הבמה,גילגולים על הרצפה ,הקפאות ,עיוותי גוף ועוד.
רקדן אחד התפשט לגמרי כאשר ראשו מכוסה ורץ והסתובב על הבמה בהסתירו מפעם לפעם את מה שבדרך כלל מסתירים.
 
לראות או לא לראות;נסיון לשנות ולהזמין כוריאוגרף מבחוץ שלא כל כך הצליח.
 
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 06/3/2016 08:02
 
ליאון אלי
elybikoret@gmail.com
www.elybikoret.022.co.il
03-6856786
054-249-3488
עתונאי-מבקר אמנות
חבר אגודת העתונאים של תא
ותא המבקרים שלידה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
 

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר