אם תושבי העיר הדרומית בישראל אילת מצפים לרכבת בתקופה הקרובה, יש לי עליהם שני מילים :שישכחו מזה.
בחינה מדוקדקת של ספרי התקציב שהונחו לפני שבועיים מראים שאין זכר להבטחות הממשלה מלפני חודשים אחידים.
כלומר: עד סוף 2012 לא תוקם מסילת ברזל שתקרב הן את אילת מדרום, והן את קרית-שמונה מצפון לתל-אביב הנמצאת במרכז.
באגף התקציבים של האוצר טוענים בתגובה לכך שאיש ממשרד ראש הממשלה לא ביקש מהם לשלב בספרי תקציב המדינה הקמות מסילות ברזל לאילת ולקריית-שמונה.
אך המציאות כרגיל מראה תמונה שונה: ב24 בפברואר 2010 הורה ראש הממשלה למנכ"ל משרדו להתחיל בתכנון מסילות הברזל לאילת ,ולקריית-שמונה במסגרת תוכנית "נתיבי ישראל".
לדברי משרד התחבורה אף נבחרה חלופה מועדפת למסילת הברזל שתעבור באזור הר-צין והערבה.
אך הפרוייקט לא אושר ע"י ועדת תכנון ,מה שיעכב את הפרוייקט לשנים רבות.
הטיפול הכושל של השלטון מהווה ביטוי למהלך מוטעה לפיו בונים כבישים כדי לשפר את התנועה בכבישים למכונית הפרטית,במקום להועיד את הכבישים לאוטובוסים ולמשאיות ,ובכך לנייד את האזרחים לתחבורה הציבורית.
ככה זה שיש מקום לכסף לאברכים ,ולא לפתור את הבעיות החשובות