מס' צפיות - 177
דירוג ממוצע -
1695קוריאה-מחול עכשוי
במסגרת העונה הבינלאומית סוזן דלל
מאת: elybikoret 01/09/18 (18:08)
Subject: 1695קוריאה-מחול עכשוי
 
1695קוריאה-מחול עכשוי מקוריאה,
צילומים-יחצן
 
הערב היה המשך לעונה הבינלאומית תל אביב דאנס המתקיימת במרכז סוזן דלל בתל אביב שתמשך עד סוף אוקטובר. בעקבות שיתוף הפעולה בין המרכז למכון קוריאה לקידום מחול עכשוי ,ראיתי להקה מקוריאה בה בוצעו ארבע יצירות זוכי פסטיבל הכוריאוגרפיה הבינלאומית בסיאול.
 
הלהקה מקצועית מאוד,חביבה ביותר וזכתה מיד לאהדת הקהל.היא הציגה יצירות המשלבות את הריקוד המודרני על רקע מוסיקה  קוריאנית מסורתית המשלבת בתוך הריקוד המודרני תנועות אופיניות לריקוד הקוריאני המסורתי.
 
לקוריאה הדרומית כ52 מליון תושבים ובה כ40-50 להקות מחול גדולות וסה'כ כ100 מוסדות העוסקות רק במחול.
רוב הרקדנים הם בוגרי אוניברסיטאות עם תוארים שונים כולל מחול.
 
היצירות שראינו הערב נבחרו על ידי מרכז סוזן דלל כאשר מנהל המרכז ביקר בקוריאה.
 
בכל אחד מארבע היצירות שראינו היה שילוב בין הריקוד המודרני לריקוד הקוריאני המסורתי.כך עובדים היום כמעט כל הכוריאוגרפים הקוריאניים.בכל יצירה יש משהו קוריאני ובכל ריקוד גם מוטיב קוריאני.
 
עד שנות ה60 של המאה שעברה הריקוד הקוריאני הנפוץ היה הריקוד המסורתי.
 
אישה בשם וונסון יוק ביקרה אז במערב וספגה את תרבות הריקוד המערבי.כאשר חזרה לקוריאה התחילה להרחיב את התנועה בריקוד הקוריאני כדי לקרב אותו לריקוד המודרני.היא קיבלה את תאר החיבה "האמא של המחול המודרני הקוריאני'.
 
מאחר והערב נבחרו יצירות מאת כוריאוגרפים שונים היתה לצופים אפשרות של גיוון הן  בטעם והן בצבע  של הריקוד.
 
 
ראינו את דקאוק חון ריי שהוא סיפור על הדממה ,הטינה והצער.רקדו אותו 8 רקדניות
הריקוד התחיל שוב הפעם בכמעט חושך ותרועה ארוכה.
כל הרקדניות התקדמו בצעדים איטיים אל קידמת הבמה כאשר האור מכוון אל הרגליים בלבד.
 
המוסיקה חזרה על עצמה .התנועות איטיות כאמור והן לא היו רבות וריקוד היה כמעט במקום אחד.
התלבושות מכנסיים וחצאיות בכחול כהה.
כל הרקדנים עם פנים חתומות רציניים.המוסיקה רצינית וכאמור חזרה על עצמה.
המוסיקה דמה לרעש של מכונות תעשיה.
כולם רוקדים במרחק מה אחד מהשני ,אין מגע ,אין נגיעות .יש בדידות.
 
המוסיקה יצרה מתח ומסתורין.
כוריאוגרפיה רצינית ביותר.
 
 
כל רקדן רוקד אינדיבידואלית ובתנועות שונות שאינן דומות לתנועות שאר הרקדנים.
אין בו השתוללות או תנועות חריגות.
ביצוע יפה שכלל תנועות בהרמות ידיים,עוותי גוף,תנועות ראש.
 
לקראת הסיום עוצמת המוסיקה מתגברת אך הרקדנים עומדים כמעט במקום.
פתאום המוסיקה נפסקת .רקדן מפרפר על הרצפה.
כולם נופלים.
 
כל שאר הריקודים עולים עליו ביופי וענין.
 
 
 
הריקוד השני היה מקסים
3 רקדניות אחת מחזיקה שלד של מטריה ללא הבד.מוסיקה הכי קוריאנית ששמענו כל הערב.ריקוד איכותי ביותר.עדין,יצר צורות יפות.ריקוד מודרני עם תנועות של המזרח .מאוד מענין,אמנותי.תנועות איטיות מדודות למרות המוסיקה העליזה  והקיצבית.
המטריה הוסיפה רבות ליופי הריקוד.
 
 
ריקוד נוסף היה של רקדן סולן הרוקד עם שולחן קטן-שרברב .הוא יושב עליו ,מסובב אותו, נכנס בתוכו , שוכב עליו, רוקד עליו עם שתי אצבעות ידיו ועוד.
תנועות לא צפויות,תנועות מענינות.אורגינלי ביותר,מבוצע מצויין.
 
 
עבור הריקוד האחרון מכניסים מכשיר מסויים העושה רעש מיוחד וחלילןארוך.ארבעה רקדנים בשחור עם מכנסיים ושמלה עליהם.מוסיקה אורגינלית.תנועות לא מערביות.
 
 
 
הקוריאנים מאמינים באיזון בריקוד.
הדבר המאפיין את המחול הקוריאני הנה  עבודת הידיים -השליטה הכמעט מוחלטת בתנועות הידיים.מאפיין נוסף הנו שימוש בראש בתנועותיו  שמסמלות את הכח של האל.
 
הערב היה מענין ביותר ,מגוון ומבוצע היטב.
 
לראות או לא לראות:מענין ,מגוון,יפה,מיוחד .כן לראות.
 
נכתב על ידי elybikore-אלי ליאוןt , 30/8/2018 23:12   
 
 
 
 
 
 
 


אלי ליאון

elybikoret@gmail.com

www.elybikoret.022.co.il

03-6856786
0542493488
עיתונאי-מבקר אמנות
תיאטרון,מחול,מוסיקה,קולנוע,פנאי

חבר אגודת העתונאים של תל אביב
ותא המבקרים שליד האגודה
מנהל קהילות התרבות והפנאי-אתר מוטקה

מבקר התרבות של דעתון ושל הפורטל שלנו

מבקר תרבות גם בעסקים,ק. דה מרקר,תפוז,פרשן

WORD PRESS  

 

 

הכותב הוא הבלוג יעסוק בביקורת שלי ורשמים אישיים שלי של הצגות תיאטרון מופעים אופרה בלט קונצרט וכו הכל קשור למוצג על בימותינו כאמור הכל רשמים אישים בלבד אשמח לקבל רשמים של אחרים

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר