מס' צפיות - 179
דירוג ממוצע -
גיל פרס - כיצד ניתן לפתח את אזורי התיירות של מדינת ישראל
ים המלח שמתמודד כיום על הזכות להפוך לאחד משבעת פלאי תבל החדשים הוא במידה רבה האטרקציה התיירותית הגדולה ביותר בישראל. לא בכדי מדברות כל ההערכות על כך שהסיכוי כי ההכרזה המיוחלת תגיע עוד שלושה שבועות – גדול בהחלט. ואף על פי כן, מדינת ישראל לא השכילה לממש את הפוטנציאל הייחודי של ים המלח עד תומו וזאת כחלק ממדיניות כללית יותר המקשה על פיתוחם של אזורי תיירות שיהפכו למותג.
מאת: גיל פרס 29/12/11 (23:42)

במאמר שלפניכם גיל פרס יתייחס לשלושת השלבים החשובים ביותר בפיתוח אזורי התיירות במדינת ישראל.


הסוף לבירוקרטיההדבר הראשון שחייבת מדינת ישראל לעשות הוא לקבל החלטה עקרונית בדבר האתרים התיירותים שברצונה למתג ולבדל. דוגמאות לאתרים מסוג זה ניתן לראות בהרים, תופעות טבע, טיילות מיוחדות וכיו"ב. האתרים הללו חייבים לקבל מעמד משפטי מיוחד על כל המשתמע מכך ולשמש כקטר מוביל - כאשר ה-"קרונות" לידו הינם בבחינת שירותים משלימים.עם קבלתה של ההחלטה ומיפוי האתרים חייבת המדינה להכשיר את הקרקע שבאזור האתר לבנייה מזורזת שתאפשר את הקמתן של תשתיות תחבורתיות וטכנולוגיות אשר יקלו על הגעת התיירים. חשוב לזכור שבמידה והאתרים שנבחרו אינם נמצאים בסמוך לעורקי תחבורה ראשיים - חייבים המשרדים הממשלתיים הרלוונטיים להקל ככל הניתן על התהליך הבירוקרטי הכרוך בסלילת כבישים אלה. ללא קיצור הבירוקרטיה - ללא תיתכן התקדמות של ממש.
תכנית מיתוג אסטרטגיתעל המוסד או החברה אשר יופקדו על פרוייקט בנייה זה או אחר לייצר בהקדם האפשרי תכנית מתאר כוללת שתכלול, מלבד עורקי התחבורה, גם בתי מלון, אטרקציות ואף מרכזים מסחריים. בל נשכח את עובדי האתר ובני משפחותיהם אשר חייבים לשהות כל העת בקרבת מקום. גם על המימד הזה יש לתת את הדעת על מנת לצמצם עד כמה שניתן את אי הנוחות עבור העובדים.
לבסוף, משרד התיירות ומגוון הגופים הנוספים אשר עוסקים במלאכה חייבים לגבש תכנית מיתוג ושיווק אסטרטגית וארוכת טווח אשר תחשוף את האזור לקהל היעד בכל הזירות המתבקשות בישראל ומחוצה לה. ללא תכנית מיתוג טובה, איכותית ומשכנעת תהיה כמות המבקרים באתר קטנה עד מאוד. גיבושה של תכנית מסוג זה צפויה להגדיל משמעותית את ההכנסות.
ים המלח הוא איפוא דוגמה נהדרת לנכס אסטרטגי ממעלה ראשונה שנותר כיהלום לא מלוטש. על אף שמדובר באמת ובתמים בפלא עולמי - מדינת ישראל לא השכילה להשקיע מספיק משאבים בשיווק האזור כולו ואף כשלה במיתוג האזור כאואזיס תיירותי - בדומה ללאס וגאס. כך למשל, לצדו של ים המלח ניתן היה לבנות שדה תעופה המיועד לטיסות מקומיות ובינלאומיות. כתוצאה מכך היה האזור כולו פורח הן מבחינה תעסוקתית והן מבחינה תיירותית.
עוד לא מאוחר לנצל את היתרון היחסי שנפל בחלקה של ישראל ולהקים סביב ים המלח אזור תיירותי אמיתי שיהווה דוגמה ומופת עבור אתרי התיירות שיגיעו אחריו. הדבר הנכון ביותר בשלב זה הוא להפסיק את משחקי הכוחות הפוליטיים, להקצות את הכספים הנדרשים לפרוייקט ולהפוך את הבילוי בים המלח לחוויה בלתי נשכחת.
גיל פרס, מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח ושיווק תיירות

הכותב הוא גיל פרס,מנכ"ל חברת גל גרופ - ייעוץ לפיתוח ושיווק תיירות ליצירת קשר:054-6676288

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר