מס' צפיות - 732
דירוג ממוצע -
זהות ברשת - קח את עצמך קדימה
נוכחות ברשת יכולה להועיל. ניהול נכון של הזהות הפומבית יכול לייצר בולטות בתחום המקצועי, יכול להוסיף ערך, יכול לבדל מקצועית. ואפשר להנות מזה, חשוב לא פחות.
מאת: דנית ניצן 04/11/08 (12:10)

מיתוג אישי, ניהול זהות, מוניטין ברשת, פרופיל פומבי, קידום עצמי - כל אלה שמות מקצועיים, פורמליים, לתופעה חברתית ואישית חשובה: החיים המקבילים שכמעט כולנו מנהלים ברשת. והכוונה היא לא לחיים בזהות בדויה, שבה אנחנו מתחזים לדמות פיקטיווית כלשהי. אלא לחיים שלנו, שגלויים לכל מחפש ובודק.

 

כמעט לכל אחד יש איזשהו שובל של "הופעות" ברשת. למשל, אם הוא התחיל איזה בלוג ועזב אותו. פירסם מאמר אחד, ולא הוסיף לפרסם. ענה לשאלת משתתף בפורום מקצועי. נתן הרצאה שתוכנה פורסם באתר של החברה שהזמינה אותו להרצות. ועכשיו הוא תקוע עם זה, למרות שהנושא כבר מזמן אינו חלק מהפעילות שלו. וזה עוד במקרה הטוב.

 

 במקרה הרע ה"הופעות" הן מביכות או אידיוטיות: תמונה משותפת שחבר העלה, שבה נראות תוצאותיו של לילה של אלכוהול. מכתב מריר ולא-רלוונטי שכתב פעם למערכת של מקומון. שאלה ששאל בצחוק בפורום "הסרת שיער" ונשארה ברשת לנצח. ועוד ועוד.... יש כמובן מי שאין לו כל קיום בעולם ההוא. לא תמונה, לא מאמר, לא תגובה. לא משהו שהוא כתב, ולא משהו שכתבו עליו.

 

האם זה עדיף? לא בטוח. כי היום כולם מחפשים את כולם ברשת. ומי שלא קיים, לא נראה טוב. כלומר, לא נראה. וחבל: כי קיום נכון וחכם ברשת הוא כלי רב עוצמה, שאפשר לייצר ולהפעיל לבד, ואפשר ליהנות ממנו כל הדרך.

 

אז מה אנחנו עושים? ניהול זהות נכון. זה אומר להסתכל על עצמנו פנימה, לחשוב מה מעניין אותנו, מה חשוב לנו, מה מיוחד לנו - בתחום האישי ובתחום המקצועי - ולנסות להבליט את התכנים האלה. לייצר תכנים חדשים שמשקפים את כל אלה. לבחור במה חדשה, בשביל גולשים חדשים שאולי יתעניינו בכל אלה. למצוא עוד מקומות, תכנים, טקסטים טובים, שעוסקים בכל הדברים שמאפיינים אותנו ומעניינים אותנו, ולהפנות אליהם. לשים תמונה של עצמנו מהשנה האחרונה. מה שאנחנו עושים זה מיתוג אישי: מתחילים לבנות את הפרופיל שלנו, ואם כבר יש לנו ביטויים והופעות ברשת - לחזק אותם. להדק את הברגים, לשפר הופעה, להבריק ולהעמיק.

 

כי החיים שלנו ברשת, על שלל הביטויים שלהם, הם שיובילו אלינו בסופו של דבר -  אל החברה שלנו, השירות שלנו, המומחיות שלנו, המוצר שלנו, הרעיון שלנו (או במקרה הרע אל תמונות העירום שלנו). וככל שהנוכחות שלנו ברשת תהיה יותר מדויקת ויותר מהודקת, כך היא תהיה יותר בולטת. ובולטות היא כלי עבודה לכל דבר, לצד היותה כלי הנאה לכל דבר. אחרת לא היינו פה.

 

אז נכון, אפשר להיות זהיר, ולהימנע מלהיות נוכח: לא להשאיר שובל של סיפורים, מאמרים, תגובות, תמונות ודעות ברשת. לא לכתוב על עצמך, ולא להגיב לאחרים. אבל אפשר, ועדיף, להיות חכם: לשלוט בזהות הפומבית שלך, על ידי שליטה בתכנים שיופיעו ויתקשרו עם השם שלך, הגדרה מראש של התחומים שבהם תפעל ותביע עמדה, בחירה חכמה של  הבמות שבהן תכתוב ותגיב, ומחשבה שתקדים כל פעולה.

 

והמחשבה צריכה להיות: איך הזהות הפומבית שלי תקדם אותי הלאה, אל ההישג הבא. ואיך לא אאבד את עצמי בדרך.

הכותבת היא עורכת וכתבת "הארץ" 13 שנה. כעת מומחית ויועצת בניהול זהות (identity management) - מיזם למיתוג אישי, לצורך קידום מקצועי

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר