ביום א' האחרון, הודיע משרד התיירות כי הוא מתכנן להשקיע ב-2012 כ-6 מליון שקלים בקידום תיירות נוצרית מיפן ומאסיה בכלל. היעד 180,000 תיירים מאסיה בשנה הקרובה. מדוע חשוב שנצליח להביא אותם לכאן ומה יש לעשות?
ביום א' האחרון, הודיע משרד התיירות כי הוא מתכנן להשקיע ב-2012 כ-6
מליון שקלים בקידום תיירות נוצרית מיפן ומאסיה בכלל. היעד 180,000 תיירים
מאסיה בשנה הקרובה. מדוע חשוב שנצליח להביא אותם לכאן ומה יש לעשות?
דמות התייר האסיאתי מוכרת בעולם כולו ולעיתים נראה כי הם העם המתייר
ביותר בעולם. המצלמה השלופה, כובע המצחייה והנכונות לראות ולהספיק הכל - אך
בשקט וברוגע. אין תיירים אדיבים מהם ונראה שגם אין מניבים מהם. התייר
האסיאתי הוא תייר איכותי, אשר לא דורש שירותים - אלא נהה ממה שיש. הוא לא
מזלזל באתרים תרבותיים ולאור הריחוק המנטלי והפיסי בו מדינתו נמצאת מרוב
העולם המערבי, הכל נראה לו מושך ומיוחד (מה שמגדיל גם את נכונותו לפתוח את
הארנק).
אין זיקה דתית
הבעיתיות הגדולה בהבאת התיירים היפנים, והאסיאתים בכלל, לישראל - היא
בעובדה שלא נעשו עד היום מאמצים לשיווק התיירות לישראל במזרח אסיה. נוסף על
כך, לאור העובדה כי רוב תושבי האזור אינם נוצרים (ולבטח שלא יהודים), אין
להם זיקה דתית לישראל, אלא רק סקרנות הסטורית.
לא תייר לבטן-גב
בכדי למשוך את התיירים האסיאתים לארץ, ישנו צורך בהשקעה בהפיכת המקומות
הארכאולוגים לאטרקטיבים ולשווקם נכון. כמו כן, שיווקו של ים המלח וסגולותיו
יכול לאזור גם כן (אחרי הכל, הם מגיעים ממולדת המעיינות הטרמאליים ותרבות
הספא). מה שבטוח, תיירות בטן-גב בחוף היא לא מה שהתייר היפני מחפש ויש
לדאוג לכך שיהיו לו מספיק אטרקציות יחודיות שימשכו אותו לכאן, כמו גם מחירי
טיסה ולינה אטראקטיבים.
גיל פרס הוכר ע״י משרד התיירות בישראל כיועץ מוסמך לאטרקציות. גיל פרס משמש יועץ במיזמים שונים, בתהליך הפיתוח ובתחום השיווקי .