מס' צפיות - 247
דירוג ממוצע -
1555בלט זנבה-אור וגלוריה
שתי כוריאוגרפיות
מאת: elybikoret 22/12/16 (18:45)
1555בלט ז'נבה-אור וגלוריה -משכן אמנויות הבמה תא
צילומים-יחצן
 
 
בלט ז'נבה נחשב לאחת הלהקות הבולטות והמובילות באירופה כיום.הלהקה נוסדה לפני למעלה מחמישים שנה ומשנת 2003 מנהל אותה פיליפ כהן שהנו המנהל האמנותי שלה ומקפיד להביא ללהקה כוריאוגרפים מפורסמים שונים.
 
אין זו הפעם הראשונה שהבלט מבקר בארץ.הפעם הוא מופיע עם שתי יצירות.
אור בכוריאוגרפיה של קן אוסולה שהנו הכוריאוגרף היוצר משנת2010 עבור שתי הלהקות של בלט ז'נבה זו שאנו ראינו אמש והלהקה הצעירה של הבלט.
 
היצירה השניה הנה של אנדוניס  פוניאדאקיס .
שני הכוריאוגרפית בחרו במוסיקה קלאסית  ליצירותיהם.הראשון הרקויאם של פורה והשני מוסיקה מגוונת של הנדל.
בשתי היצירות משתתפים 22 רקדני  הבלט.
 
ביצוע של היצירות היה מרשים.גם כושר הגופני של הרקדנים היה מעולה.ראינו שתי כוריאוגרפיות שונות אחת מהשניה אך יחד זאת חלק מהתנועות ומבנה התמונות השונות בכוריאוגרפיות היה ביניהן דמיון רב.
מה שאיפיין את הכוריאוגרפיה הראשונה היה האיטיות של המוסיקה ובהתאם גם תנועת וריקוד המבצעים וההליכה האיטית המסוגננת
 
בכוריאוגרפיה השניה היה קצב אחר-מהיר ביותר ,עוצמה ,גיוון ותמונות יפות שנוצרו עיי העמדה יפה של הרקדנים.
 
שתי הכוריאוגרפיות נוצרו לשם הריקוד בלבד ללא תוכן או מסר שאפשר היה לחוש ולהבין בראיה בלבד מבלי לקרוא את השורות הבודדות בתכניה.
נכתב בה שבאור יש''אינטגרציה בין המוסיקה למחול ויכולת לשלב בין שתי האמנויות'.אפשר להסכים עם הכתוב אך כתוב גם שמשחקי האור והצל שביצירה מעשירים ברגישות את המוסיקה.כתוב גם שהיצירה מביאה לבמה  דיאלוג בין חיים ומות ,בין אור לחושך.כל זה לא הורגש על הבמה כלל וכלל.
 
הורגש עודף של עשן במה שכיסה חצי מהבמה בצד הימני  במבט מהקהל, שרק הפריע לראות את הרקדנים בבירור ועשן זה לא הוסיף דבר.
אם זאת היתה כוונת הכתוב אור וצל -אין לי בעיה- אם כי העשן,כאמור, לא הוסיף דבר למחול.
 
הלבושות ז'אן -מרק פויסאן ב'אור' היו יפות מאוד,עוצבו בטוב טעם והחמיאו לגוף הרקדנים.
הן כללו בגד תחתון מעוצב יפה וציור חוט השידרה והצלעות בחזה.
שתי הכוריאוגרפיות הצטינו בתנועות רחבות של הידיים.
ריקוד זה נראה ונרקד ללא רגש מרגש.
 
גלוריה-היצירה השניה היתה מעולה.היא התחילה כאשר רקדנית יוצאת כביכול מתוך עשן מואר לבושה בשחור ומתחילה בריקוד סולו נהדר.היא רקדה כאשר אור הזרקורים מופנה כלפי מעלה. עיצוב תאורה שעיצב מיקי קונטו שיצר תמונה יפה.
כל הכוריאוגרפיה הצטיינה בתמונות יפות והיא נראתה כאילו והורכבה קטעים קטעים ללא קשר נראה לעין ביניהם. רקדן נכנס אל הקטע השני בסיומו של הראשון ,יוצא וממשיך הקטע השני.
 
 
ביצוע כב"אור" גם כאן היה נהדר.היו כמה רעיונות יפים כגון קטע קצר של צלליות כאשר האור בא מאחורה,רקדנית בשחור עם יריעת בד המוחזקת ומכוונת ע'י 9 רקדנים המחזיקים מקלות המחוברות לבד,קטע  בו 4 רקדנים רוקדים עם רקדנית הנמצאת כל הזמן באויר מוחזקת ע'י הרקדנים בצורות שונות ועוד.
 
היתה זו כוריאוגרפיה מרשימה מענינת,מלאת מתח וענין.
ככל הקהל גם אני חשבתי שהכוריאוגרפיה מסתיימת בקטע הריקוד בהשתתפות הלהקה לצלילי " הללויה' הרקדניות בבגד ים  שלם והרקדנים בתלבושת של יום יום כולם רוקדים בתמונה יפה שנוצרת  לשניה, דבר הנראה  כסיום המחול, אך מיד רקדנית יחידה ממשיכה לרקוד כשאליה מצטרפים הרקדנים .זהו קטע שנרקד לאחר השיא  אליו הקהל ואני ציפינו לסיום והמתח והענין ירד בפתאומיות פלאים.עדיף היה לסיים את הערב מיד אחרי הללויה.
 
היה זה ערב יפה,מקצועי ביותר,שכלל רגעים יפים רבים אך הציפיה היתה ליותר.
 
לראות או לא לראות;בהחלט לראות והופעה נוספת תתקיים היום 22.12 במשכן האמנויות
 
נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון , 22/12/2016 11:02  
 
 
 
אלי ליאון
03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי
חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה
  

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר