מס' צפיות - 109
דירוג ממוצע -
כך ניתן לעצב לוגו יוקרתי לעסק שלך
מאת: eg 21/03/21 (19:27)

 מהי החשיבות של הלוגו?

 

לוגו הוא סמל למותג. הפסיכולוג הנודע, יאנג (C.G. Young) אמר באחד מספריו, כי סמל הוא זה שמביע משהו מעבר למה שרואים, וסימן הוא זה שמביע בדיוק מה שרואים. סימן הוא כמו תמרור עצור: אין בזה תעלומה. סמל, סמל הוא זה שמכיל משמעות. לא בהכרח ברור במבט ראשון, אך אולי מתבהר בהמשך התבוננות (והרהור) וחושף משמעותו.

 

בעיקר, אם מי שיצר את הסמל (במקרה שלנו, לוגו), יצר את הסמל, מתוך משמעות. משמעות שנגעה בו, שהייתה משמעותית לו. למעשה, אנשים כמו רגן הילייר (Regan Hillyer), כותבים ואומרים שמותג, הוא המשמעות שאנחנו מרגישים בתוכנו, שאנחנו רוצים להראות ולחשוף לעולם. אם כן, לוגו הוא הסמל, שמייצג את המשמעות הפנימית שלנו.

 

רגן אומרת, בספרה (be your own brand), שהמותג של כל אחד מאיתנו – הוא אנחנו. הוא לא אמור להתנהג שונה מאיתנו, מאלו שמובילים אותו – כיוון שאנחנו אלו שרוצים להביא את עצמנו, שרוצים להנהיג, שרוצים להנכיח מסרים וערכים – שאנחנו מאמינים בהם. ואלו הם ערכי ומסרי המותג שלנו.

 

ההבטחה שלנו לעולם, הדבר שאנחנו רוצים להביא. וזו ההבטחה, שאנשים יכולים להסתמך עליה, להאמין בה, לזכור שאנחנו מבטיחים אותה – ולראות אותנו מקיימים. והלוגו שלנו, הוא הסמל להבטחה, למשמעות הזאת.

 

אם אנחנו מכירים את עצמנו, יודעים מה אנחנו מסמלים, what do we stand for, מהי העמדה שלנו, הרי שיש לנו מותג אישי. והוא יכול להיות מותג עסקי. ואם אנחנו רוצים לעצב לוגו יוקרתי לעסק שלנו, אנחנו קודם כל יודעים מי אנחנו, מה אנחנו רוצים, מה הערך והמסר שלנו לעולם, ומסמלים את זה בהבטחה.

 

לדוגמה, טבעת נישואין, היא סמל לאיחוד, בין הזכרי והנקבי. הטבעת מסמל את המעגל השלם, כמו גם איחוד מיני. טבעת יכולה לסמל שאדם, מאחד בתוכו את שני הקטבים, הזכרי והנקבי. על כן, במקרה זה, טבעת היא תזכורת להבטחה, שאדם עושה עם עצמו (או עם בן/בת זוגתו). באופן דומה, לוגו יכול להיות סמל להבטחה, שאדם עושה עם עצמו והאנשים שהוא משרת, לקוחותיו ו/או תלמידיו.

 

מה מאפיין לוגו יוקרתי/איכותי?

 

נגענו כבר, שמה שמרכיב לוגו, זו ההבטחה שבסמל שלו, המשמעות שיצרנו אותו דרכה. אם אנחנו עורכי דין – המסר שלנו יכול להיות צדק, או הגנה, או שמירה. ואולי זו ההבטחה שלנו – ואפשר לשהות, אולי דרך דמיון מודרך, או נוכחות ותשומת לב עדינה – כדי לגלות מה הסמל, שמבחינתנו, הכי מסמל זאת.

 

אנחנו לא חושבים שאפשר לשלוח בקשה למעצב גרפי, שיכין לנו לוגו – שכן, איך הוא יודע מה בלב שלנו? מה מעורר אותנו? מה ההבטחה שלנו? איך הוא יצליח לחבר בין המסר שלנו לעולם, לבין הסמל שנבחר כלוגו שלנו? הן מבחינת הצבעים, הצורות, וכיוצא בזה.

למעשה, מה שמאפיין לוגו יוקרתי/איכותי, אלו הם הרבדים הבאים (לדעתנו):

  • הוא מגיע מתוך משמעות פנימית עמוקה, מתוך מסר והבטחה לעצמנו ולעולם (ולחיים עצמם)
  • הוא מורכב מצבעים שמהדהדים לנו נכון עם ההבטחה, עם מה שאנחנו לוקחים עמדה עבורו, שחשוב לנו באמת. לדוגמה: צהוב יכול לסמל שמחה, כוח רצון, יחסים לקבוצה, וכיוצא בזה (מבחינת תורת הצ'אקרות). אדום יכול לסמל תשוקה, אש, אדמה, דם, חיבור לאדמה, וכיוצא בזה. כחול יכול לסמל אמת, ביטוי עצמי, רגיעה, עומקים, וכיוצא בזה. וכן הלאה.
  • צורות: על הצורות לשמש כמבנה. מבנה הוא זה שיכול להכיל משמעות. טבעת הנישואין, היא דוגמה למבנה שמכיל משמעות. אם היא הייתה משולש, היא לא הייתה מכילה את המשמעות של איחוד, שנובע לדעתנו מהסמל של אורוברוס (לפחות, הגרסה הכי מוקדמת שאנחנו, כותבי הכתבה, מכירים לסמל האיחוד המעגלי), שמראה נחש שבולע את עצמו. הדבר מראה איחוד כיוון שזה מראה שהסוף הוא גם ההתחלה, ואין דבר מופרד, או מנותק בבריאה – או זה לפחות הפירוש שלנו.
  • תחושה של "נכונות", או "שלמות", שהאלמנטים מסודרים נכון, מורכבים היטב. יש "קליק". הסמל/לוגו, מסמל משהו, באמת מסמל. לא מדובר בסידור שרירותי של אלמנטים, אלא בהבעה פנימית עמוקה, נכונה ואותנטית.

 

אמנם, הצבנו אבני דרך מעמיקות ומזמינות חקר פנימי נהדר, אך למעשה, הסברנו מהי המשנה הגבוהה ביותר שאנחנו יכולים להציע לגבי עיצוב ויצירה של לוגואים. שהם בסופו של דבר, הייצוג שלנו בשוק. כמובן, אפשר להיות יצירתיים, "לחשוב מחוץ לקופסא", לחבר בין רעיונות ולקבל דברים יפים בסך הכל.

 

ועם זאת, לדעתנו, נטען שאין טעם ליצור "יצירות אומנות", בלי שאנחנו באים מכוונה רלוונטית, נכונה, ראשית כל. אם אנחנו רופאים לדוגמה, (או כל מקצוע אחר שנמצא בשוק העסקי), ואנחנו רוצים להראות כמה אכפת לנו מחיים של אנשים, כמה אנחנו משתדלים להשקיע וללמוד דברים חדשים ותת את השירות הטוב ביותר, עצם כך שנתכוונן להביע זאת, כבר נוכל ליצור לוגו "אינטנסיבי" להפליא, במידה רבה יותר מאשר אם היינו זורקים צבעים וצורות, או בונים לוגו באחד מבוני האתרים החינמיים הקיימים בשוק (שהם למעשה, מוצר נפלא שיכול לקדם רבות מאמצים אומנותיים), זו לפחות דעתנו.

 

מי צריך לוגו?

 

אף אחד לא צריך לוגו. לוגו הוא לא מצרך, לכן לא ניתן לצרוך, או להצטרך אותו. לוגו הוא הבעה של משמעות, משהו שקיים בתוכנו. ההבטחה שלנו לעולם. ואם במקרה אנחנו רוצים לתת לאנשים "תמונה", של מה אנחנו מסמלים, ממה אכפת לנו – אנחנו יכולים ליצור אותה. ואם אנחנו רוצים לעשות את זה עבור השוק העסקי, ויש לנו עסק משלנו – הרי שזה הלוגו שלנו.

חשוב שהלוגו יהיה אחיד, על פני כל התקשורות שלנו לשוק, כי:

  • הוא מחזיק את ההבטחה שלנו, והיא לא אמורה להשתנות מיום ליום, ממגע למגע
  • כי השוק לומד לזהות אותנו, ולזהות את הסמל עם מה שהוא מסמל (הם לומדים לפי החוויה שלהם. "הא, הם ממש... XYZ, אז הלוגו מסמל XYZ"... כלומר, הלקוח הפוטנציאלי מקשר בין איכות, לבין הלוגו – גם באופן לא מודע. כי הבאנו את ההבטחה לשירות, ללוגו – וזה מתחבר בתודעה, ניתן לצפות להגשמת ההבטחה באופן תדיר).

יש המון שנוכל להגיד בנושא, אך לעת עתה, זה יספיק. לפרטים נוספים בהחלט ניתן ליצור עימנו קשר ולקבל תמיכה בהכנת הלוגו, באם תרגיש שהמשמעות הפנימית שלך יכולה להיוולד (ולהתבטא בלוגו) דרך מאמצינו המשותפים.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר