מס' צפיות - 601
דירוג ממוצע -
תרבות ההנחות המדומות - והאם באמת Cal לקבל יותר ?
הצצה למה שקורה מעבר ל"מבצעים" וההנחות שבהסתכלות שטחית נראים מאד אטרקטיביים.
מאת: יקירמרכז 08/07/08 (13:48)

לפני מספר ימים קיבלתי הודעת SMS מחברת Cal עם כרטיס כאל כדאי לקנות מזון 10% הנחה במעמד החיוב בקניה מעל 150 ש"ח ב"מגה" ו "מגה בעיר" על פניו המבצע נראה מאד אטרקטיבי כי מה יכול ליהיות אטרקטיבי יותר מאשר לערוך קניה של 400 שח ולראות בפירוט העסקות של כרטיס האשראי ששילמת רק 360 שח ובמיוחד בזמנים של חוסר וודאות כמו עכשיו.

 

המבצע הזה מצטרף למבצע אחר שנקרא "קל לקבל יותר" שחברת Cal מריצה כבר יותר משנה ובמסגרתו לקוחות של Cal מקבלים הנחות במעמד החיוב של כרטיס האשראי על קניות במקומות מסוימים. תמיד הטרידה אותי שאלה לגבי כל המבצעים האלו והיא למה הרשתות מוכנות לספוג את ההפסדים האלו כדי לתת ללקוחות של חברת Cal

 

הטבה??? התשובה כאן לפניכם והיא מורכבת משתי עובדות בסיסיות: א) החברות שנותנות את ההנחות לא מפסידות שקל. ב) אתם - הצרכנים שנענים למבצע ורוכשים באותו מקום, תתפלאו לשמוע אבל גם אתם לא מרוויחים אפילו לא שקל אחד קטן. לצורך הבהרה של העניין הזה בואו נבין מה מדרבן את החברות להעניק את ההנחות האלו?

 

במקרה של רשת "מגה" מה שקרה הוא שחברת Cal עשתה פילוח דרך דפוסי הקניה של הלקוחות שלה, ולכל הלקוחות שלא נוהגים לבצע עסקאות בכרטיס האשראי ברשת "מגה" שלחה חברת Cal את ה"הטבה" הזו כדי לגרום להם להיכנס לרשת הזו שבדרך כלל הם לא נוהגים לבקר בה ובכך להגדיל את הרווחים של רשת "מגה", כך, חברת Cal מצטיירת בעיני הלקוח כחברה שנותנת הטבות ללקוחותיה כשבעצם היא משתמשת בנתוני הלקוחות לצורך קידום מכירות של עשתה רשת "מגה" (אגב רשת "מגה" שייכת ל"ריבוע כחול" שמחזיקה ב49% מ "דיינרס" כרטיסי אשראי,חברת Cal מאידך מחזיקה בשליטה ב"דיינרס").

 

ועכשיו שתי דוגמאות כדי שנבין למה אפילו שאנחנו מקבלים הנחה על הקניה אנחנו בעצם לא מרוויחים כלום: א) אחרי שקיבלתי את ההודעה החלטתי לערוך את הקניה השבועית שלי ברשת "מגה" במקום בסופר השכונתי, לאחר מספר ימים עברתי בסופר וראיתי שקופסת שימורים שעלתה ב"מגה" 8-9 שקלים עולה שם 4 שקלים בלבד. ב) חלק מההטבות של "קל לקבל יותר" זה הנחה של 5% ברשת "ניו פארם", השבוע הייתי צריך לקנות מוצר מסויים מרשת פארם, אותו המוצר עלה ב"סופר פארם" 5 שקלים פחות מאשר ב"ניו פארם", בשתי הדוגמאות האלו מחיר מוצר בלי שום הנחה יוצא יותר זול בהרבה ממחירו של מוצר זהה אחרי הנחה של 10% ברשתות שמשתתפות ב"מבצע". מסקנה, היא לא להתפתות למבצעים האלו חבל על הזמן ועל הדלק.

 

לבלוג של יקיר מרכז

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר