מס' צפיות - 458
דירוג ממוצע -
גוגל כובשת את מיקרוסופט
כאילו לא מספיק שמיקרוסופט נאלצת לנקוט לאחרונה צעדים נואשים להצלת חלקה העלוב בשוק מנועי החיפוש, אתמול התעוררה החברה וגילתה כי המתחרה הכי גדולה שלה - גוגל -התנחלה לה על הדשא בגינה.
מאת: יאיר מור 07/08/08 (01:26)

כאילו לא מספיק שמייקרוסופט נאלצת לנקוט לאחרונה צעדים נואשים להצלת חלקה העלוב בשוק מנועי החיפוש (הזיגזוגים מול יאהו המבולבלת ורכישת powerset - מנוע חיפוש סמנטי ייעודי לויקיפדיה), אתמול (שלישי) התעוררה החברה וגילתה כי המתחרה הכי גדולה שלה - גוגל - התנחלה לה על הדשא בגינה.

 

הכל החל כאשר השיקה מייקרוסופט את פלטפורמת ה"סילברלייט" שלה, האמורה להתחרות מול הפלאש של אדובי (טוב שהם נזכרו, באמת, אחרי יותר מעשור בו הפלאש היה הפורמט האינטראקטיבי היחיד לתוכן ברשת). הפורמט, שאתר הניסוי שלו נראה מהמם, גם אם למעשה הוא לא עושה כלום, נועד לפתוח למייקרוסופט פתח לתוך שוק הפרסום האינטרנטי, מאחר והוא מאפשר הצגת פרסומות אינטראקטיביות (כמו "שאול פרחיו ובניו" או "עזרו לאח של מייקל לואיס לנשום" - זוכרים?), ללא חלונות פופ-אפ הנחסמים ע"י רוב הדפדפנים, ואם אפשרות לשלב אותן בתוך תוכן דוגמת סרטונים ביוטיוב. הבעיה הייתה שמייקרוסופט לא השכילה להתחיל להשתמש בפלטפורמה שלה עם ייסודה, וחיכתה - למה, אתם שואלים? שאלה טובה.

 

ענקית התוכנה הייתה עסוקה מדי בניסיון לקנות את "יאהו", האתר שחולש על המקום השני בשוק החיפוש בארה"ב ודף-הבית של רוב הדפדפנים במדינות אירופה. המטרה, בניגוד לנהוג לחשוב, הייתה כפולה: גם הגדלת נתח השוק של מייקרוסופט בתחום החיפוש ע"י "בליעת" יאהו הפופולארי, אך גם - ובעיקר - פוטנציאל מכירת ה"תוצאות הממומנות" שמציג מנוע החיפוש. רוב האנליסטים לא טרחו לחבר כאן אחד ועוד אחד, אך כאשר מייקרוסופט הגישה ערעור על עיסקת הפרסום שחתמה יאהו עם גוגל מאחורי גבה, הבנתי כי זה בעצם מה שרצתה מייקרוסופט: לא איחוד מנועי החיפוש השני והרביעי בגודלם, כי אם איחוד של תוכניות הפרסום-באינטרנט של מנועי החיפוש השני והרביעי בגודלם.

 

לאחר עיסקת הענק בין יאהו לגוגל, שהיוותה יריקה בפרצופה של מייקרוסופט, החלה האחרונה לחפש אלטרנטיבות. בארון - כמה נוח - היא מצאה את ה"סילברלייט", שפוטנציאל שוק הפרסום שלה הוא עצום. במהירות הבזק הכריזה מייקרוסופט על "סילברלייט" כמנוע הפרסום של הדור הבא, והציעה למפרסמים להשקיע בפורמט החדיש, שיאפשר להם להכניס פרסומות מגניבות ומושכות לתוך אתרי "ווב 2.0".

 

רשת הטלוויזיה nbc, המתכננת לשדר רבים מאירועי האולימפיאדה הקרובה באתר האינטרנט שלה ללא תשלום, חשבה שזה רעיון טוב לשלב בתוך הוידאו הזורם פרסומות מהפורמט החדש (המאפשר, כנראה, תיבות חצי-שקופות בתוך הסרטון, עם קישור מתחלף לאתר המפרסם וכפתור למזעור המודעה). אלא מה? שמייקרוסופט לא מוכרת בעצמה את המודעות - היא רק בונה ומתחזקת את הפלטפורמה. החברה שהשקיעה וקנתה את הזכויות למכור מודעות בפורמט המדובר, היא - לא תאמינו - גוגל.

 

אז בבלוג של גוגל הכריזו אתמול בגאווה כי שירות הפרסום שלהם "דאבל-קליק" עומד להציג מודעות בפורמט האינטראקטיבי, וכי אתר השידורים האולימפי של nbc יהיה האתר הראשון בעולם שישתמש בפרסומות המשולבות בתוך הוידאו. מייקרוסופט, שמצאה את המוצר שלה משרת לפתע את אוייבתה המושבעת, לא ידעה כיצד להגיב. בכיר במייקרוסופט אמר לאתר mashable כי "מייקרוסופט תמיד חשה מחוייבות לשיתוף פעולה הדוק עם שותפות פוטנציאליות במטרה להקל עליהן להשתמש במוצרינו ליצירת חוויית משתמש עשירה. עם סילברלייט, הורחבה המחוייבות לענף הפרסום. אנו מרוצים מהשקעתה של דאבל-קליק במאמץ לאפשר ללקוחות כגון nbc ליהנות מהיתרונות שמציע סילברלייט ביצירת הזדמנויות פרסומיות אטרקטיביות". השם "גוגל" לא הוזכר, כמובן.

 

אז עכשיו עומדת מייקרוסופט מול צומת דרכים מכריע (לתשומת לב הקוראת דנטל - רק בשבילך כתבתי נכון): האם היא תיקח את מושכות ה"סילברלייט" חזרה לידיה שלה, או שמא תמשיך להגיש תביעות בכייניות נגד מונופול החיפוש/פרסום של גוגל, למרות שבפועל יצרנית "חלונות" היא המספקת ליריבתה את הנשק?

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר