למיטב הבנתי מי שאחראי על התחבורה הציבורית במדינה זה משרד התחבורה. כבר התבטאתי כאן ובמקומות אחרים בנושא התפקוד של מופז כשר תחבורה ואני לא הלאה אתכם שוב בדעותי, אך כפי שאתם ודאי מבינים, דעה טובה על מעשיו כשר תחבורה אין לי. למען האמת אין לי גם דעה טובה על מעשיו ותפקודו בתפקידיו הקודמים, אבל זה כרגע לא הנושא.
כידוע לכם, התחבורה הציבורית בישראל זקוקה לשיפור רציני. זה נכון שסוף סוף אחרי הרבה שנים יש רכבת עובדת, וזה מבורך, כי אנחנו יכולים להרגיש כמו שאר העמים. רק מה, עליה וקוץ בה, כי הרכבת עוצרת במספר תחנות, נניח בתל אביב, אבל אם אתה צריך להגיע למקום שלא נמצא בדיוק ליד תחנת הרכבת אתה חייב לסדר לעצמך סידורים שונים ומשונים. כלומר, עדיין לא נפתרה הבעייה, כמו במדינות אחרות של נגישות לחלקים נרחבים מן העיר, במיוחד לאיזורי עסקים ותעשייה, אבל גם מגורים, מן הרכבת והלאה.
במדינות המפותחות, שלא לאמר מערביות, כי אפילו במדינות לא מערביות זה עובד, יש רשת רכבות שמחוברת לרכבות התחתיות או לרכבות העיליות או חשמליות שמגיעות לכל מקום בעיר. כלומר אתה מגיע לתחנת הרכבת מעיר אחרת ואתה יכול מיד להתחבר לרכבת עירונית אחרת שלוקחת אותך למחוז חפצך.
כאן לעומת זאת, אתה מגיע ונשאר תקוע, ולך תתפוס מונית ותשלם הון כסף וגם תתקע בפקקים, או לך תמצא קו אוטובוס ותמתין לו שעתיים. אז מה הפתרון של רובנו, נוסעים ברכב הפרטי, זה עולה יותר כסף, זה מזהם, וזה יוצר עוד יותר פקקים. חלם אמרנו?
באה עיריית רעננה ויצאה עם פתרון מעולה, הסעות שוטפות שלוקחים את האנשים מתחנת הרכבת לאיזור ההי טק. זה בדיוק מה שצריך לעשות.
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?elementid=dsh20090128_569744
איפה רון חולדאי נרדם? למה לא לסדר הסעות כאלה מתחנות הרכבת בתל אביב לאיזורי המסחר וההיי טק, כמו למשל לקריית עתידים למשל?
כיוון שאין לנו מי יודע מה ציפיות משר התחבורה, אין ברירה, צריך לתת לעיריות לקחת את הנושא הזה על עצמן עד שיגיע פתרון אחר, או שר תחבורה אחר.