מס' צפיות - 426
דירוג ממוצע -
"התיקון המתחייב"
טפל בעצמך לפני שאתה דואג לאחרים. בוא לביתך נפץ את החמימות היוצרת אשליה, שלך טוב ואין לך מה לתקן,גלה את היהלום שבכתר, הסר ממנו את הפסולת והליכלוך ושווה לו את הברק אשר יאיר לתוך ליבך פנימה, חזק את יסודות האמונה והערכים היהודיים המוטמנים בך ובבני משפחתך, הצת את הפתיל היהודי, הסר את החושך וגלה את האור במעגלים הקרובים אליך ולאחר מכן תוכל להקרינם גם לרחוקים מימך.
מאת: דוד דרומר 12/11/08 (18:18)

רבי שמחה בונים מפשיסחה-כינס את תלמידיו בערב יום הכיפורים, וסיפר להם סיפור מענין ומרתק. היה פעם יהודי בשם "אייזיק" שגר בעיר קרקוב(עיר בגליציה) שהיה עני ואביון, דל אמצעים איש מסכן, הוא פיתח לעצמו חלומות ודמיונות על כך שהוא נהיה "עשיר" וככל שעברו וחלפו להם הימים, ציפיותיו ל"עשירות" הרקיעו לשחקים.

 

בחלום האחרון מקבל אייזיק שלנו מידע סודי על כך שמתחת לגשר המוביל לעיר פראג מצוי "מטמון" ואם הוא יסע לשם ויחפור תחת הגשר ויחלץ את ה"מטמון" הוא יהיה לאדם עשיר מאוד. בבקר השכם הוא פונה לאשתו, אסתר היגיע  הזמן, היום אנחנו נהיה עשירים! ולשאלת אשתו ממה נהיה עשירים?

 

תשובתו היתה, אסתר אני נוסע עוד היום לגשר המוביל לפראג חלמתי שיש שם מטמון המצפה שאבוא לקחת אותו, אשתו ניסתה להניעו מלנסוע באמרה לו אל תאמין לחלומות "חלומות שוא ידברו" אך הוא בשלו אסתר אל תקשי עלי "איזו היא אשה כשרה זו העושה רצון בעלה".

 

ארזי לי מהר צידה לדרך, וכך היה "אייזיק" יצא למסע הגורלי עם תקוות גדולות, ובהגיעו לעיר פראג עלה על הגשר שמעל הנהר, הבחין לפתע שמתחת לגשר ניצב משמר צבאי  השומר על הגשר, אשר בודאי לא יתיר לו לחפור תחת הגשר."אייזיק" החל לנוע ימינה ושמאלה בחוסר סבלנות, עד שניגש איליו קצין המשמר ושאלו לפשר נוכחותו במקום, וציין בפניו את לבושו היהודי, ומה עושה יהודי במקום כזה."אייזיק" החל לגמגם ואמר אדוני הקצין, אספר לך סוד כמוס כאן מתחת לגשר מצוי "מטמון" ואני מתכונן לרדת אל מתחת לגשר ולחפור.

 

בא נעשה הסכם - אם אני אגלה את ה"מטמון" נחלוק בשווה בינינו, שואל אותו הקצין מניין לך שיש כאן "מטמון"? ענה לו "אייזיק" חלמתי לפנות בקר שיש פה "מטמון". צחק הקצין ואמר לו, לו הייתי צריך להאמין לחלומות ! גם אני הלילה חלמתי חלום, ומה חלמת שואל "אייזיק" את הקצין ? ואז מספר לו הקצין  שהוא חלם  שבמחוז "גליציה" ישנה עיירה בשם "קרקוב"  ושם חי יהודי העונה לשם "אייזיק" ושבביתו תחת התנור מצוי "מטמון", האם יעלה בדעתי לנסוע לקרקוב ולנפץ את התנור של "אייזיק" שאיני יודע מי הוא? תעזוב את החלומות וחזור לביתך.

 

"אייזיק" החוויר כסיד והבין  שמשמים משטים  ולועגים לו, ומיד חזר לביתו, בהגיעו  חזר ושינן באוזני אשתו, היום נהיה עשירים, ולשאלתה של אשתו היכן  ה"מטמון" הנכסף ? ענה לה פה מתחת לתנור הוא לקח פשיש והחל לנפץ את התנור, אסתר רעייתו בנסותה למנוע את ההרס שאלה אותו מניין אתה יודע שהוא מתחת לתנור? ענה לה "אייזיק" קצין המשמר הצ'כי חלם ..... השתגעת אתה מתבסס על חלומו של איזה קצין גוי, ובשל כך אתה מנפץ את התנור? הרי אמרתי לך "שחלומות שוא ידברו" והוא בשלו אסתר אל תפריעי לי "איזו אשה כשרה זו העושה רצון בעלה ו"אייזיק" מנפץ את התנור. וסיים רבי שמחה בונים מפשיסחה, אכן כן "אייזיק" מצא את ה"מטמון  ומאז הודבק לו השם "אייזיק יקיילס" העשיר.

 

בסיפור זה רצה הרבי מפשיסחה ללמד לתלמידיו מוסר השכל והוא: יהודי באשר הוא נמצא רוצה לתקן ולשפר את מצבו הערכי והרוחני, הוא מעלה סוגים שונים של פתרונות,  וחושב  שבכך שהוא יילך וישפיע על אנשים זרים לתקן את מידותיהם, אסע לבית החולים להגיש עזרה, אחלק ממון לנזקקים ועוד... וכך הוא נע ונד ממקום למקום, אבל דבר אחד חשוב הוא שוכח, מה קורה איתי? מה קורה לי בביתי מתחת "לתנור" שלי ? מי אמר לך שבכדי לתקן את עצמך, אתה צריך לנסוע למרחקים ולטפל בהמונים, אולי התשובות והפתרונות נמצאות אצלך בבית, לאן אתה רץ?  טפל בעצמך לפני שאתה דואג לאחרים.

 

בוא לביתך נפץ את החמימות היוצרת אשליה, שלך טוב ואין לך מה לתקן, גלה את היהלום שבכתר, הסר ממנו את הפסולת והליכלוך ושווה לו את הברק אשר יאיר לתוך ליבך פנימה, חזק את יסודות האמונה והערכים היהודיים המוטמנים בך ובבני משפחתך, הצת את הפתיל היהודי, הסר את החושך וגלה את האור במעגלים הקרובים אליך ולאחר מכן תוכל להקרינם גם לרחוקים ממך.

הכותב הוא מנהל "אורי עוז הפקות"- מיזמים חינוכיים,קשרי קהילה ומשימות לאומיות. חבר בעמותות "רוח טובה" ו"החוויה היהודית",מנהל אתר אינטרנט בשם "תורה" כתובת האתר:www.torah.in/he1

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר