זהו, הגענו לפתח ( ולא למחסום) רף ה-8 ₪ לבנזין ועוד הרבה יותר במחיר הסולר לתחבורה;
את "מרכיבי המחיר" כולם מכירים: מחיר חבית הדלק בעולם עלה , שער הדולר מעט עלה ; כאשר אנו יודעים כי מחיר החבית כבר היה בשיאים של 140$ והדלק באותו זמן עלה כ- 6.10 ₪/ליטר והסולר עוד פחות והיום, כ-108$ לחבית מול 7.9 ₪ והרבה יותר על הסולר,,, ועוד היד נטויה כאשר יש סיכוי גדול לעלייה, ספקולטיבית בלבד, של מחיר החבית בעולם.
השקרים שעולים לנו יקר ויחסלו את הכלכלה "הפורחת" של ביבי-שטייניץ (ואשר הביאה אותנו להיכנס ל- oecd אך להיות אחרונים בדירוגו):
1. כמעט בכל מדינות המערב, יש מעין מס בלו על הדלקים לתחבורה ואפילו לא כל-כך פעוט, אותו מס משמש בדרך כלל אך ורק לצרכי פיתוח התחבורה ותחזוקת תשתית הכבישים ; בכל אותן מדינות יש גם מע"מ,, בחלקן , נמוך יחסית (5-7.5% בצרפת) לנהוג אצלנו ובחלקם דומה למע"מ אשר זכינו לו. אך באף מדינה , המע"מ לא חל על מס קיים, דהיינו הבלו. מאחר והבלו הוא סכום קבוע, אין בעייה להצמיד את המע"מ למחיר החומר (דלק) עצמו מבלי שייקר את הבלו. במדינת ה"עם הנבחר", משתמשים בציניות במע"מ על מנת למסות את הבלו, דהיינו כפל מס.
2. כבר בתחילת משבר האנרגיה הנוכחי , אשר החל בשנת 2008, ועוד כאשר מחיר הדלק אמנם האמיר בכל משאבה, אך היה רחוק מעלותו כיום, יצאו ,בצרפת, איטליה ועוד במספר ארצות אירופה, רוב המשתמשים בדלק , להפגנות שריריות, כאשר המובילים, נהגי המוניות , החקלאים ואפילו ספינות הדייג וחסמו (בעיקר בצרפת), את כל הדרכים והנמלים, את יציאת אספקת הדלק מהמסופים הראשיים והאזוריים, מצב זה , אשר חוזר על עצמו גם במאבקים אחרים, לא נתן ברירה לשלטונות אלא לדון בנושא, כי מול כמות השובתים , לא הייתה כל אפשרות לשבור את השביתה ע"י משטרה או צבא וגם לא היה רצון לעימות מסוג זה. אך שביתה מסוג זה יעילה מאוד ועלותה למשק יקר מעין כמוהו וממשלה, ולו גם ימנית, לא יכולה להרשות לעצמה התעלמות לאורך זמן. הדרישה העיקרית של השובתים הייתה כה פשוטה והגיונית: " את מחיר החבית בוודאי קשה לשנות, אך את עלות המיסוי כן!!" בנוסף נטען ובצדק, כי כאשר הממשלות והפרלמנטים שלהם הצביעו על תקציב המדינה כחוק, הם קבעו את רף המס וההכנסות למדינה ממיסים וכל חריגה כלפי מעלה של רף זה , מהווה עבירה פלילית (של השלטון) על חוק אשר הוא חקק בעצמו וכי זה לא יעמוד במבחן משפטי אם יגיע לידי כך!! השביתות הסתיימו לאחר 48 שעות כאשר הדרישות התקבלו במלואן-ז"א המע"מ על הדלקים עולה או יורד לפי מחיר הדלק עצמו על מנת לשמור על איזון אופטימלי של מחירי הדלק. נכון זה לא פותר את כל הבעיות אך בהחלט פתרון צודק יותר גם מול המקצוענים בתובלה וגם מול המשק הביתי הפרטי. בארץ "העם הנבחר", טוענים כי הורדת המע"מ בצורה זו , יביא לחסך "ענק" בהכנסות המדינה ויהיה צורך לתספורת רוחבית של תקציבי הממשלה,,, ואם מחיר החבית לא היה עולה? מהיכן היו מוצאים שקר אחר על מנת לשדוד את האזרח?.
3. כל עליית מחירי הדלק והסולר בעיקר, מביאים לעליית מחירים של כל המוצרים המובלים במשק כאשר מוצרי המכולת עומדים בראש הפירמידה, מכאן , מהר מאוד נעבור לאינפלציה וממנה למיתון העלול להיות עמוק מאוד, כלל שהמזון ומוצרים החיוניים יאמירו לאזרח, כן יקרב היום שגם בלי חרם תהיה ירידה בצריכה עד כדי הצורך בנעילת דלתות מפעלים וצימצום כח אדם במקומות עבודה רבים.
4. הסיבה העיקרית שהמחאות החלשות של האזרחים , או יותר נכון אלו שיש להם חשיבה צרכנית נבונה, אינם מזיזות לממשלה בגלל רפיונם של אותם מחאות, זה שיטת חלוקת הרכבים לכל עובד,,, בייחוד במשק ההייטק, שם אין (כרגע) חשבון על הוצאות דלק ולא שמים -ז- על מחירו!!!! מצד שני נשאלת השאלה מדוע נהגי המוניות, המשאיות , השופלים וכל אלו אשר הדלקים הם מקור מחייתם, אינם יוצאים , כפי שעשו באירופה, במחאה דרמתית נגד עשיקתם על עליית מחירי הדלק? חלק מהתשובה היא כי בישראל יש החזר די נרחב של המע"מ לאלו אשר הרכב הוא מקור מחייתם ,אותו מע"מ אשר הצרכן הסופי של המוצרים המובלים או בהם משתתף הדלק בייצור, משלמים ממילא , בחלק מהמגזרים יש גם שוק הלבנת כסף ענק ולא נדיר לראות נהגי מוניות משלמים במזומן בתחנות תדלוק אשר מוכרים דלק מוזל במזומן, מבלי לקחת חשבונית קבלה על הרכישה,,!! למעשה, שוק הדלק מגלגל הרבה מאוד כסף שחור ולאור-יום,,,
לסיכום, אם בכלל אפשר לסכם כרגע נושא כאוב זה, אפשר לומר כי כל עוד האזרח הישראלי הממושמע, ימשיך לשבת בשקט בבית , מבלי להשתתף במחאות הצרכנים, כל עוד מחלקי מכוניות הליסינג לא ישימו קץ לפיזור ממונם במקום לספק משכורות אמת (הרכב אינו נחשב כרכיב לפנסייה למרות החלק החשוב שהוא מהווה במשכורות עובדים רבים) ועד שהמיתון הצפוי לא יראה בצורה בולטת, לא יקרה כלום למעט להוריד את מעמד הביניים הנמוך לבור כלכלי עמוק ממנו שינוי המדיניות לא יוציא אותו עוד ממנו.