מס' צפיות - 1168
דירוג ממוצע -
ניהול זהות - שפר הופעתך ברשת
כשכל אחד מחפש כל אחד ברשת - לפני פגישה עסקית, לפני ראיון עבודה, לפני דייט וסתם בשביל רכילות - כדאי לוודא איזה מידע יקושר אליך כשיחפשו אותך ברשת.
מאת: דנית ניצן 27/08/08 (19:44)

לכל אחד יש נכס יציב, איתן, ועם פוטנציאל רווח שלא תלוי בדבר - הזהות שלו. סך כל כישוריו, ערכיו, ניסיונו ויכולותיו של כל אחד מאיתנו, הוא הנכס הגדול ביותר שלנו לא רק במובן הרוחני-נפשי, אלא בהחלט גם במובן הכלכלי. זהותנו היא נכס יציב כי היא מה שמבדל אותנו מכל אחד אחר, ואין לה תחליף. בלי ציניות, אפשר להפוך זהות לנכס.

 

בתהליך ניהול זהות (identity management) מי שמרוויח הוא מי שמנהל את הזהות הגלויה שלו בתבונה: מאחורי כל אחד מאיתנו שובל פומבי, נגיש וגלוי, של כל מה שאי פעם כתב ברשת, כל תגובה שהשאיר אחרי שקרא בלוג או מאמר, כל תמונה שפירסם, כל מאמר שכתב וכל כרטיס אישי שפתח ברשת חברתית. וכמובן שיש רבים שגם כתבו עליהם, צילמו אותם, הגיבו לדבריהם והעירו על הערותיהם. כל המאסה הזו שמורה בין דפי הרשת, והיא בעלת חיי נצח.

 

בעידן שבו כמעט כל מי שמחובר בודק את זהותו של כל אדם אחר שהוא הולך להיפגש איתו, בהקשר עסקי, חברתי או מקצועי - השובל הזה יכול להפריע, אם האזכורים הם שליליים או פשוט לא רלוונטיים.

 

כשהוזמנתי לפני כמה שבועות לפגישה עם אישיות בכירה בפוליטיקה, שאינו פוליטיקאי בעצמו, חיפשתי את שמו בגוגל לפני הפגישה. נהניתי לגלות שהאיש מוכר כדמות פעילה בחיי הלילה, ושהיה לו ריב מתוקשר עם דוגמנית מסוימת. בסופו של דבר האדם שפגשתי היה אישיות שונה לגמרי, אך בעלת שם זהה לאותו טיפוס לילי.

 

לקוח אחד התלונן בפגישתנו, על כך שלמרות שיזם והקים חברה משגשגת בתחום לא פשוט הקשור בסגנון חיים בעולם העסקים, האזכור שלו בגוגל הוא כפרוד עם שני ילדים, המנהל מערכת יחסים עם סלבריטאית זוטרה, לצד אזכור נוסף וישן שלו, כשהתראיין לכתבה שעסקה ביזמים צעירים - מה שכלל לא מייצג אותו היום, כאיש עסקים מצליח.

 

כמובן ששום טרגדיה לא מתרחשת אם האזכורים הקשורים בשמך הם שוליים, לא מדויקים, או אף שייכים לאדם אחר. אבל זה לא מצב אידיאלי, בלשון המעטה.

 

מנגד, שובל האזכורים ברשת יכול גם לעזור: נתונים שצוטטו בכתב העת המקוון web worker daily,  מראים כי 77% ממגייסי כוח אדם משתמשים במנועי חיפוש בשביל לדלות מידע על מועמדים לעבודה שהם עתידים לראיין. וזה נתון משנת 2006. אחד מעשרה מגייסים אמרו שהם אף בודקים ברשתות חברתיות אחר כרטיסים של המועמדים, כדי לקבל עליהם מבט נוסף.

 

בהקשר הזה, מיתוג אישי נכון יבליט אותך כמועמד מועדף לקידום בארגון שלך, או כמועמד לתפקיד משתלם יותר בארגון אחר. מיתוג נכון יוסיף לך ערך, אם במקצוע שלך יש רבים אחרים בעלי כישורים דומים וניסיון דומה, ויבדל אותך מהשאר. הוא יוסיף לך ממד ייחודי ואישיות מובחנת, שייצגו אותך בצורה כנה ומקדמת.

 

לא רק מאתרי בכירים ומגייסי כוח אדם הם הסיבה לכך שכל אדם צריך לשאוף לכך שזהותו הפומבית תהיה קרובה ככל האפשר לזהותו הפרטית, האמיתית. אלא גם בגלל שלפני כל פגישה עיוורת השותפה לפגישה תחפש אותך. בגלל שלפני כל פגישה עסקית עם לקוח פוטנציאלי, הוא יבדוק עם מי יש לו עסק. וגם בגלל שלפני כל הרצאה או פרזנטציה שלך, חלק מהיושבים בקהל יחפשו אותך. ואז ממש לא תרצה שהם ימצאו דווקא תמונה ישנה שבה אתה משתטה באיזו מסיבה ומחזיק ארבעה בקבוקי בירה בכל יד.

 

ניהול נכון של הזהות שלך ברשת יכול לייצר שובל של תוכן חיובי, בונה, מקדם, מעניין, מקורי, ידידותי ואף מהנה. ותוכן כזה, הנקשר בשמך ומתקשר באופן מיידי וגלוי לזהותך, יקדם את האינטרסים שלך מבלי שתצטרך לעשות דבר מלבד לשמור על האמת האישית שלך, להיות כן, לתקשר בכנות עם אחרים, לתרום מהידע שלך לגופים, רשתות, אתרים ובמות שיתוף, ובעיקר - אם תיהנה מכל זה.

הכותבת היא עורכת וכתבת "הארץ" 13 שנה. כעת מומחית ויועצת בניהול זהות (identity management) - מיזם למיתוג אישי, לצורך קידום מקצועי

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר