בשבועות האחרונים מדברים על-כך שחנויות האופנה מנסות להיפטר מבגדי החורף (זאת למרות שחודש פברואר מסתמן כחודש עתיר גשמים לעומת חודש ינואר שהיה יבש יחסית),אך האמת היא שמצבה של תעשיית האופנה הוא חמור, וההערכה היא ש-700 חנויות עתידות להיסגר בקרוב.
בשבועות האחרונים מדברים על-כך שחנויות האופנה מנסות להיפטר מבגדי החורף (זאת למרות שחודש פברואר מסתמן כחודש עתיר גשמים לעומת חודש ינואר שהיה יבש יחסית),אך האמת היא שמצבה של תעשיית האופנה הוא חמור, וההערכה היא ש-700 חנויות עתידות להיסגר בקרוב.
יש מספר סיבות למצב הזה
הסיבות להטלטלות שוק האופנה
1: משבר הקורונה הוביל את האזרחים לקנות באתרי האינטרנט .
הנתונים מראים שבין 35-30 אחוז מאזרחי ישראל קונים ברשתות שבהם המחיר יותר זול מהסחורה הנמצאת פיזית בחנות.
רוב האתרים שדרגו את הנגישות שלהם לאזרח ולכן משתלם לו לקנות קנייה מקוונת.
2: ההגעה המאוחרת של החורף אשר נובעת בין השאר ממשבר האקלים הובילה לכך שמרבית הרשתות הגדולות נותרו עם מלאי אדיר של בגדי חורף.
אמנם החורף מסתיים רק ביום השוויון החל לקראת חודש מארס אך רוב הרשתות החליטו להקדים את מכירת סוף עונה ולמכור את הפריטים במחירי רצפה (כמו שעשתה לאחרונה חברת "קסטרו").
3: רוב הישראלים נוטים לנסוע לחו"ל כדי לערוך "טיול שופינג" היות ובחלק מהמדינות המחיר זול יותר מאשר במדינת ישראל.
4: המשבר הכלכלי העולמי משפיע גם על אזרחי ישראל.
ניתן לראות כי בעת היווצרותו של משבר כלכלי חלה ירידה בכוח הקנייה של האזרח הישראלי.
כך למשל, אם בשנת 2022 הייתה צמיחה של 6.3% ,תחזית הצמיחה של השנה הנוכחית עלול לרדת ל-2.8% .
אם הצריכה הפרטית הייתה בשנת 2022 7% ,היא עשויה להיחתך ל-4% בשנת 2023 וזה פוגע בין-השאר בענף האופנה.
סיבות אלו ואחרות עשויות לפגוע בתעשיית האופנה אם לא ייערכו בה שינויים מתאימים הגיע הזמן שמשרד הכלכלה יתחיל לעסוק בנושא זה ולא להירדם בשמירה.