אם לא יקרה שינוי מיוחד בחודשים הקרובים בתחילת חודש יולי ייסגר "שדה-דב" אשר אפשר לאזרחי ישראל להגיע מתל-אביב לאילת בפרק-זמן של 55 דקות.
כתוצאה מכך,החליט ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי להשבית את העיר למשך ארבע שעות (מערכת החינוך שבתה רק שלוש שעות).
אם לא יקרה שינוי מיוחד בחודשים הקרובים בתחילת חודש יולי ייסגר "שדה-דב" אשר אפשר לאזרחי ישראל להגיע מתל-אביב לאילת בפרק-זמן של 55 דקות.
כתוצאה מכך,החליט ראש העיר אילת מאיר יצחק הלוי להשבית את העיר למשך ארבע שעות (מערכת החינוך שבתה רק שלוש שעות).
פירוט השביתה באילת
החל מהשעה 10:00 בבוקר הושבתו כל מוסדות הציבור בעיר, נמלי הים והיבשה, חברת האוטובוסים "אגד" ונהגי מוניות, בית-החולים "יוספטל" ומוסדות חינוך.
נשאלת השאלה: למה סוגרים את "שדה דב"?
הסיבה לסגירתו הצפויה של שדה-דב
נמל התעופה הצבאי והאזרחי "שדה-דב" ממוקם על קרקעות פרטיות בצפון תל-אביב.
בעלי הקרקעות מעוניינים לקבל אותם בחזרה כדי לבנות בתים שיגורו בהם אנשים עשירים,או לחלופין למכור את המגרשים למרבה במחיר.
לאחר מאבקים משפטיים שבמהלכם דרשו בעלי הקרקעות פיצויים נכבדים אם שדה-התעופה לא יפונה החליט משרד הבטחון לפנות ב-1 ביולי הקרוב את הטייסת הצבאית (בעקבות החלטה זו הוחלט לפנות גם את הטייסת האזרחית שתושבי אילת דורשים להשאיר במקומה).
הטענות של תושבי אילת
כדי להבין את חשיבותו של "שדה-דב "לפיתוח תיירות הפנים לאילת יש להביט בנתונים הבאים:
1: ביום רגיל יוצאות מתל-אביב לאילת כ-15 טיסות בהן טסים בממוצע 900,000 איש .
2: סגירת שדה-דב תוביל לירידה דרסטית בהיקף של 40 אחוז בהיקף התיירות לאילת (דבר שטומן בחובו נזק כלכלי עצום לעיר).
3: מאיר יצחק הלוי סבור שמאחר שנתב"ג הוא נמל התעופה הראשי של ישראל ,טיסה ממנו בטרמינל 1 תגרום לעיכוב בטיסות מאילת וממנה.
חשוב לציין כי גם ראש העיר תל-אביב יפו רון חולדאי מתנגד נחרצות לסגירת "שדה-דב".
נשאלת השאלה: האם ניתן לשנות את ההחלטה?
שינוי ההחלטה הראשונית
היות שנושא זה עבר כמעט כל ערכאה משפטית והתקיימו בו דיונים נרחבים ,יכול שר הבטחון וראש הממשלה בנימין נתניהו להסביר שחשוב להשאיר את השדה במקומו מבחינה ביטחונית, אך אסור לו לעשות את זה בזמן תקופת הבחירות,אלא רק אחרי שתורכב הממשלה הבאה.
וההערכה היא שאם לא יוקם קול זעקה נרחב של אישים בכירים,סביר להניח שהשדה ייסגר בתחילת חודש יולי.