"ניו-יורק טיימס" מדווח היום על צעד נוסף של רשת הקפה סטארבאקס בניסיון להילחם בירידה החדה במכירות: החל בשלושה במארס תחל הרשת לשווק , בינתיים רק בסיאטל ובשיקאגו, קפה נמס ממותג הרשת בשקיות. הקפה יימכר בינתיים בשני טעמים: קולומביה ו-italian roast .
רשת סטארבאקס הצליחה בשנים האחרונות לשכנע את האמריקנים שקפה הוא מוצר פרימיום, ששווה להשקיע בו. על איכות הקפה וטעמו ניטשים ויכוחים עזים גם היום, אבל ההתפשטות המהירה של הרשת הוכיחה שהאמריקנים מוכנים לשלם גם ארבעה דולרים על כוס קפה, כשהקפה נתפס איכותי יותר.
אמממה, עם פרוץ המשבר הכלכלי והמיתון החריף הייתה סטארבאקס בין הראשונים להיפגע, והיא נפגעה קשה: ברבעון האחרון של שנת 2008 ירדו מכירותיה בתשעה אחוזים, כתשע מאות סניפים כבר נסגרו או שנמצאים בתהליכי סגירה ברחבי ארצות הברית.
עכשיו הם מכניסים שקיות של קפה נמס לתוך הסניפים והמותג שאמורים לחנך את הצרכן לקפה צלוי איכותי. הרס המותג או בנייה של שוק חדש לצידו? ימים יגידו