תחבורה ציבורית לפי דרישת הציבור בירושלים וחיפה.
משרד התחבורה והאוצר עובדים על תכנית לפיה חברת האוטובוסים "אגד" תפעיל בחודש אוגוסט הקרוב תחבורה ציבורית גמישה בירושלים ובחיפה.
במסגרת תכנית זו יוכלו תושבי שתי הערים להזמין נסיעה באמצעות שימוש ביישומון "ויה" בירושלים,ובישומון "מוביט" בחיפה.
חשוב לציין כי היישומונים של שתי החברות בנויות על בינה מלאכותית ועדכונים בזמן-אמת על המצב בכבישים, זאת כדי לקצר את יעד הנסיעה מבלי להשתמש ברכב הפרטי.
משרד התחבורה והאוצר עובדים על תכנית לפיה חברת האוטובוסים "אגד" תפעיל בחודש אוגוסט הקרוב תחבורה ציבורית גמישה בירושלים ובחיפה.
במסגרת תכנית זו יוכלו תושבי שתי הערים להזמין נסיעה באמצעות שימוש ביישומון "ויה" בירושלים,ובישומון "מוביט" בחיפה.
חשוב לציין כי היישומונים של שתי החברות בנויות על בינה מלאכותית ועדכונים בזמן-אמת על המצב בכבישים, זאת כדי לקצר את יעד הנסיעה מבלי להשתמש ברכב הפרטי.
פרטי התכנית
בכל אחת משתי הערים יופעלו חמישים מיניבוסים בעלי ארבע-עשרה מקומות ,באזורים שהוגדרו מראש: כך,למשל, באזור חיפה מדובר על אוניברסטת חיפה,הטכניון,אזור התעסוקה מתם,חוף הכרמל, מרכזיית המפרץ, ותחנות הרכבת, ואילו באזור ירושלים יכללו אזור קריית הממשלה,קניון מלחה והגן הטכנולוגי,בית-החולים "הדסה עין-כרם" ,והתחנה המרכזית.
מחיר הנסיעה יהיה יקר יחסית ממחיר הנסיעה באוטובוס או ברכבת ,אך המחיר יהיה זול משמעותי מנסיעה במונית.
מטרת התכנית
מטרת התכנית היא שהציבור יסע פחות ברכבו הפרטי,ויתחיל להתרגל ליסוע בתחבורה ציבורית (כפי שנהוג ברוב מדינות העולם),ובכך יופחתו משמעותית העומסים בכבישים.
הסיבה שנבחרו בשלב הראשוני, הערים ירושלים וחיפה זה בגלל שמדובר בערים שיש להן אזורי תעסוקה שבהם עובדים הרבה אנשים.
בקרוב תתחיל חברת "ויה" להשיק תכנית דומה גם בתל-אביב.
ההכנות לביצוע התכנית
כדי שהתכנית תצא לדרך בקיץ הקרוב,החלה חברת "אגד" לפרסם מכרז לרכישת מאה מיניבוסים הדרושים לצורך הסעת ההמונים.
בנוסף, היא מנסה לגייס מספר רב של נהגים אשר יפעילו את המיניבוסים שיירכשו בעתיד.
ההערכה היא שבשל העובדה שקל יותר לתפעל מיניבוס מאשר אוטובוס,יהיה יותר קל להעסיק נהגים לצורך מטרה זו.
אין ספק, שמדובר בתכנית טובה ,אבל כדי שיותר אנשים יתחברו אליה קיים צורך בשלב מאוחר יותר,להוזיל את מחיר הנסיעה כך שיהיה שווה לכל נפש.