מס' צפיות - 469
דירוג ממוצע -
יניר מרציאנו - טיפים למסחר אלקטרוני מוצלח
יותר ויותר בני אדם בוחרים לעסוק בשנים האחרונות במסחר אלקטרוני המתבצע על גבי רשת האינטרנט. חלקם בוחרים לאמץ את השיטה כמשרה מלאה לכל דבר בעוד שעבור רבים אחרים המסחר האלקטרוני הינו בבחינת הכנסה צדדית. כך או כך, כל מי שהתחיל לעסוק במסחר האלקטרוני, בין אם במשרה מלאה או בין אם בחלקית שואף להצליח ולהגדיל את רווחיו. במאמר שלפניכם תמצאו חמישה טיפים שיסייעו לכם להפוך את המסחר האלקטרוני לעסק מניב.
מאת: יניר מרציאנו 26/09/11 (10:42)

יותר ויותר בני אדם בוחרים לעסוק בשנים האחרונות במסחר אלקטרוני המתבצע על גבי רשת האינטרנט. חלקם בוחרים לאמץ את השיטה כמשרה מלאה לכל דבר בעוד שעבור רבים אחרים המסחר האלקטרוני הינו בבחינת הכנסה צדדית. כך או כך, כל מי שהתחיל לעסוק במסחר האלקטרוני, בין אם במשרה מלאה או בין אם בחלקית שואף להצליח ולהגדיל את רווחיו. במאמר שלפניכם תמצאו חמישה טיפים שיסייעו לכם להפוך את המסחר האלקטרוני לעסק מניב.

מובא ע"י יניר מרסיאנו

קחו את הזמן וחקרו את התחום

עוד בטרם הנכם מתחילים לסחור - בדקו את השטח ולמדו את כללי המשחק של הפלטפורמה בה אתם הולכים לעשות שימוש. עליכם לדעת בדיוק מה מאפשרת המערכת שבפניה אתם עומדים ומה הבעיות שעלולות לצוץ במהלך יום המסחר. במילים אחרות, אל תמהרו לסחור לפני שתערכו מחקר מקיף על האתר ועל המערכת בה אתם סוחרים. תהליך מסוג זה עשוי לקחת עד שלושה שבועות - אל תיבהלו מכך והיו ערוכים לתרחיש מסוג זה.

בנוסף, כותב יניר מרסיאנו אל תמהרו למכור כל מוצר שיש ברשותכם - נסו למצוא את הנישה שלכם ואת המוצרים שבנוגע לייצורם יש לכם יתרון יחסי. נסו לשווק מוצרים אותם יהיה לכם קל למכור - מוצרים שאתם מסוגלים להפיק ולייצר בצורה טובה יותר מאחרים. כך למשל, סביר להניח כי לא תרצו לסחור בבובות הבבושקה המפורסמות אם אינכם גרים ברוסיה שבה מדובר על מוצר שכיח. ואף על פי כן זכרו כי בסופו של יום תוכלו למכור כל מוצר שהוא - הכל תלוי בעבודת השיווק שתעשו.

על מנת לשווק היטב את המוצר שלכם בחרו במילות מפתח שימשכו את הלקוחות באתר. בראש ובראשונה - הכותרת. אם הכותרת שלכם לא תמשוך את הלקוח לעיין במוצר שלכם - תהיו בבעיה גדולה. בה בעת אל נא לכם להזניח את הטקסט שיכיל את הפירוט אודות המוצר - נסו לתאר אותו באופן ובצורה שהייתה גורמת לכם לבצע את הרכישה.

השירות והתדמית הם המפתח לכל

זכרו כי היחס האישי בין הסוחר ללקוח הוא מכריע בכל הנוגע למסחר אלקטרוני וזאת למרות העובדה שאין ביניהם קשר ישיר. שימו לב, טפחו מוניטין של סוחרים הוגנים ואדיבים וענו על השאלות שאותם אתם נשאלים בכנות מלאה. התמריץ הוא פשוט - באם לא תעשו כן אנשים אחרים כבר ידאגו לדווח עליכם ולכתוב ביקורת שלילית מאוד שעלולה לפגוע בעסקיכם באופן אנוש. הסבלנות והאדיבות מאידך - תשתלם לכם. אל תשכחו, מבחינתכם - הלקוח תמיד צודק כי גם כשהוא טועה - הוא צודק.

לבסוף, אם ברצונכם לקחת את המסחר האלקטרוני צעד אחד קדימה השקיעו משאבים בטיפוח התדמית שלכם - לא רק ביחס האישי כי אם גם במרכיבים הויזואליים. כך למשל, יהיה עליכם לשקול את הקמתו של אתר תדמית אשר יכיל מידע מפורט על המוצרים אותם אתם משווקים במסגרת המסחר האלקטרוני - שבצו באתר כמה שיותר תמונות והמלצות של לקוחות מרוצים. כל אלה צפויים להגדיל באופן משמעותי את החשיפה שלכם וכמובן שגם בסופו של יום את הרווחים שלכם.


יניר מרסיאנו, ייעוץ ארגוני אפקטיבי

הכותב הוא יניר מרציאנו - יועץ ארגוני. מומחה לשיווק, יזמות עסקית ופיתוח ארגונים. חבר מן המניין באיפ"א (האיגוד הישראלי לפיתוח ארגוני). טל: 054-9247557, אי-מייל: yanirmar@gmail.com

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר