הדרך שבה פוטרים אוכלוסיות שלמות מנשיאה בנטל ומטילים את זה על הציבור היצרני, העובד הוא שערורייה בפני עצמה, והגיע הזמן שהיא תפסק ,דבר אשר עשוי להוביל את הציבור לנהוג אחרת מהמקובל.
הדיון שנערך בתחילת השבוע בוועדת הכלכלה בעניין יוקר המחיה והעלאת תעריפי התחבורה הציבורית בישראל מציין את הכעס של חברי הכנסת כלפי ההחלטות של משרדי התחבורה והאוצר שבמקום לקצץ בשומנים החליטו על הדרך הקלה להעלות את מחירי התחבורה הציבורית.
חשוב לציין שהעלאת מחירי התחבורה הציבורית לא אומר שהיא תשתפר או שיהיה לה יתרון על-פני הרכב הפרטי אלא לוקחים כסף מהשכבות החלשות שלא מסוגלות להחזיק רכב פרטי בשל החוסר במקומות חניה, ומחירי הדלק המאמירים.
יו"ר הועדה דוד ביטן האשים את משרדי הממשלה בניהול לא-תקין והוא הציע להחמיר את הפיקוח כדי שהמחירים לא יעלו כל שני וחמישי.
משרד התחבורה טוען להגנתו שהוא יעניק הוזלות לשכבות החלשות, אך זה טיפה בים שלא יוביל אנשים לנטוש את הרכב הפרטי ולעבור לנסוע בתחבורה ציבורית.
צריך לבחון מחדש את העלאת המחירים הצפויה בקיץ ולבטל את המנגנון הנוכחי כפי שמציע יו"ר הועדה ביטן .
הדרך שבה פוטרים אוכלוסיות שלמות מנשיאה בנטל ומטילים את זה על הציבור היצרני, העובד הוא שערוריה בפני עצמה, והגיע הזמן שהיא תפסק ,דבר אשר עשוי להוביל את הציבור לנהוג אחרת מן המקובל.