מס' צפיות - 147
דירוג ממוצע -
התכנית האסטרטגית החדשה של דואר ישראל
בסופו של דבר התכנית האסטרטגית אמורה להפוך את הדואר לסניף בנק נוסף, וכן לחלק את העומס הקיים ברוב הסניפים עם חנויות המוכרות מוצרים שונים כמו טלפונים חכמים,מוצרי חשמל, פיצוחים. אם מהלך זה יצליח השירות של הדואר ישתפר לבלי-היכר.
מאת: רועי אורן 10/10/18 (20:42)

מה לא נאמר על השירות של דואר ישראל: שהוא איטי, מסורבל, לא יעיל ,ועוד.

בימים האחרונים מנסה חברת דואר ישראל לדאוג לשיפור השירות.

                       פירוט התכנית

בשלב הראשון מוציאה חברת דואר ישראל מכרז שמיועד לבעלי רשתות קטנות או לכאלו המעוניינים לפתוח חנויות קטנות שיעסקו בין-השאר גם בקבלת דברי דואר (כפי שקורה היום בקיוסקים, ובחנויות דיסקית).

הזוכים במכרז יוכלו למכור מוצרים בענפים שונים כגון: מוצרי חשמל, מוצרי סלולר, שירותי פארם ,ובנוסף לכך גם לתת שירותי דואר כגון: קנייה  של מטבעות חוץ, הנפקת רישיונות רכב ונהיגה ,משלוח דואר ,ועוד.

כך, למשל, בקריית אונו ישנה חנות המוכרת מוצרי חשמל ,ובנוסף גם מעניקה שירותי דואר.

דואר ישראל החליט שהפיילוט ייערך באזור השרון ,והיא מחפשת זכיינים שיפעילו עשר חנויות כאלו בערים כפר-סבא,רעננה,הרצליה, ונתניה.

בשלב השני מתכוונת הנהלת דואר ישראל לבקש אישור לביצוע מהלכים בנקאיים מוגבלים כגון: מתן הלוואות, העברות כספים ,וכ"ו כפי שתכננה השרה לשעבר דליה איציק בשנת 2007.

בחלק הבא אדבר על המצב הנוכחי שדבו נמצא הדואר.

                         המצב הנוכחי של דואר ישראל 

דואר ישראל מפעיל כיום 1,200 יחידות מתן שירות הכוללות 250 סניפים ברחבי הארץ ,450 סוכנויות דואר חיצוניות, ו500 מרכזי מסריה חיצוניים שרובם מתפקדים כקיוסקים.

הנתונים מראים שבשנת 2017 קיבל דואר ישראל לידיו 62,000,000 חבילות, וההערכה היא שבסוף השנה הנוכחית המספר יעלה ל72,000,000 חבילות.

בחלק הבא אדבר על הסיבה למהלך

                        הסיבות למהלך זה

קיימות שתי סיבות למהלך נועז זה: הסיבה הראשונה נעוצה בכך, שלאחרונה הבנקים סוגרים סניפים ומצמצמים כוח-אדם ,דבר המוביל לכך, שהרבה אנשים לא מקבלים מענה הוגן לגבי החסוכנות שלהם ,והפעולות שהם עושים בחשבון הבנק שלהם (הדברים נכונים בעיקר לאוכלוסייה המתבגרת שאינה יודעת להשתמש בטלפונים חכמים).

הסיבה השנייה היא עצם העובדה שדואר ישראל מתקשה להחזיק את סוכנויות הדואר ,הובילה לאוורור תכנית ישנה שבמהלכה שירותי דואר ינתנו גם בעסקים קטנים, וכן יתאפשר בסניפי הדואר לעשות פעולות בנקאיות שונות.

                  המודל הכלכלי של התכנית

המודל הכלכלי של תכנית זו מתבסס על מספר המבקרים בכל סניף, וכן על מספר העמלות בעבור הפעולות שעושה הלקוח המבקר באותו סניף (בדומה למה שקורה היום בסניפי הבנקים).

כלומר, המודל החדש יאפשר לכל זכיין להיות אחראי על העסק שלו,ועל צוות העובדים שהוא יבחר להעסיק ,ובמקביל גם לשתף פעולה עם דואר ישראל על-ידי כך שהם יוכלו לפתוח סוכנויות נפרדות שיעסקו אך ורק עם עבודת הדואר כגון: שליחת מכתבים,רכישת מטבע חוץ, החלפת שלטים של חברות הכבלים והלוויין ,ועוד.

בסופו של דבר התכנית האסטרטגית אמורה להפוך את הדואר לסניף בנק נוסף, וכן לחלק את העומס הקיים ברוב הסניפים עם חנויות המוכרות מוצרים שונים כמו טלפונים חכמים,מוצרי חשמל, פיצוחים.

אם מהלך זה יצליח השירות של הדואר ישתפר לבלי-היכר.

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר