מס' צפיות - 300
דירוג ממוצע -
התכניות החדשות של הרכבת להקטנת העומס במסילות
אין ספק שהחודש וחצי האחרונים לא היו טובים לרכבת ישראל בלשון המעטה. תכנית חדשה אמורה למנוע את הצפיפות ברכבת ,ואת התלאות שחווים הנוסעים מדי בוקר. אחת התכניות שאושרו לאחרונה היא תכנית שנקראית "לופ". מדובר בקו מעגלי שיחבר בין הפרברים הצפוניים של תל-אביב יפו .
מאת: רועי אורן 23/05/19 (00:45)

אין ספק שהחודש וחצי האחרונים לא היו טובים לרכבת ישראל בלשון המעטה.

תכנית חדשה אמורה למנוע את הצפיפות ברכבת ,ואת התלאות שחווים הנוסעים מדי בוקר.

אחת התכניות שאושרו לאחרונה היא תכנית שנקראית "לופ".

מדובר בקו מעגלי שיחבר בין הפרברים הצפוניים של תל-אביב יפו .

הקו יעבור בערי השרון כגון: הוד-השרון, ראש-העין, פתח-תקווה, בני-ברק ,והרצליה ,והוא יחל לפעול בתחילת שנת 2020.

חשוב לציין בהקשר זה כי הפעלת קו זה תשמש תחליף לרכבת קלה באזור השרון ,זאת אחרי שהקו הורוד בוטל בשל לחץ שהפעילה עיריית רעננה אשר סרבה בכל לשון של בקשה להקים מסילה ברחוב הראשי של העיר (הלא הוא רחוב אחוזה).

                             יתרונות הקו המעגלי

1: הקו המעגלי מיועד להקל על העומס הקיים בשלוש מסילות הממוקמות באיילון.

כלומר, אם עד היום רוב הקווים של רכבת ישראל עוצרים בכל תחנות תל-אביב (מה שיוצר עומס על שלושת המסילות הממוקמות בציר איילון ).

דבר זה מוביל להאטת הרכבות הנוסעות מתל-אביב לערים השונות.

מסילה רביעית תוקם ככול הנראה רק בשנת 2025 ,אך כנראה זה לא יקל על העומס הקיים כיום.

2: בשלב הבא יוקמו רכבות "מזינות" אשר יקחו את הנוסע בערי הלוויין שמחוץ לתל-אביב ,ובעיר מסוימת יחליף הנוסע רכבת שתיקח אותו לתל-אביב (בדומה למה שעושים הנוסעים עם כרטיס ה"רב-קו").

כך, למשל, נוסע יסע מרעננה להרצליה, בהרצליה הוא יחליף רכבת לתל-אביב.

נשאלת השאלה: למה לא להקים רכבת שתיקח אותו ישירות מתל-אביב לרעננה?

התשובה היא כי אין מספיק מסילות ,קרונות, וכוח אדם לעשות זאת.

3: רכבות אלה אמורות להקל על הנוסעים לעלות לרכבת ,וכן להקל על הצפיפות הקיימת כיום ברכבות.

עכשיו נדבר על התכנית הבאה.

                             פירוט התכנית הבאה

בעתיד הרחוק יותר תונח מסילה מתחנת משה דיין בראשון-לציון מערב לתחנת "הראשונים" אשר תוביל רכבות למודיעין ולירושלים.

המיזם צפוי לכלול הקמת תחנות רכבת חדשות שייקראו "מעיין שורק",ו"רמלה דרום"אשר יימתחו לאורך 30 ק"מ.

סלילת המסילה תכלול הקמת מנהרה מתחת לכביש 431 אשר תחובר על-ידי גשר.

בתחנות אלו יוכל הנוסע להחליף רכבת לתל-אביב.

במסגרת התוכניות יבוטלו הקו הישן מתל-אביב לירושלים, וקו באר-שבע -דימונה.

                    פירוט קווים אלו

קו הרכבת הישן לירושלים מבוסס על המסילה הטורקית הישנה כאשר משך הנסיעה בין שתי הערים הוא שעה ושלושים וארבע דקות.

הרכבות מגיעות מתל-אביב דרך בית-שמש לשכונת מלחה הממוקמת בדרום ירושלים.

אפשר יהיה להפעיל את הקו כקו תיירותי,אך הדבר ידרוש תחזוק המסילה ,והחלפת קרונות.

הקו לדימונה נחנך בשנת 2005 נחשב לקו כושל מאחר שתחנת הרכבת ממוקמת מחוץ לעיר.

הנסיעה לבאר-שבע נמשכת 50 דקות ,ועדיף לנוסע לנסוע באוטובוס מאשר את הרכבת.

עדיף להקים עוד מסילות מאשר שנוסע יצטרך להחליף שתי רכבות כדי להגיע מרעננה לתל-אביב, או לחלופין מרמלה לתל-אביב.

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר