המתיחות העולמית מול איראן מחד גיסא, ועליית המיסוי על הדלק יגרמו לכך שנשלם הרבה על נסיעה פשוטה
כידוע לכם, מחיר הבנזין בישראל נקבע בהתאם למחירי הבנזין המזוקק באירופה אשר מבוססים על מחירי הנפט הגולמי.
המחיר מחושב אחת לחודש ,לפי חמישה ימי מסחר בסוף החודש וכן מושפע משער הדולר.
כלומר: אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון החל מיום רביעי יעלה מחיר הדלק בשיעור של 31 אגורות לליטר אשר כיום עולה 7.46 צפוי לעלות 7.78 שקל לליטר, ומחיר שירות מלא יעמוד על 8 שקלים בקירוב.
עלייה זו תוביל להגדלה של 5 אגורות בהיקף המע"מ ומס הבלו העומד בקירוב על 3 שקלים.
דהיינו: מי שמתדלק בשירות מלא ייאלץ לשלם כ8 אגורות מס, לעומת מי שמתדלק בשירות עצמי אשר ישלם כ5 אגורות מס.
המיסים על הבנזין מהווים את אחד מענפי המיסוי המכניסים למדינה.
מס הבלו על הבנזין מכניס למדינה בין 10 ל12 מיליארד שקל בשנה ,וכלל היקף המיסוי של הדלק צפוי לעמוד השנה על 16 מיליארד שקלים .
על פניו הפתרון היה צריך להיות תחבורה ציבורית אך כאשר הרכבות צפופות ומאחרות ובעלות ציוד ישן,האוטובוסים דחוסים ומאחרים ,וגם הרכבת הקלה בירושלים רחוקה מלהשביע רצון הופך את האופניים לכלי העיל והשימושי.
פתרונות לחסכון
1: מלאו לחץ אוויר מתאים בצמיגים.
2: אל תעמיסו על הרכב ציוד מיותר.
3: החליפו שמן ,פלאגים,ומסננים לפי הוראות היצרן.
4: אל תאיצו ברמזור והישארו בהילוך גבוה