|
לעמנואל שלמון (סליחה + בקשה)
עמנואל שלמון כותב מוערך כאן באתר. אם זאת, לא אהבתי בלשון המעטה שנעשתה כתבה על עונת 2008/9 החדשה, אך בגלוי נכתבה ביקורת נגד מכבי חיפה בעוד בית"ר ירושלים ומכבי ת"א יצאו בסדר. "היכנעות לבינוניות" איננה החתמת ניר דוידוביץ, יניב קטן ושחקנים נוספים. ואני יסביר עכשיו.
התקשורת אוהבת "שלגרים" ככה היא נותנת למאור בוזגלו להתבטא, ולרוב גם לאביו. אם לא ג'ון קולמה, מאור בוזגלו לא מצליח להראות את הכשרון שלו. במכבי ת"א אני מתקשה למצוא קשר אחורי נורמאלי. גם כביכול ברזיל הקטנה שנוצרה במכבי תל אביב לא יוריד מהמועדון את החלודה של הבינוניות. איזה שחקן ישראלי "חם" נכנס לשם ויצא בחיים? כך לדוגמא ששמעתי שמאור בוזגלו, למרות רצונה של מכבי חיפה שישחק תחתיה, החליט לעשות הכל כדי לממש את האיום של אביו - עצתי הייתה שעליו לשוב לליון ולא לחזור לליגת העל העלובה שלנו. אחרי עונה אחת בסכנין, שם הפך ל"מלך" הוא החל להתפנק. זה לא טוב לו, מכיוון שהדור של השחקנים הפנומליים תם. בניון היה ויהיה רק אחד.
בית"ר עד עתה במחנה האימונים שלה לא ממש מרשימה - אבל הפסד לאלופת קפריסין (אוי נו באמת?) עבר בשקט. מכבי ת"א מרכזת אליה המון כלי תקשורת. בינתיים דווקא מכבי חיפה בונה בשקט בשקט קבוצה מספיק חזקה כדי להתמודד עם אלו. ברור שמכבי ת"א, גם עם בוזגלו (למה מי הוא? טרם הוכיח שהוא באמת שחקן גדול) איננה קבוצה שמכבי חיפה צריכה לחשוש ממנה. ג'ון קולמה, וזאת אלישע לוי מאמן סכנין בעונה שעברה אמר, היה השחקן הטוב ביותר שלו. השקט שהשחקן הזה מביא נותן פריחה לחלק הקדמי. שיש לך שחקנים כמו שלומי ארביטמן, פאנטיני, קטן ורפאלוב מעט מאחורנית אתה יכול לשחק משוחרר וכיפי. מה גם שקולמה מספיק תוקף. ומה עם הטענה ש"מי הם ליד עידן טל/בנאדו/וכו'"? אז קודם כל העונה ארוכה ולפי מיטב ידיעתי מכבי חיפה בונה סגל די רחב ושישה חלוצים ישחקו בה בעונה הבאה, אומנם חיפה טכנית לא ברמה של בית"ר - אבל להיכנע לבינוניות?
סליחה כמובן אם הבנת את האמירה "הדר לכדורגל עמנואל שלמון" משום שבכתבה זיהיתי קביעה שלך מה קורה למכבי חיפה. משום שזה אתר שבו לאנשים מותר להגיד הכל אז גם לאנשים אחרים מותר להגיד הכל מצד שני. אולי הגזמתי. בכל מקרה אני מצטער על כך.
רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן
גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.
תגובות |
למאמר זה התקבלו 8 תגובותלכתבה זו התקבלה תגובה אחתלמאמר זה לא התקבלו תגובות |
לקריאת כל התגובות ברצף |
1. |
תגובה ל"ת
סולח לך.
לגבי הנושא, התייחסתי אליו רבות. אני לא מזלזל בחיפה, אבל אני חושב שכרגע הפער בין הקבוצות הוא גדול. בסופו של דבר, בית"ר צפויה וצריכה לקחת עוד אליפות, אפילו אם היא תצליח באירופה.
העניין הוא שאתה הבנת את החלוקה שלי ממש לא נכון. אני לא אמרתי (ואם תקרא את הטור טוב טוב תראה את זה בוודאות) שבית"ר ומכבי ברמה דומה וחיפה ברמה-שתיים פחות, אלא שבית"ר ברמה אחת, מכבי ברמה אחת פחות, וחיפה ברמה אחת פחות ממכבי.
מאחר ואני לא אוהב לכתוב טורים רק בשביל זה, ועוד אחרי שכבר התייחסתי לעניין אכתוב רק פה:
מכבי ת"א היא הימור. הימור גדול. לא ברור מה יקרה שם, זאת קבוצה חדשה (טומאסיץ', בוזגלו, ישראלביץ' וכו'). לתת את המפתחות לשחקנים צעירים ובראשם ילד בן 20 זאת לא הצלחה בטוחה, ללא שום ויכוח. עם זאת, אני מאמין שקבוצה שרוצה לעשות מהפכים ושינויים צריכה להמר. קבוצה קרואה שאין לה את הסגל של היריבה צריכה להתפרע ולהמר (כמובן הימורים שבאים מתוך ידיעה שהם צריכים לעבוד). רק ככה הקבוצה הזאת תצמצם פערים.
אני לא חושב שבטוח שמכבי ת"א תסיים את העונה לפני חיפה. אי אפשר לדעת כלום לפני שהעונה החלה. עם זאת, ע"פ מה שנראה בינתיים מכבי ת"א נראית טוב יותר. היא אומנם הימור, אבל על הנייר היא מעמידה סגל מוכשר וחזק מאוד. האגפים שלה מדהימים, הטכניקה ובכשרון שיש בסגל הזה מצוינת. אגף ימין שלה כרגע הטוב בליגה, ויש לה אוסף של שחקנים יצירתיים. היא קבוצה צעירה ורעבה - ואם לומר את האמת, רעבה יותר מחיפה. חיפה לקחה אליפות רק לפני שנתיים ובשנתיים האחרונות התבססה במקום שקרוב יותר לצמרת מלתחתית. מכבי ת"א בעונה האחרונה הייתה קבוצת תחתית ועוד הייתה מושפעת לתקופת לוני. אומנם עם הגעתו של שניידר הקבוצה התחזקה, מסודי סוף סוף הצליח בקבוצה גדולה והתיאום שלו עם קאמנן היה מעולה, אסןס היה טוב מרמאליו שהיה לפני וביזארה עשה את העבודה, אבל את הסגל בונים בקיץ ולא במהלך העונה - ולכן מכבי נכשלה. הכישלון של פתיחת העונה, ההפסדים בליגה ועוד לפני לסנטה קולומה הרסו לה את העונה, ופיטורי אלי כהן היו אידיוטים במיוחד - הוא בנה את הקבוצה, הוא הביא אותה להצלחה עונה לפני. בכל מקרה, חיפה סגרה בעונה שעברה מקום 5 ומכבי 6 - אבל זה שקר. הפער ביניהם היה גדול יותר. במכבי יש יותר הרגשהש צריך לתקן, ע"מ לתקן את העונה האחרונה. העונה האחרונה יותר זעזעה אותה מאשר את חיפה, אתה מבין?
אבל לא זה העניין המרכזי. למכבי יש יותר כסף (ולא מדובר בפער קטן), ולשניידר יותר כסף - וגם אם הפערים עכשיו לא עצומים, אם מכבי תצטרך להיאבק עם חיפה על המקום השני, נגיד, מי שיפתח את הארנק וישדרג את הקבוצה שלו יהיה שניידר ולא שחר.
אבל לשתיהן יש משהו במשותף. שתיהן קבוצות צעירות ומוכשרות, שתיהן עברו עונה לא טובה (אם כי לא באותה מידה), שתיהן החליפו מאמן, שתיהן רוצות לעבור את בית"ר, אבל כרגע נראה שבטווח הקצר זה לא יקרה. מה הם צריכות לעשות כדי שזה יקרה? לבנות קבוצה לטווח הארוך, שברגע שבית"ר תיפול הן יקפצו על המציאה. באיזשהו שלב הבסיס הישראלי המדהים של בית"ר יתפרק בהדרגה, הוא כבר יזדקן ויהיה פחות רלוונטי (למשל, גרשון ובנאדו כבר בני 30 ומעלה, ועידן טל כמעט בן 33) ואז שתיהן (בעקיר מכבי) יחזרו לתמונה. גם הצלחה של בית"ר באירופה למשך הרבה זמן תהיה לטובתן, כי היא תגרום לעומס מבחינת בית"ר ותפריע לריכוז בליגה. כרגע, הליגה תלויה בבית"ר.
אם תהיה הפתעה ובית"ר לא תיקח - מכבי ת"א תיקח. הסגל שלה מסוכן יותר משל חיפה, היא התחזקה הרבה יותר בקיץ ובטווח הקצר הסגל שלה מסוגל להרבה יותר משל חיפה. אני אסביר: אצל חיפה שחקן כמו אייל גולסה הוא בן 17. יש עוד צעירים מוכשרים כמו כיאל, גיטא וכל אלה, אבל לפחות כרגע הם פחות טובים מהצעירים של מכבי. בוזגלו אולי בן 20 - אבל סחב את סכנין לאירופה (לאינטרטוטו). ותגיד קולמה כמה שאתה רומה - בוזגלו הוא הגורם המרכזי. קולמה שחקן מצוין וגם את זה כבר אמרתי, בזכות הכוח וההגנה שלו סכנין חטפה מעט שערים (29), אבל התרומה של בוזגלו (19 בישולים ושערים) היא עצומה, וצריך לזכור שבגלל גילו הוא רק משתפר משנה לשנה. ועם מאמן עציר כמו בן שמעון - הוא יפרח. החתמת בן שמעון היא גם קצת הימור, גם הוא מגיע מקבוצה קטנה בלי לחצים - אבל מצד שני, היה שחקן בכיר ומכיר את הלחץ, הוא מאמן מוכשר והוא מתאים לסגל הצעיר של הקבוצה. לעומת זאת, אלישע לוי לא צעיר ומוכשר פחות. הוא הצליח יפה בראשל"צ ובכפ"ס בעבר והשנה עם סכנין - אבל תמיד עם קבוצות קטנות. חיפה היא סיפור אחר, בעלים ברמה שונה, הרבה יותר אוהדים, מגרש גדול יותר, תנאים טובים יותר - הרבה יותר לחץ. גם כשחקן הוא שיחק רק עונה אחת בקבוצה גדולה. כשחקן הוא היה הרבה פחות טוב ממה שהיה בן שמעון, זה גם שיקול, וכמו שאמרתי קבוצה צעירה כמו חיפה הייתה צריכה גם מאמן צעיר. לדעתי, הוא לא יגמור יותר מעונה. היתרון שלו הוא שהוא שקט ורגוע, כמו מה שחיפה צריכה העונה, הוא יסמוך על הצעירים וישחק התקפי כדי לחפות על יכולת בינונית, וככה ישמור על יחסים סבירים עם האוהדים, אבל ההרגשה שלי היא שהוא מסוגל לעשות עבודה לא רעה - אבל אני לא חושב שהוא מסוגל לקרב את חיפה לבית"ר ולהביא אותה לאליפות. בסופו של דבר, אין לו ניסיון בקבוצה גדולה וכדי להצליח צריכים הרבה קשיחות ומקרובים כדי להסתדר עם הלחץ, כי אם אוהדי חיפה לא יאהבו אותו הם לא ירחמו עליו - ראינו מה הם עשו למי שהביא להם שלשו אליפויות ברצף. חיפה זאת לא סכנין, ואותו דבר לגבי קולמה. מישהו אחר יצטרך לעשות את זה. חיפה הייתה צריכה מישהו שיורת קרוב לסגנון של רוני לוי, מאמן גדול שלפני גיל 40 כבר רשם 3 אליפויות ברצף.
חוץ מזה, התרומה של בן שמעון בקריית שמונה גדולה משל אלישע לוי בסכנין. בסכנין הוא עשה עבודה מצוינת, אבל עם שחקנים כמו יבוריאן, בוזגלו וקולמה קל יותר להצליח מאשר עם אלה של קרית שמונה, שהיא אלמונים יותר, ועוד בקבוצה שיש לה פחות נסיון בליגה מסכנין. קריית שמונה שיחקה קבוצתי, בלי כוכב שניים גדולים, אאל כל אחד עשה את שלו, צרפתי המצוין לקח מנהיגות, היה מתופקד במרכז השדה על ראיית המשחק - הבישולים, אבידור הצעיר כבש לצד יירו בלו, שבהמשך נפצע, אלימלך אולי כבר פחות טוב מפעם - אבל עדיין הביא ניסיון ואינטליגנציה, כשדני עמוס הצעיר והרעב רצה להוכיח את מקומו. בסכנין היו כוכבים גדולים הרבה יותר. במכבי יש סגל שמסוגל ליותר כרגע מחיפה. לחיפה אין סיכוי לקחת אליפות. קולמה זה נחמד, אבל קרופניק וגולסה? הרכש בינוני למדי, ואני חושב שאחרי שנתיים לא טובות חיפה