מס' צפיות - 387
דירוג ממוצע -
תמלוגים גם למאזינים
מאת: יאיר מור 05/09/08 (16:02)

בעוד חנויות המוסיקה ברחבי העולם הופכות אט-אט לביתם המוזנח של חובבי מוסיקת רוק ארוכי-שיער וחסרי-מסרק, חברות המוסיקה עוברות למודל כלכלי המסתמך בעיקר על מכירות מוסיקה ברשת. אייטיונז, אמזון, יאהו מיוזיק, ריל ראפסודי ועוד רבים וטובים מתחרים על תואר "חנות המוסיקה האינטרנטית הגדולה ביותר". אפילו אתר הקובע את מחירי השירים על-פי הפופולאריות שלהם כבר קיים, ומחזיק מעמד בין המתחרים הגדולים באופן ראוי להערצה.

 
בתחילת אוגוסט הצטרף למגרש הזה שחקן חדש ומקורי במיוחד. Popcuts מוכר את השירים במחיר הסטנדרטי לחנויות הגדולות ברשת - 99 סנט - אך מוסיף נופך חדש לעניין: אם קניתם באתר שיר, מהיום יש לכם בו מניות, וכל פעם שאדם נוסף ירכוש את השיר, תקבלו חלק מההכנסות. ככל שקניתם את השיר מוקדם יותר, כך יגדל חלקכם בהכנסותיו.

 
כרגע מציע "פופקאטס" תשלום רק באמצעות קרדיט אותו ניתן לממש בקניות עתידיות של שירים באתר, אך מייסדיו לא פוסלים את האפשרות שיום אחד ניתן יהיה לגבות את הרווחים בכסף מזומן. האנס הס (28), אחד משלושת מייסדי האתר, סיפר ל-AP כי הרעיון עלה מתוך נסיון "ליישר קו" בין האינטרסים של האמנים המעוניינים למכור שירים לבין אלו של המאזינים הרוצים לקבל אותם בחינם. "האמנו שצירוף התמריץ הזה - של `בעלות מניות` בשיר - לרכישתו באופן חוקי, תהפוך את הקניה לכדאית יותר", אמר הס. גארי יאו, מנתח מוצרים מסאן-פרנסיסקו ואחד המשתמשים הראשונים באתר, אמר שהוא היה מעדיף אמנם לקבל מזומנים, אך גם תשלום הקרדיט לקניות נוספות באתר הנהוג כרגע נותן לו תמריץ לחיפוש שירים חדשים נוספים ורכישתם. הוא ציין שהוא כבר הכיר כך מספר אמנים חדשים ומעניינים, וצבר סכום קרדיט של 5.25 דולרים.

 
ספריית המוסיקה של "פופקאטס" די קטנה כרגע, וכוללת כ-700 שירים של כ-200 אמנים, אך היא ממשיכה להתרחב באמצעות עיסקאות בין האתר לחברות הפצת מוסיקה קטנות. בסופו של דבר שואפים המנהלים לחתום עד דילים גם עם חברות-הענק בתחום המוסיקה, אך בינתיים הם מסתפקים במפיצים עממיים יותר, כגון חברת DashGo, אותה החתימו לאחרונה. גם אמנים עצמאיים יכולים להפיץ את יצירותיהם דרך האתר. האתר לא דורש זכויות על היצירות המופצות דרכו, ואף לא בלעדיות על מכירתן, כך שמי שמוכר שירים דרכו יכול למכור את אותם שירים גם דרך חנויות אונליין אחרות, כגון אייטיונז הפופולארית. "פופקאטס" לוקח בין 10 ל-20 אחוזים מהרווח על מכירת השירים, האמן מחליט מה חלקו בעוגה, והשאר מתחלק בין המאזינים שקנו את השירים. לאסט.אף.אם - מאחוריכם!

 

לבלוג של יאיר מור

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר