מס' צפיות - 411
דירוג ממוצע -
כרוניקה של כשלון ידוע מראש
בשנים האחרונות הפכו מבחני התיאוריה לקשים במיוחד: 23 מתלמידי הנהיגה נכשלים בהם. וגם האחראי על הבחינה לא היה עובר אותה כפי שהיא נראית עכשיו.
מאת: רועי אורן 09/06/09 (23:06)

במסמכים פנימיים של משרד התחבורה עולה כי 23 מהניגשים לבחינות התיאוריה בישראל נכשלים מידי שנה.

במשרד התחבורה מודים כי אחוזי הכשלון נובעים מכך שלאחר שהוחלט להפריט את מבחני התיאוריה הן נהיו קשות יותר .

לפני כשנה ניהול הבחינות עבר ממדינת ישראל לשלוש חברות פרטיות אשר זכו במכרז שערך משרד התחבורה.

במקביל לתהליך ההפרטה החליט המשרד להוציא מאגר שבו ייכתבו שאלות חדשות .

התוצאה הייתה דרמטית : קרוב ל90% מהנבחים נכשלו במבחן זה.

במשרד התחבורה הבינו שעשו שגיאה והחליטו להעלות את סף מעבר המבחן מארבע טעויות לחמש מתוך שלושים שאלות.

אבל גם מהלך זה לא הוריד את מספר הנכשלים.

במאגר שהוציא משרד התחבורה מופיעים כ1,100 שאלות שמהן נבחרות השאלות למבחן.

ניתן לראות את השאלות גם באתר האינטרנט של המשרד תמורת תשלום כמובן.

במשרד התחבורה מודים כי הם מודעים לבעייתיות של חלק מהשאלות .

דובר המשרד טוען כי בתהליך זה שונו נמחקו 400 שאלות הנמצאותבמאגר.

 רק הם לא טרחו להודיע לנבחנים באילו שאלות מדובר ובגלל סכסוך בין המשרד לחברה שמוציאה את הספר לא ברור מתי ייצא ספר חדש.

במשרד התחבורה החליטו שמי שיטעה שש פעמים יוכל לערער על התוצאה בפני המשרד.

אם יתגלה שהערעור מוצדק התלמיד יעבור את הבחינה.

כמוכן מתקשה המשרד לתת מענה לרמאים אשר מעבירים לנבחנים תשובות באמצעות הטלפון הסלולארי , וכן מניעת זיופים והעתקות.

המשרד הבטיח ליצור מיסוך שימנע נתינת תשובות באמצעות הטלפון הסלולארי בעת המבחן.

אך במציאות הזכיינים לא עשו מאומה למנוע תופעה בזויה זאת.

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות לכתבה זו התקבלה תגובה אחת לקריאת כל התגובות ברצף
1.
מבחני תיאוריה
ראובן חולון 11.06.09 (12:05)