מס' צפיות - 275
דירוג ממוצע -
טיפים למציאת משקיע לעסק - יניר מרציאנו
אחת הסיבות המרכזיות שבגינן מרביתן המוחלט של היוזמות העסקיות לא מצליחות להתרומם אל מעבר לשלב הפיתוח הראשוני היא שלעיתים קרובות מתקשים היזמים למצוא את מקורות המימון ההכרחיים מבחינתם. במאמר שלפניכם נציג בפניכם מספר טיפים חשובים מאוד שיסייעו לכם לגייס את המשקיע הבא שלכם.
מאת: יניר מרציאנו 21/07/11 (12:51)

אחת הסיבות המרכזיות שבגינן מרביתן המוחלט של היוזמות העסקיות לא מצליחות להתרומם אל מעבר לשלב הפיתוח הראשוני היא שלעיתים קרובות מתקשים היזמים למצוא את מקורות המימון ההכרחיים מבחינתם. במאמר שלפניכם נציג בפניכם מספר טיפים חשובים מאוד שיסייעו לכם לגייס את המשקיע הבא שלכם.
מובא ע"י יניר מרסיאנו

הדבר הראשון שעליכם לתת עליו את הדעת הוא הכנתה של תוכנית עסקית מקיפה ומפורטת. רק תוכנית עסקית אשר תכיל את היתרונות היחסיים של העסק, המטרות והיעדים וכמובן שגם את תחזיות הרווח שלו - תמצא חן בעיני המשקיע. חשוב לזכור כי עליכם לדבר עם המשקיע בשפתו ולהבהיר לו מהי התועלת הכספית שתצמח לו כתוצאה מהשקעה בעסק שלכם.

חשוב לזכור כי אם וכאשר יציע לכם אחד המשקיעים לקיים פגישה - יהיה עליכם להגיע מוכנים לענות לכל שאלה פוטנציאלית ואף להכין מצגת איכותית ומשכנעת בה יוצגו עיקרי הדברים הנוגעים למיזם שלכם.
עוד בנושא - יניר מרסיאנו

יתרה מזאת, אל מעבר לשיקולים הכספיים יהיה עליכם להראות למשקיע כי הנכם אנשי חזון המתכוונים לקדם את העסק ולפתחו. הרצינות היא המפתח שכן אם המשקיע יחשוד בתרמית מסוג כל שהוא מיותר לציין כי הוא לא ישקיע בפרוייקט כולו ולו אגורה שחוקה אחת.

במקביל להכנת התוכנית העסקית יהיה עליכם למפות את המשקיעים הפוטנציאליים ולבדוק באילו מיזמים הם השקיעו בעבר. האם המיזם שלכם תואם לפורטפוליו הקיים שלהם ואם לא הרי שיהיה עליכם לענות על השאלה מה יגרום למשקיע להתעניין דווקא בפרויקט שלכם? סקרו את פעילותו הציבורית של המשקיע ונסו לחזות את הכיוון אליו מועדות פניו של המשקיע. הכנתם של שיעורי בית מוקדמים מסוג זה עשויים לקרב אתכם משמעותית אל היעד - גיוס הסכום המיוחל.

כמו בכל דבר בחיים הרי שגם בכל הנוגע לגיוס משקיעים - לתזמון תהיה השפעה רבה על מבחן התוצאה. במילים אחרות ובהמשך לפסקה הקודמת, אל תפנו לכל משקיע על ימין ועל שמאל, נסו להבין האם הוא ספג הפסדים כבדים בתקופה האחרונה או שמא לחלופין, נמצאים מניותיו בעלייה מתמדת.

לבסוף, עליכם לשים לב למפגשי הנטוורקינג העסקיים אשר נערכים חדשות לבקרים שהרי אמנם לא מדובר במפגשים שאליהם יש להגיע עם תוכנית עסקית מוכנה (שכן אחרי הכל מדובר במפגש לא פורמלי), ואף על פי כן - חשיבותם גדולה מאוד - אלו הם המקומות שבהם שתוכלו לצוד את עיניהם של המשקיעים ולהציג את עצמכם ללא כל לחץ מיותר. נוכחותכם באירועים מסוג זה הינה בבחינת הכרח.

יניר מרציאנו הוא מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים

הכותב הוא יניר מרציאנו - יועץ ארגוני. מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים. חבר מן המניין באיפ"א (האיגוד הישראלי לפיתוח ארגוני). טל: 054-9247557, אי-מייל: yanirmar@gmail.com

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר