מאמר זה הינו המשך למאמר כרטיסי אשראי - דברים בסיסיים שכדאי לדעת חלק א` מתוך סדרת מאמרים קצרים על כרטיסי אשראי, הנושא התורן הוא התנהגות במקרה של אובדן או גניבת כרטיס אשראי.
במידה ואיבדתם את כרטיס האשראי שלכם ולאחרי שווידאתם שהוא לא נמצא איפה שהוא בבית או בעבודה או בכל אחד מהמקומות שבהם הוא יכול להסתתר, או במקרה שחלילה נגנב מכם הכרטיס באיזה שהם נסיבות, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה להרים טלפון למוקד "חסימת כרטיסים" שפועל לצורך זה בכל חברת אשראי 24 שעות ביממה ולחסום את הכרטיס, חסימת הכרטיס לא כרוכה בעמלה אם כי בדרך כלל יציעו לכם כשירות של החברה(אם כי זה בעצם אינטרס של החברה לא לאבד כרטיס פעיל) להנפיק לכם כרטיס תחליפי, התענוג הזה יש לציין כרוך בעמלה של 25-30 ש"ח בערך (חשוב להדגיש שאתם לא חייבים להוציא כרטיס תחליפי וזו יכולה ליהיות גם הזדמנות לצמצם בכרטיסים).
במידה ואיבדתם את הכרטיס בחו"ל יש מספרי טלפון (טלפונים להודעה על אובדן כרטיס בארץ ובחו"ל ניתן למצוא באתרים הבאים: cal לאומי-קארד ישראכרט) שכדאי לברר לפני היציאה לחו"ל ובהם אפשר לבטל את הכרטיס גם מחו"ל, אם אתם רוצים שישלחו אליכם את הכרטיס לחו"ל תיאלצו לשלם קצת יותר מ25-30 ש"ח.
חשוב לדעת - חברת האשראי חייבת להחזיר לכם את כל סכומי העסקות שבוצעו בכרטיס שלכם במקרה של אובדן או גניבה עד שלושים יום מזמן ההודעה על אובדן/גניבת הכרטיס, במידה ובוצעו עסקות בכרטיס בין הגניבה/אובדן לבין זמן ההודעה לחברת האשראי, החברה יכולה לחייב אתכם בהשתתפות עצמית בסך 75 ש"ח, כמו כן אם לא הודעתם באותו יום שבו אירע מקרה הגניבה/אובדן חברת האשראי רשאית לחייב אתכם ב-30 ש"ח לכל יום שעבר מהגניבה/אובדן ועד לזמן ההודעה בפועל לחברה (עד לתקרה של 450 ש"ח אם לא עברו שלושים יום מזמן הגניבה או האובדן ועד לזמן ההודעה).
על עסקות שבוצעו לאחר שהודעתם לחברת האשראי על אובדן/גניבת הכרטיס האחריות היא רק של חברת האשראי (שהייתה אמורה לחסום את השימוש בו באופן מיידי) ואסור לה לחייב אתכם בכל תשלום שהוא.
לבלוג צרכנות ודעות של יקיר מרכז
*המאמר הבא בסדרה יהיה על הכחשות עסקה ביטול עסקאות וביטול הוראות קבע (מאמר זה הינו המשך למאמר כרטיסי אשראי - דברים בסיסיים שכדאי לדעת חלק א` )