הייתה צריכה ואף חייבת לעשות רענונים הרבה יותר גדולים. השארתם של קטן שמיצה את עצמו בחיפה ובוקולי שכבר לא כמו פעם - טעות. חיפה הייתה צריכה להתייחס לעונה הקרובה כאל עונת מעבר, לעשות מהפכה בקיץ ובמהלך העונה לשחק כדורגל אטרקטיבי וסימפטי, להוריד ציפיות (מה שבאמת נעשה) ולא לבנות על יותר מדי, אלא על התקדמות הדרגתית - ורק בעונה שאחרי לאיים חזק בצמרת. במקום זה חיפה שמרה על סגל דומה, לא עשתה שינויים גדולים ותעמיד בעונה הקרובה סגל בינוני למדי, לדעתי, ואני מדגיש - לדעתי. אין מי שיסחוף את הקבוצה למעלה, וגם בחוד מי כבר יש. פנטיני שחקן עם נגיחה מצוינת, התרוממות בתוך הרחבה וזריזות ויכולת לתת משחקים גדולים, אבל מי עוד יש שם? ארבייטמן? קטן, כמו שמארתי, היה חייב לעבור כדי לחזור לעצמו. בקיצור, תשמח אם חיפה תגיע לגביע אופ"א, או תציג כדורגל יפה - אבל אליפות חיפה לא תביא, ולדעתי גם המקום השני תלוי יותר בחיפה. שחר טעה מבחינת המאמן שכאמור יכול להצליח לא רע אבל לא לחזור לחיפה את האיום שאבד לה ושלא עשה שינויים גדולים יותר - אבל צדק שהוא הוריד ציפיות, חיפה לא תלויה רק בעצמה, הסגל בינוני. עם זאת, מוקדם לדעת איך זה ייגמר - צריך לראות את הכיוון, שהעונה תתחיל. לי נראה שבחיפה מנסים לשכנע את עצמם שהכל בסדר, ויש אווירה טובה ובסיס צעיר וקבוצה שקטה - אבל מדחיקים את זה שבסה"כ גם השנה חיפה אמורה להיות עוד קבוצה, קבוצה טובה יחסית לרוב הקבוצות - אבל בכלל לא מפחידה ובינונית ומטה למה שחיפה אמורה להיות. אל תשכח גם את נתניה, שהביאה מאמן בעל שם שאם יקבל את הזמן הוא גם יוכל להביא שמות ברמה אם נתניה תוציא כסף, מאמן שהיה שחקן גדול ובהחלט ידוע איך עובד הכדורגל האירופאי. בוא נגיד שמבחינת המאמנים, גם שום, שם בן שמעון וגם מתיאוס עדיפים על המאמן שלך.
ולגבי בית"ר: משחק אימון לא אומר כלום, אבל כלום. אז מה אם היא הפסידה? במשחק שאחרי היא ניצחה, ולהזכירכך גם בהפסד זה היה חוסר מזל - בגל שער עצמי של אמסלם שאיכשהו נכנס לשער. עם כל הכבוד, מיכה, אני לא אמשיך את הוויכוח הזה. תמשיך לחשוב שיש לך קבוצה גדולה - חיפב יכולה לתת עונה טובה, מוקדם לדעת, אבל יהיה לה קשה מאוד. כרגע יש לפחות שלושה סגלים עדיפים, וגם נתניה באה אחרי מקום שני פעמיים ברצף. אומנם סטרול עזב, אבל אל תשכח שהקבוצה הזאת העמידה הגנה מדהימה בשנתיים הקודמות, כשלואיס מרין המנוסה, החזק והכריזמטי הוא העוגן בהגנה, ובשער שטראובר. חיפה רוצה להיות המפתיעה ולבוא מלמטה - אבל לא בטוח שזה יצליח והיא תלויה גם בקבוצות אחרות. כרגע הסגל בינוני למדי, מצטער. חיפה כבר לא כמו פעם. כדי לשחזר את התקופה הזאת היא תצטרך קבוצה חדשה, לעשות שינויים גדולים. אבל שחר מעדיף לשמור על שקט ולשמור על הסגל שנכשל בשנתיים האחרונות, או לפחות באחרונה. זאת לא תקופה לא טובה של שנתיים והנה השנה תהיה אליפות - פשוט הסגל הקיים לא מסוגל להרים את חיפה. ונכון, הוא משופע בצעירים מוכשרים - אבל רובם יכולים להרים את הקבוצה בעוד לפחות עונה אחרי, לא כרגע. חיפה מגיעה מעמדת נחיתות. בית"ר לא רואה אותה, וגם מכבי חזקה יותר. אם היא תדע להתחבר, לנצל את הכישרון, אם היא תדע לשלב בין כולם, כי יש בה אוסף שלש חקנים יצירתיים דומים שכל אחד רוצה להוכיח את עצמו, אבל אם בן שמעון יסתדר עם זה - זאת תהיה קבוצה מצוינת. בסופו של דבר, שבחון הוא לא שחקן עם אגו, אלא שחקן סימפטי ושקט, למרות שהבאתם של בוזגלו וישראלביץ' עלולה לפגוע בו, וגם ישראלביץ' לא אחד שמנפח שרירים, אז זה אל כמו גאחקטיקוס, אז זה היה אוסף של שמות גדולים. אם בן שמעון יידע, כמו בקריית שמונה, להוציא קצת מכל אחד, לנצל את הכישרון שיש שם, ולחבר את זה כקבוצה - לחיפה אין סיכוי לעבור את מכבי. מכבי גם קבוצה מאוד צעירה, אבל כאמור אלה שחקנים שמסוגלים ליותר בטווח הקצר. אם ישראלביץ' ובוזגלו יסתדרו עם זה שזאת קבוצה גדולה ויעבדו בשילוב טוב יהיה קשה לעצור אותם. לדעתי, רן בן שמעון נמצא במבחן הכי גדול בליגה, הוא בא מקבוצה קטנה ושקטה והוא צריך לחבר כישרון גדול - אבל הוא מסוגל, וגם אם אליפות לא תהיה, יהיה מקום באירופה, ועונה אחרי (למרות שאני מקווה שלא) אולי גם אליפות. צריך כם לזכור שזאת קבוצה עם המון מתאזרחים - אסוס, חדד וגם יבוריאן אמור להיות, מה שמפנה מקום לעוד זרים, ועם הכסף שנכנס שם מכבי מסוגלת להביא זרים ברמה. אל תשכח שגם יבוריאן מכיר את בוזגלו טוב ויש להם תיאום מצוין. ועוד עם קאמנן, שחקן מהיר וחזק, עם יכולת כיבוש מצוינת, שעולה ביכולתו של על פנטיני. הקישור ההתקפי של הקבוצה הזאת באמת מדהים ועמוק, ההתקפה חזקה, ויש גם את אסוס שכבר מחובר לקבוצה ונחשב ישראלי.גם בהגנה יבריץ' שוער טוב, שפונגין טוב יחסית למגינים שיש בארץ, יש לו ברמה טובה והצטרפות כמו שצריך, אבי יחיאל מנוסה וכבר כמה שנים בקבוצה, ובמרכז השדה יש את אסוס, שיש לו יכולות בהגנה וגם עזרה להתקפה. אליפות? כרגע לא, צמרת? כנראה שכן. וזה עוד לפני שדיברנו על ליפאטין, שאני לא מכיר אותו והוא די מבוגר - אבל בהחלט אמור לחזק את ההתקפה. בקיצור, מכבי עןבדת הרבה יותר מחיפה, שנמצאת באמונה משלה כאילו היא קבוצה נוחה שתפתיע, אבל היא חיה באשליות.
ובהקשר ל"מי שבא למכי לא יוצא בחיים": מכבי קבוצה חדשה. הבעלים עדיין חדש, וגם העונה האחרונה הייתה השפעה של לוני. המאמן חדש, הסגל שונה - אז מאיפה אתה יודע אם גם עכשיו אף אחד שם לא יצליח? בוזגלו אולי עדיין צעיר ועדיין אל הגיע, ואפילו לא קרוב, לשיא הלחץ שיהיה עליו בעתיד - אבל מצד שני הוא יודע שמכבי מועדון עם מחויבות ודרישות הרבה יותר גדולות, וגם ככה כל יום יש עליו עשרות כותרות, ועוד עם אבא שלו, אז הוא כבר מתחיל להבין את הלחץ, גם אם האו עדיין צעיר. זה הימור כמו שאמרתי - אבל עושה נכון מכבי שנותנת לו את המפתחות, מדובר בכישרון עצום, שיוסיף למכיב חדות, מהירות, טכניקה, פוטנציאל גדול ורעב ענק. מכבי מסוגלת להרבה יותר מאשר חיפה. אני לא קובע כלום -אבל לי נראה שאם העונה תהיה כמו הצפוי, ואם העונה תהיה בערך כמו הסגלים של הקבוצות, ואם לא יהיו שינויים גדולים ואם ככה הקבוצות יבואות לעונה - אל תבנה על הרבה. הנמכה ציפיות - נכון, זה מוריד את הלחץ, אבל זה לא מבטיח כלום. אליפות לא תהיה לך.
עמנואל שלמון 11.07.08 (10:58)
|
2. |
ועוד כמה דברים ל"ת
שלא תחשוב שאני גנד חיפה: בימים הקרובים אני אעלה טור לגבי הפועל ת"א, הוא עוד לא לגמרי מגובש - אבל גם לגבי הפועל ת"א אין מה להתלהב יותר מדי. עושה רושם שבית,ר תהיה ראשונה, אחרי זה מכבי ת"א ונתניה, וחיפה והפועל ת"א יאבקו על המקום הרביעי - זאת הרהגשה שלי, אבל קשה לדעת בשלב הזה של העונה.
בכל מקרה, אני סמכים איתך שקולמה נותן שקט להתקפה - וגם בירם כיאל שמשחק לידו שחקן ברמה גבוהה, אבל בוא לא נגזים. גם קולמה הוא לא מה שעשית ממנו, וזה שהוא נותן שקט לא מבטיח כלום - כי מה כבר יש לחיפה בהתקפה? ארבייטמן לא הוכיח שהוא מסוגל לסחוב קבוצה, פנטיני טוב אבל לא יוצא דופן, ורפאלוב, אם הוא רוצה להצליח, חייב לעבור לקבוצה קטנה בלי לחצים שתתן לו את המושכות. בסופו של דבר, היו לו רק 5 שערים ובישולים בעונה שעברה, לא מספיק יחסית למה שהוא מסוגל עם הטכניקה שיש לו ויחסית לאיך שהוא היה בקיץ שעבר, באיזה כושר מדהים. רפאלוב כשרון מצוין, ויכול להיות שבעוד נגיד שנתיים רנאה את חיפה חוזרת לעצמה ורפאלוב אולי יצליח שם - בינתיים אני חשוב שהוא צריך לעבור לקבוצה קטנה יותר שתתן לו את החופש והוא יחזיר לה ויפרח. רק אחרי עונה טובה בקבוצה כזאת כדאי לו לחזור לחיפה, שאז אולי תהיה חזקה יותר. אם אתה מצפה משחקן כמוהו לענות על כל הבעיות של חיפה ולהסתדר עם הלחץ - אתה טועה. וקטן, כמו שאמרתי, לא סתם נכשל בשנתיים האחרונות - הוא וחיפה כבר לא הולכים ביחד, הוא מעיק על הקבוצה.
ואמרת את המילה "כיפי". זה אומר הכל. חיפה תהיה קבוצה נחמדה וסימפטית - אבל מאיימת, חזקה? בטווח הקצר לא נראה לי. דוידוביץ' נשאר שוער מצוין עם הדיפות ברמה, ניסיון ויכולת טבוה בבעיטות מהקרקע (לא כדורי גובה) או באינסטינקטים, אבל גם הוא נראה מתוסכל (אומנם הוא עשה תרגילים להגדלת המשכורת, אבל זה נראה שגם הוא כבר לא מרגיש שלשחק בחיפה זאת זכות). מי ינהיג את חיפה? קטן לא מנהיג ולא אמור להיות, בוקולי מזדקן ונחלש, הוא כבר לא מסוכן באותה צורה. בשנה האחרונה הוא שיחק הרבה במרכז השדה וציפו ממנו שיהיה מנהיג ושיוציא התקפות קדימה ויקח אחריות - אבל זה לא היה התפקיד שלו, היה עליו יותר מדי לחץ, הוא פחות טוב מפעם, פחות מסוכן, פחות מהיר, וגם פיזית הוא לא מתאים לשחק במרכז. כשהוא היה קשר ימני והיה בשיאו, כשחיפה לקחה אליפויות הוא היה אולי השחקן הטוב בארץ, היום חיפה מצפה ממנו דברים שכבר אין לו. ויותר מזה: משנה לשנה בוקולי יהיה פחות טוב. אני גם עובר על סגל הקבוצה ורואה שלקבוצה חסר גם בלם זר קשוח, מישהו ברמה גבוהה, שיחזק את מרכז ההגנה. יש שם יותר מדי בלמים בינוניים, ואני גם לא חושב שדקל קינן יכול להחזיק את ההגנה ולהיוות המנהיג במרכז ההגנה. בשנה שעברה היו לחיפה גם דברים טובים: לפעמים היה אפשר לראות שם תיאום טוב, יציאה יפה קדימה, משחק מהיר (לפעמים), כשרוסו, לרמות גילו המבוגר, הציג יכולת יפה - עכשיו גם רוסו בחוץ. וגם רנאטו שהיה מצוין בחלק הראשון של העונה שעברה עזב. רוב השחקנים צעירים, אין ע מי לסמוך בחיפה. ואם, נגיד, מסיללה יהיה בחוץ - מי ישחק, רוני גפני? רוני גפני מסוגל להצליח רק בבית, בקבוצה שקטה, בבני יהודה. הוא נכשל בבית"ר, לא הצליח לתפוס מקום בחיפה ומגן בינוני מאוד. זה נקרא עומק? או שמא אלון חרזי בן ה-80. הוא ייקח מנהיגות, נכון? הוא יביא את הרוח הצעירה. אני, בכל מקרה, סיימתי עם הנושא הזה. חיפה מעמידה סגל בינוני. מה יקרה בפועל בעונה? לא יודע, בינתיים זה לא נראה טוב מבחינת חיפה. חיפה הייתה צריכה לבנות משהו חדש ושמרה על סגל דומה, היא נשארת עם השחקנים שמכבידים עליה. האם רכש כמו קרופניק מביא הצלחות? חיפה לא ענייה - למה היא לא הביאה בלם זר רציני, כמו שמכבי הביאה, וכמו שלבית"ר יש שלושה מהבלמים הטובים בארץ ונתניה מתחזקת שם וגם ככה חזקה בעמדה הזאת. לחיפה אין את זה.
עמנואל שלמון 11.07.08 (11:26)
|
3. |
אני מדגיש ל"ת
חיפה תהיה קבוצה חזקה יחסית לרוב הקבוצות, אבל יחסית למה שהיא אמורה - לא ממש. בכל מקרה, כשאמרתי "תמשיך לחשוב שיש לך קבוצה גדולה..." - לא התכוונתי גדולה, היא באמת קבוצה גדולה לכל דבר, אבל התכוונתי "תמשיך לחשוב שהיא קבוצה כזאת חזקה ומפחידה..."
עמנואל שלמוו 11.07.08 (15:32)
|
4. |
לא רציתי להרוס את הטור ל"ת
אבל אם כבר כתבתי פה בלי הפסקה אכתוב אחד אחרון(מבטיח): כשאמרתי שהמקום השני תלוי בחיפה - התבלבלתי, התכוונתי שהאליפות תלויה בבית"ר (את זה אמרתי בסדר), והמקום השני תלוי יותר במכבי ת"א, לא חיפה כמו שנאמר, אלא במכבי ת"א. שהיא קבוצה חדשה אומנם, אבל אם תתחבר מסוגלת להרבה יותר מחיפה, לפחות בעונה הקרובה, כך שחיפה לא תלויה רק בעצמה. עוד: כשאמרתי "...אני חושב שכרגע הפער בין הקבוצות הוא גדול..." התכוונתי בין בית"ר לחיפה, אם זה לא ברור. להמ שיבחתי את בית"ר? אני לא ידוע מה הבעיה, למרות הדיבורים על עזיבות של שחקנים, למרות שהרמה של הישראלים של בית"ר גרמה לקבוצות מחו"ל להתעניין בהם - רובם נשארו. חוץ מעזיבת אלברמן אין עזיבה משמעותית באמת, וגם לאלברמן מצאו תחליף. מוקדםלדעת מה יתנו שחקני הרכש - אבל אין ספק שמשה אוחיון הוא הקשר האחורי הישראלי הטוב בארץ, ראינו איך הוא הציל (לא לבד, אבל כחלק משמעותי מאוד) את אשדוד. יש לו בעיטה מדהימה, ראיית משחק, הוא מבשל וכובש הרבה, יש לו כוח ויש לו גם ניסיון בחו"ל והוא שיחק בנבחרת כמה פעמים. ויותר מזה - הוא שיחק טוב בנבחרת. ככה שהוא נראה רכש טוב. ההתנהלות של בית"ר הייתה נכונה, נראה שהסגל גמור (מקסימום יצרפו את יצחקי), שמרו על המשכיות, סגרו את ההחתמות המחויבות (חלוץ, קשר) בזמן, עוד לפני מחנות האימונים, מה שנתן שקט. חוץ מזה, לא הביאו החתמות מיותרות בינתיים, וע"פ האימונים שהלכתי אליהם בימים האחרונות נראה ששום עובד איתם על דברים חשובים ובצורה טובה - ליצור קבוצתיות, לשמור על פערים קטנים בין שחקנים (כמו שראינו אצל נבחרת ספרד בקיץ בצורה מצוינת) כדי לחבר מסירות ברמה ומרגל לרגל. התיאום וקבוצתיות יהיו קריטיים מאוד למשחקים באירופה, שם שני משחקים מכריעים הכל, וטוב שעובדים על זה, זה חשוב לא פחות מלבעוט לשער. לי נראה שבית"ר מתנהלת נכון - אז אני משבח אותה. חוץ מזה, גם עשו מצוין שהצליחו להביא לאלברמן מחליף ישר, תוך זמן קצר, אחרי עזיבת אלברמן - מבלי להתמהמה. בית"ר הייתה מוכנה לעזיבתו ושיר מצאה מחליף - פרננדס. נוסף לכך, העלו לכותרות את עניין אבראו וניצלו את זה כדי לסגור בשקט את עניין פרננדס. לפני הסיכום איתו בכלל לא הזכירו אותו, אם אינני טועה - כדי לא לגרום לאחרים להתעניין בו או לבעיות. פשוט סגרו בשקט, בלי לעשות רעש - וזה מצוין, ככה מתנהלים. אז בסדר?
עמנואל שלמון 11.07.08 (17:26)
|
5. |
לעמנואל ל"ת
בוא נחכה לסוף העונה ונראה האם מכבי ת"א באמת תסיים בין שתי הראשונות. ההימור שלי הוא על מכבי חיפה. למכבי ת"א תוך עונה אחת אין את הפריבילגיה ישר לדבר "אליפות" זה לא ריאלי. בוזגלו, כמה שהוא כישרוני, הוא עדיין לא הוכיח את עצמו בקבוצה גדולה. במכבי ת"א הוא לא יכול לקחת לבדו מושכות הוא ייהרס ציק צק, מכבי ת"א זה לא סכנין ויש לחץ אוהדים, ויש תקשורת ויש המון דברים רעים. מכבי חיפה נראת כמו חבורת קומנדו מאוחדת ומגובשת ושחקניה לא פחות טובים מאלו שבתל אביב.
מיכה אקדמן 11.07.08 (19:56)
|
6. |
מיכה ל"ת
אתה צודק - בוא נחכה. חיפה ומכבי כבר יצאו מכל החורים. רק דבר אחד איכזב אותי: שלא שמת לב למה שהדגשתי: בית"ר לדעתי תיקח אליפות גם העונה - ולא מכבי. אני בהחלט חשוב שמכבי ת"א היא אומנם הימור, אבל אם היא תצליח לארגן את הכישרון שיש לה בסגל (וכמו שכבר אמרתי: זה לא קל, אבל לא מדובר ב"גאלקטיקוס". פה מדובר בשחקנים רעבים מאוד, צעירים, בלי אגו (שבחון וישראלביץ' אגואיסטים? גם רודי חדד לא חושב רק על עצמו - היו לו לא פחות מ-7 בישולים בעונה האחרונה. גם בוזגלו ידוע שלבד זה לא יילך.), שחקנים שרוצים להוכיח את עצמם, אז היא תגיע רחוק. בכל מקרה, גם קולמה ואלישע לוי, החדשים שאתם כ"כ מדגאים בהם לא היו בקבוצה גדולה - לוי בא מסכנין, כפ"ס, אשדוד, וקולמה שיחק רק בסכנין, ומדובר ברכש הכי משמעותי ובמאמן - אז לא רק בוזגלו לא הוכיח את עצמו בקבוצה גדולה. אבל עזוב, אין טעם להתווכח עכשיו. שבוע טוב לך, אני עוזב את הנושא.
עמנואל שלמון 12.07.08 (22:04)
|
7. |
ולגבי מה שאמרת בסוף: ל"ת
נשבר מזה שאומרי שחיפה מאוחדת ולכן היא תצליח ובלב בלה בלה וידה ידה ידה. אוהדי חיפה, צאו מהחלום: אתם מנסים לשכנע את עצמכם שהקבוצה שלכם נראית טוב כי כוחלם אוהבים אחד את השני - זה מזויף. אתם פשוט מנסים לחפות על הסגל הבינוני והרכש החלש שלכם. זה לא עובד על אף אחד. זה קשקוש. עובדה, כבר היו מכות באימון לפני כמה ימים. אם לפני שנתיים הייתם מסתכלים על האשליות שלכם היום - הייתם מתפוצצים מצחוק. תתרגלו, יש לפחות 2-3 קבוצות עדיפות עליכם שמסוגלות ליותר.
עמנואל שלמון 13.07.08 (12:10)
|
8. |
ל123467 ל"ת
אתם לא עמנואל שלמון
גלעד (אח של עמנואל שלמון 07.10.08 (20:41)
|
|
|