חברת "תנובה" הודיעה לרשתות שהחל מהיום מוצרים בסיסיים באריזות מוגדלות ללא תוספת מחיר.
עוד הישג למחאת הקוטג': לאחר שחברת תנובה הורידה לאחרונה את מחירו של גביע קוטג' ל5.9 ש"ח ,והיא מוכרת החל מהיום אריזות מוגדלות של מוצריה מבלי להעלות מחירים.
המשמעות: הצרכן יקבל תוספת כמותית של בין 10% ל20% במוצרים בסיסיים כגון:חלב בקרטון,קוטג',וגבינה לבנה ללא תוספת עלות.
המבצע צפוי להמשך מספר שבועות ,ומוגדר כ"מבצע לחגים" .
תנובה מקדימה בכך את יישום מסקנות "וועדת קדמי" לבדיקת מחירי החלב שכללו המלצה להוריד את המחיר שמשלמות המחלבות לרפתנים .
כפי שפורסם בעבר,מכירות הקוטג' ירדו בחודש יולי ב18% בערכים כספיים לעומת חודש יולי אשתקד.
וזאת בעקבות מחאת הקוטג' אשר הוקמה ע"י קבוצה שהוקמה ברשת החברתית "פייסבוק" בחודש יוני.
ראשי הקבוצה קראו לציבור להימנע מרכישת קוטג' במחיר הקודם שעמד על 7 ש"ח.
למחאה הצטרפו עשרות אלפי גולשים אשר צברה תאוצה תקשורתית והובילה לפתיחת דיון ציבורי רחב בנושא יוקר המחיה בישראל.
החרם הוביל לירידה משמעותית במכירות גבינת קוטג' בישראל ולהורדת מחירים בקטגוריה.
הממשלה תבחן מהלך של ייבוא מוצרי חלב מחו"ל על-מנת להגביר את התחרות שלא קיימת במשק הישראלי.
מבקר המדינה יתחיל לבדוק את הריכוזיות בשוק המזון