מס' צפיות - 64
דירוג ממוצע -
1669אסילום-להקת המחול הקיבוצית-ביקורת
כוריאוגרפיה רמי באר
מאת: elybikoret 02/06/18 (00:06)
 
 
1669אסילום-להקת המחול הקיבוצית-ביקורת
צילומים:אייל הירש
 
ללהקת המחול הקיבוצית בכורה חדשה בשם 'אסילום' בכוריאוגרפיה של רמי באר.
כבר מזמן הפסקתי להתרשם משמות הניתנים למחולות המודרניים או לקרוא מה התוכן ,אם יש כזה,במחול.
בדרך כלל בין הכתוב למתרחש על הבמה יש קשר רופף אם בכלל.
 
זה לא מפריע לי להנות מהמחול,אם הוא טוב,כי זה מאפשר לכל אחד מהצופים לראות במחול מה שהוא רוצה ובנוסף זה מפעיל את הדמיון של הצופה.
 
לשם המחול שראיתי אמש בלהקה הקיבוצית גם שם משנה -מחסה,מקלט מסתור.
הבנתי שזו מילה לטינית ומאחר וידעתי על מקום מקלט עתיק בשם זה ,חיפשתי את הפרוש המדוייק של המקום.
 
ובאמת היה בעולם העתיק מקום מחסה בו הלכו אנשים שנרדפו מכל סיבה שהיא או רצו להיות במקום מקלט מוגן.
 
מקום כזה קיבל חסות דתית ומקומות כאלו היו קיימים בעיקר במקדשים או במקומות בהם התקיים פולחן כל שהוא.
 
גם ביהדות היה קיים 'אסילום'בצורת ערי המקלט או נגיעה בקרנות המזבח.
 
מאחר, וכבר על פי פרוטש השם ,מה צריך להיות בעבודה החדשה של רמי באר חיפשתי זאת בכוריאוגרפיה.
 
יש לציין שהכוריאוגרפיה היתה מרתקת.יש בה נטיה לחלק את הרקדנים לשניים. קבוצה של רקדנים הרוקדים כקבוצה ולידה רקדן או שניים הרוקדים בנפרד בתנועות שונות מהמבוצעות על ידי הקבוצה.הפרוש שלי הקבוצה זה מקום המקלט.ההרקדנים הבודדים-הנרדפים מחפשי המקלט.
 
 
הפעם יש לציין ,קיים קשר בין השם לנרקד.
אנו רואים אנשים המנסים להגיע למקום המחסה,אנשים הנרדפים מחוץ למקום הבטוח ונרגעים כאשר נכנסים אליו.
יש בלהקה 17 רקדנים כולם מעולים ,כאשר כמובן יש כמה שמתבלטים יותר ביניהם גם מרטין הארייג,סו ג'וון קים,ג'ן וואן סוק,ג'אנגוון ג'אנג ואחרים.
 
הכוריאוגרפיה מלאה בצורות שונות של ריקוד.
יש צעדה אחורנית כאשר הרקדנים בצעד אחורי עוברים מצד ימין לצד שמאל ולהפך,יש קבוצות ומפעם לפעם מהקבוצה יוצא רקדן לבצע סולו או דואט,יש קפיאה במקום של רקדני הקבוצה בזמן שהסולן רוקד,יש הליכה של הרקדנים היוצרים שרשרת ארוכה ועוד.
 
כמה פעמים הרקדנים יצרו צורות גאומטריות  ישרות כגון מלבן פתוח ועוד.הצורות מחושבות היטב ומשתנות כל הזמן.
 
הלהקה מגובשת ביותר.מורגשת האחידות בביצוע,ההקפדה על כל תנועה,על כל צעד,על שינוי מהיר ממבנה אחד למבנה שני במהירות,בעדינות,במעברים נקיים ולא מורגשים.
 
הסולנים הם חלק מהקבוצה והם יוצאים ממנה מהמבנה המסויים כדי לרקוד את הסולו שלהם וחוזרים לקבוצה.יש הקפדה על קטעי סולו או מבנים קצרים ,מוקפדים ללא התמשכות או החוזרים על עצמם.
 
לא כל קטע מובן,לא כל קטע מתחבר לנושא הכללי אך הכל מענין,הכל ברור,הכל מרתק.
 
המבקשים מקלט יוצאים מהקבוצה,אך במהירות חוזרים אליה ומורגשת אז התרגעות ושלווה  יחסית.
רמי באר היה אחראי על הכוריאוגרפיה,עיצוב הבמה-מסכים שחורים והתאורה.התלבושות עוצבו ע'י רמי באר ולילך חצבני.
 
בסך הכל עבודה מרשימה,מרתקת ומענינת.
 
לראות או לא לראות:עבודה יפה מומלצת ביותר.
 
 

 

נכתב על ידי elybikoret-אלי ליאון, 28/5/2018, 08.27  
 
 


אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר  מוטקה

מבקר התרבות של אתרי דעתון והפורטל שלי

מבקר גם באתרים עסקים,ק. דה מרקר.תפוז.פרשן

Word press

 

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר