|
מה יש לך נגד הדת!
למה אתה נלחם בעוצמה גדולה כל כך באמונה הדתית?
מה רע במעט אמונה? אם אמונה איננה נראית לך לפחות כבד את רצונו של המאמין לחיות על פיה. חיה ותן לחיות.
מאת: דוד דרזי
אם האמונה בכלל ואמונה דתית בפרט, לא הייתה משפיעה על חיי, מילא. אבל למה אמי שרוצה לבקר את אחותי בבית החולים (או לבלות בים) ביום שבת לא יכולה להשתמש בתחבורה ציבורית?! למה אסור להציג בפרהסיה חמץ בפסח?! למה צריך לטוס לקפריסין כדי לשאת בן/ת זוג לא יהודי או כדי להנשא בנישואין לא דתיים?! למה למרות שלא נישאו בני זוג ברבנות חייבים להתגרש ברבנות?! למה ביום הכיפורים שידורי הטלוויזיה בעבר היו מושבתים באופן טוטאלי לפני עידן הכבלים?! והיום המעט שמשדרים ללא תרגום ותמיכה?! למה אדם מסכן את חייו בצבא, עובד ומשלם מסים בכדי שיצעקו לעברו "נאצי" "עוכר ישראל" כאשר הוא נאלץ לפרנסתו, לנסוע בשבת לעבודה?! לשם זה משלמים מסים, על מנת שיהיה לאנשים זמן פנוי שיאפשר להם לצעוק על הרוצה להתפרנס!?
יאמרו אלו "קיצונים" (אני אומר אלו אינם קיצונים!)
ברגע שמחנכים להיות העולם בן 5570 שנה ש"נברא" בשישה ימים (ויום מנוחה כמובן לישות העמלה) על ידי ישות כל יכולה שבחרה ביהודים להיות "עם נבחר" זה מוביל לחשיבה דוגמטית, אגוצנטנרית, פטריאכלית, חשוכה וגזענית אם נרצה או לא! באופן מתמיה, דווקא החילוני המצוי, זה, שבאופן לא מודע הוא ה'דתילוני' (דתילוני = חילוני מאמין, שהוא עצלן מכדי לקיים את כל המצוות, בעצם דתי מקולקל! שעושה ברית לבנו, בר מצווה בכותל, מזוזות בבית, צם בכיפור, מתחתן בעזרת רב אורתודוקסי ונקבר בעזרת רב אורתודוקסי! בעל כיפה שקופה בלתי נראית!) הוא זה שאומר: "אבל הדת טובה! תראה איזה יופי... היכן קראת משפט יפה כמו "ואהבת לרעך כמוך"? ברגע שנשמעים משפטים כאלה ברור לשומע שהדתילוני (וגם דתיים לא מעטים, במיוחד נשים) איננו מכיר את הלכות הדת שלו במלוא הקיפן ולעומקן ואיננו יודע מה משמעות "רעך" על פי היהדות.
היחס לחילוני
"מצווה על כל אדם לאהוב את כל אחד ואחד מישראל כגופו שנאמר ואהבת לרעך כמוך "ודווקא שהוא רעך בתורה ובמצוות ובשמירת השבת, אבל אדם רשע שאינו מקבל תוכחה - מצווה לשנאותו, שנאמר 'יראת ה' שנאת רע' ואומר 'הלא משנאיך ה' אשנא' (הרמב"ם הגהות מיימוניות אות א) "ואהבת לרעך כמוך - אם רעך, אם טוב [הוא], אבל לא אם הוא רשע, (רשע מוגדר בהלכה כל יהודי שאינו שומר את ההלכה אינו שומר שבת וכד') ככתוב 'יראת ה' שנאת רע (משלי, ח: 13) משמע אדם הירא את אלוהים צריך לשנוא את הרע - את מי שעובר על ההלכה ואינו שומר תורה ומצוות. על פי ההלכה, חיוב האהבה מתייחס אך ורק ל"רעך" ו"רעך" זה מוגדר: יהודי שומר תורה ומצוות. "ושנאת הבריות כיצד?... אהוב את כולם ושנא את המינין [יהודים שהתנצרו] ואת המושמדים [הממירים את דתם] ואת המסורות [המלשינים לשלטונות] וכן אמר דוד, 'משנאך ה' אשנא ובמתקוממך אתקוטט תכלית שנאה שנאתים לאויבים היו לי' (תהילים קל"ט: 21-22) הלא אומר ''ואהבת לרעך כמוך אני ה' [מדוע אני מצווה לאהוב את רעך? כי אני אלוהים] בראתיו ואם עושה מעשה עמך אתה אוהבו, ואם לאו אי אתה אוהבו (מסכתות קטנות, מסכת 'אבות דרבי נתן' נוסחא א, פרק טז. ועיינו גם תלמוד בבלי, פסחים קיג ע"ב). וראו את פניה הפחות גלויות של האמונה הדתית, למשל באתר שעל גבי המרשתת אין לו עכבות להסית לאלימות ושהמסר שלו ואהבת את כל "ישראל" (שומרי מצוות) משמעותו הסתה לרצח חילונים!
מעולם לא עשה האדם את הרע בגלוי ובשמחה כפי שעשה זאת בשם הדת. - בלייז פסקאל
היחס לאישה
לאישה אין זכות לגופה והיא מחויבת לקיים יחסי מין בכל עת שיחפץ בעלה (רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא הלכה ז' \ שו"ת חתם סופר, חלק ז סימן כה') בעל יכול להכות ולהצליף באשתו במידה וזו תמנע מלעשות את המלאכה שצווה עליה לעשות (רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא' הלכה י') (הראב"ד רבי אברהם בן-דוד), פרשן תלמוד מנסה למתק את הגלולה המרה וטוען שמספיק להרעיב את האישה עד שזאת תיכנע "נשים הן גרגרניות, רכלניות, עצלניות וקנאיות" ברא רבה, מ"ה רבי לוי מוסיף: "אף גנבות ויצואניות" ( פסחים דף ד עמוד ב') "נשים שחצניות הן" (ירושלמי שבת ו' א') אסור לגברים לפטפט עם נשים: "לא תרבה שיחה עם האישה, שכל שיחתה – דברי ניאופים" (מסכת דרך ארץ א') נשים הן טיפשות: "אמר רבי שמואל בר אוניא משמו של רב: אישה גולם היא" (סנהדרין כ"ב)
"הדת היא עלבון לכבוד העצמי האנושי. איתה או בלעדיה, תמיד יהיו אנשים טובים שיעשו מעשים טובים ואנשים רעים שיעשו מעשים רעים. אבל כדי שאנשים טובים יעשו מעשים רעים, לכך יש צורך בדת" סטיבן ויינברג
היחס לגוי
"...יש לעם ישראל ערך וחשיבות ותפקיד מיוחד על פני כל העמים" במקרה הטוב, הפרשנות של, אני יותר טוב מכם לי יש תפקיד "מיוחד" זו התנשאות. בדרך כלל זה גובל בגזענות! אם אתה (העם היהודי) יש לך תפקיד מיוחד בעולם ולשאר האנושות אין, מן הסתם כולם נחותים ממך, זה מוליד סלידה מהאחר, שנאת האחר והזר, קסנופוביה, הומופוביה ובכלל פוביות למיניהן, (כל בר דעת מבין עד כמה מגוחכת האמירה ההזויה כשאומר מאן דהוא: "היהדות לא גזענית! הוא יכול להתגייר! ויכבדו אותו כמו כל יהודי!" אתה יכול גם להתאסלם ולהצטרף לחמאס יכבדו אותך כמו כל חמסניק! אפילו יותר מהחרדים שהיהודים שחוזרים בתשובה הם אצלם בני אדם סוג ב')
הנה על קצה המזלג דוגמאות עד כמה נחות הגוי מהיהודי: "אשר בשר חמורים בשרם וזרמת סוסים זרמתם" (יחזקאל כג') "בני נכר, אשר פיהם דבר שוא וימינם ימין שקר" (תהילים קמד') "אשר אמרו כי הגויים אין בהם אמונה וכי פיהם דבר שוא ואין לסמוך לא על עדיהם ולא על שבועתן ודאי כך הוא הדבר" (תשובות הגאונים, הרכבי, סימן שכד') "גויה לא תיילד יהודיה לא תניק....." (שולחן ערוך יורה דעה סימן קנד סעיף א') "אסור להסתפר אצל הגוים ברשות היחיד שמא יהרגנו" (תלמוד בבלי, ראש השנה יז ע"א) "כל צדקה וחסד שאומות עובדי כוכבים עושים הוא חטא להם שאינם עושים אלא להתגדל בו" (כלומר גם מחביאי היהודים מהנאצים "חסידי אומות העולם" הם עושים זאת "להתגדל" ואינם ראויים) "אבל הגוים שאין בינינו ובינם מלחמה....אין מסבבים להן המיתה ואסור להצילן אם נטו למות, כגון שראה אחד מהן שנפל לים אינו עולה שנאמר: 'לא תעמוד על דם רעך', ואין זה (הגוי או חילוני) רעך" (רמב"ם משנה תורה, הלכות רוצח ושמירת הנפש פרק ד הלכה יא') "ישראל שהרג גוי השומר שבע מצוות בני נח אינו נהרג עליו בבית דין שנאמר: 'וכי יזיד איש על רעהו' ואין צריך לומר שאינו נהרג אם רצח את הגוי שאינו שומר שבע מצוות בני נח ואחד ההורג אחרים או ההורג עבדו הרי זה נענש בגזר דין מוות שהעבד כבר קיבל עליו מצוות ונוסף על נחלת ה" הרוצח גוי פטור מעונש! (רמב"ם משנה תורה הלכות רוצח ושמירת נפש פרק ב הלכה יא')
ראו סרטון סרקסטי זה על "איסור להציל גוי בשבת" שימו לב לפסקי ההלכה העכשוויים בסוף הסרטון
אלו טעימות קטנות מי שרוצה מוזמן לבקר ב"דעת אמת" או אתר "חופש"
טרם דיברתי על היחס לבעלי חיים (החל מ "לא תעצור שור בדישו" אבל אם הוא של גוי אז חופשי תעצור! והשחיטה "ההומנית"... ועד היחס לדמוקרטיה ולמדינת ישראל). הקורא את הדברים מעלה יבין עד כמה הדת היהודית, גזענית, בזויה והרסנית, על פי אמות המידה של ההומניות המודרנית. בקיצור מי שמכבד אותה מכבד גם = גזענות, אפליה, קסנופוביה, הומופוביה, הדרת נשים, בורות, נבערות, דחיית המדע וקבלת פסאודו-מדע! אם אני ל"תפישתי המעוותת" שאלוהים העניק לי, יודע שהיהדות גורמת לנזק עצום! האם לטעמכם מבחינת המצפון שלי עדיף שאשב בשקט או שאלחם בכל הכלים שיש לי למגר אותה?
יש שאומרים: "אתה לא מפרש נכון" עצם הניסיון "לפרש נכון" יש בו פגם! למה טקסטים "קדושים" צריכים להתגון ככה? הלא הדברים משורשיהם פגומים! בצבא פקודה שמובנת לא נכון מיד משנים אותה! ההלכה כביכול נצחית (עם התאמות קטנות וצבועות למודרניזציה) מלבד זאת הפרשנות "הנכונה" לא רלוונטית כאשר היחס בשטח שונה! בדיונים בקבוצות בפייסבוק כמו "חרדים ואתיאיסטים דנים על ההלכה" לא מסתירים את העמדה שהחילוני הוא לא "רעך" "אחיך" "ישראל" וכד' וכל המצוות הנוגעות בדבר אינן קשורות אליו, אלא ליהודי שומר מצוות! על כן ההשלכות של "פקודה" שגויה כזאת צריכות להיכחד מהעולם וה"פקודה" צריכה להמחק ולהיכתב מחדש... מה שלא יקרה בהלכה לצערי.
"רב תרבותיות" לא יכולה להתקיים כשצד אחד לא מקבל את הצד האחר! 'כל אדם באמונתו יחיה'? לא לפי היהדות!!! "רק צדיק באמונתו יחיה" מבחינת המאמינים, אלו שאינם מאמינים מטביעים את הספינה וכל יושביה ומרחיקים את הגאולה! עדיף שימותו, "גויים עדיפים על פניכם" לא פעם אמרו לי זאת "אתם גרועים מהנאצים"
"גם דתיים "מתונים" וחילונים "נאורים" תורמים לסכנת הפונדמנטליזם, בעצם התעלמותם מהתפקיד הקטלני שאמונה עיוורת ממלאת בעולם המודרני" סם האריס "מהומת אלוהים"
אתאיסט הוא אדם שאינו מאמין באל, אתאיסט אנטי תאיסט (נגד הדתות) הוא אדם שאכפת לו מאחרים.
הכותב הוא חובב קולנוע מושבע, חוקר קולנוע וחובב חידושים טכנולוגים. סטודנט לפילוסופיה ופסיכולוגיה.
רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן
גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.
תגובות |
למאמר זה התקבלו 89 תגובותלכתבה זו התקבלה תגובה אחתלמאמר זה לא התקבלו תגובות |
לקריאת כל התגובות ברצף |
1. |
ואוו ל"ת
פני הדתות החשוכות! להפיץ כמה שיותר!
יעקב דרעי 19.01.14 (13:21)
|
2. |
לכבוד הקוראת לימור ל"ת
מעניין אם לימדו את לימור אברגיל את הציטוט מהרמב"ם.
לאישה אין זכות לגופה והיא מחויבת לקיים יחסי מין בכל עת שיחפץ בעלה
(רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא הלכה ז' \ שו"ת חתם סופר, חלק ז סימן כה')
עמיר 19.01.14 (14:11)
|
3. |
ומה רע בציווים הנ"ל? ל"ת
מכיר את הבא להורגך השקם להורגו? למה שמי שמטביע אותנו ואת היהדות יקבל יחס הוגן?!! כתבה אנטישמית וגזענית של שונא יהודים ואוהב ערבים וגוים! סמולני עוכר ישראל!
דוד גלמן 19.01.14 (17:16)
|
4. |
ממש מבין ביהדות! ל"ת
גיל העולם הוא לא 5570 הוא לידעתך מעט יותר 5771 וזו טעות שבוודאי יתר הדברים (למרות שאני מסכים איתם!) בטח עוותו וסולפו כמו תפישתך המעוותת שציינת! ולפי מה שהבנתי אתה מסתכם על "דעת שקר" של ירון "ידען" החולה בנפשו! אז תמשיכו לקנות את השקרים שלו!
דוד גלמן 19.01.14 (17:34)
|
5. |
ומי שמנוי לעידן? ל"ת
נשאר כיפור נאלץ לסבול בלי ערוץ אחד!
הירושלמי 19.01.14 (17:51)
|
6. |
אור לקוראים ל"ת
תודה דויד. האר דרכינו בחשיכה.
:)
חברה לדרך 19.01.14 (19:08)
|
7. |
ממש הוצאת לי את המילים מהפה ל"ת
הרבה אומרים: "אנחנו לא נגד הדת, רק נגד כפייה דתית". ואני אומר: הכפייה היא חלק בלתי נפרד מהדת. יש סתירה מוחלטת בין דת לבין זכויות פרט, חופש, שוויון וכל שאר הערכים היפים שאנו רוצים. הדת בכלל לא מכירה בפרט.
מתי 19.01.14 (22:41)
|
8. |
לא נכון ל"ת
היחס לחילוני: אני לא אוהב כל אדם כי האל ציווה אותי. האל לא אכן ציווה אותי לאהוב כל אדם שהוא. אני עושה זאת אך ורק בגלל הערכים האנושיים בהם אני מאמין, פלורליזם וכבוד האדם. זה שהאל לא ציווה אותי לא אומר שאני צריך שלא לעשות כך
היחס לאישה: אוסף של אי דיוקים ודברים נכונים אבל חסרי משמעות. העולם המשפטי בתקופת חז"ל הוא שוביניסטי. הדת עצמה אינה שוביניסטית או פמיניסטית, היא לא מביעה דעה בנושא. אני אישית פמיניסט והנושא בוער בעצמותי מאוד
היחס לגוי: כנ"ל. בהגות יהודית יש הוגים גזעניים ויש שלא. בהלכה גוי הוא עוד מושג הלכתי עם היתרים ואיסורים. אין דבר טוב בלהיות יהודי או גוי הלכתית
יהי רצון "שנראה כל אחד מעלות חברינו ולא חסרונם"
ירדן 19.01.14 (23:32)
|
9. |
לירדן ידידי ל"ת
כן ירבו דתיים כמותך! התפישה שלך לוקחת את חז"ל כהצעות לא מחייבות וזה לצערי לא התפישנ הרווחת :(
דוד דרזי 20.01.14 (17:46)
|
10. |
סוף סוף ל"ת
סוף סוף שמים את דברים על השולחן
עוזי 21.01.14 (07:14)
|
11. |
הדת תעלם מן העולם ל"ת
בעוד כמה דורות בערך.. רק בעוד 80 עד 100 שנים..רמת ההשכלה בעולם והטכנולוגיה והרפואה המדע וחקר החלל והידע האנושי הכולל יעלו לרמה שתעלים את הדתות ותשאיר אותם פרק בהיסטוריה של האנושות..כמו שלפני 150 שנה רוב העולם היה בור ללא חשמל מכוניות מטוסים וכמובן אינטרנט..והדת היתה שולטת..!! ומי שהעיז בכלל להיתנגד או להעלות רעיונות חדשים היו מחרימים אותו מייד וברוב המיקרים גם פוגעים בו פיזית והיום בשנת 2014 יש שינו עצום ביחס לחילונים ולאתאיסטים והם עשרות אחוזים מאוכלוסית העולם.. עדיין מיעוט אבל מיעוט איכותי שצובר תאוצה ומוכיח שהדת שייכת לעבר ולימים שלא היו תשובות ולא ידעו מה זה אבולוציה וכל תהליך ביולוגי או תופעת טבע היה נס!! אז לדעתי כל תינוק שנולד אחרי שנת 2000 וחי במדינה דמוקרטית לא יצליח להעביר את הדת כמו שהעבירו לו.. רמת הידע תנצח!!! הקידמה לא תשאיר מקום לאנושות שמאמינה באלוהים.. בדיוק כמו שהיום אף 1 לא רוקד מסביב למדורות עם נוצות על הראש ומקריב קורבנות (חוץ משבטים נידחים שלא נחשפו לקידמה..ואלי גם בשמחת תורה כשרוקדים בהקפות עם ספר..חחח) לסיכום אני צופה שבעשרות שנים קדימה כבר נרגיש את השינויים שבהיחלשות האמונה בדת..ואחוזים גדולים יותר של אתאיסטים יהיו באוכלוסיה.. אני אישית עד גיל 16 לא הכרתי אישית מישהו שאמר שהוא לא מאמין באלוהים עד שפגשתי את כותב המאמר הזה דוד דרזי שהוציא אותי מהבורות של הדת תוך הסברים וויכוכים שהיו לנו על כל הנושא עד שהבנתי את מה ששינה אותי ממאמין לאתאיסט..--
יאיר 22.01.14 (11:32)
|
12. |
אין לי שום דבר נגד הדת ל"ת
אם היה לי משהו נגד הדת, כבר מזמן הייתי משתמש בו.
המפץ הגדול 22.01.14 (12:58)
|
13. |
ליאיר שבו היקר ל"ת
חחח "בהקפות בשמחת תורה" הרגת אותי, חזק "...עד שהבנתי את מה ששינה אותי ממאמין לאתאיסט" תאר לך עוד כמה עדיין שם? עם פוטנציאל גדול שגדלו בבית שכלוא במטריקס! צריך לסייע כמו שסייעת לך לאחרים ואם לא יהיו דוחפים כמונו זה ייקח מאה שנה! ויותר במקום חמישים שנה ופחות! שעל הדרך עוצמתם כבר תפחת...
מאמר אחר מומלץ
http://www.parshan.co.il/index2.php?id=10576&lang=HEB
דוד דרזי 22.01.14 (13:18)
|
14. |
כול מילה בסלע!! ל"ת
מישהי 29.01.14 (11:53)
|
15. |
כפייה דתית??? ל"ת
שמעתי שנאמר שאין בשנקין מסעדות כשרות! וזוהי "כפייה חילונית" מובהקת! טוב אז קודם כל יש לאנשים בעיה קשה בהגדרה של כפייה = "כפייה - יצירת הכרח למעשה מסוים, בעל כורחו של העושה" זה כמו שאני נגד אוכל מבושל\בשר\מלח\סוכר... וטוען שאין מספיק מקומות... יהיה ביקוש יהיה גם יהיה אבל גם אם לא זה לא להכריח אותי למעשה שאיני רוצה! כמו לדוגמה:
1. מי שרוצה להינשא חייב לעשות זאת בנישואין דתיים בלבד: אין אפשרות להינשא בארץ בנישואים אזרחיים
2. כיוון שאין נישואין אזרחיים, אנשים רבים אינם יכולים להינשא בכלל. למשל:
- מי שרשום לו בתעודת הזהות 'יהודי' אינו יכול להינשא כלל למי שרשום לו 'נוצרי' וכו'
- מי ששם משפחתו 'כהן' או 'כ"ץ' ואחרים, אינו יכול להינשא לגרושה
- מי שנולד לאשה נשואה ואיש שאינו בעלה ("ממזר") אינו יכול להינשא
3. אין אפשרות להתגרש שלא ב"טקס" דתי
4. חברת התעופה הלאומית אל על לא טסה בשבת
5. מוסדות תרבות ציבוריים רבים אינם פועלים בשבת (תיאטראות, למשל)
6. אין תחבורה ציבורית בשבת ברוב המקומות
7. אין קבורה חילונית במרבית בתי הקברות בישראל
8. בתי מלון שרוצים תעודת כשרות לא יכולים לבשל אוכל בשבת או אפילו להכין קפה כמו שצריך....
9. יש הגבלה מצד הרבנות על אולמות שמחות בפעילות שאיננה קשורה באוכל, כמו ריקודי בטן ושימוש האולם לשמחות של לא-יהודים
10. איסור על פרסום מודעות רחוב שאינן לטעמם של הדתיים-חרדיים
11. אילוץ הציבור לחיות על פי שעון (קיץ-חורף) בהתאם לנוחיות המאמינים הדתיים
12. איסור פתיחת בתי אוכל וחלק ממקומות הבילוי בימי צום דתיים (צום גדליה, תשעה באב)
13. איסור ביקור במקומות היסטוריים (כותל מערבי) ללא כיפה
14. איסור הצגת חמץ בפסח.
15. איסור יבוא בשר חזיר
16. איסורים של רשויות מקומיות רבות לממכר בשר חזיר - או במרבית שטח הרשות או בכולה
17. עבודה בשבתות ובחגים במוסדות ממשלתיים ובחברות ממשלתיות מחוייבת בקבלת אישורים מיוחדים מהשלטונות, אשר ניתנים ליהודים במשורה, תוך פגיעה חמורה בכלכלה ובשירות לאזרח. דוגמאות: איסור על תיקוני כבישים; איסור על העברת ציוד כבד של חברת החשמל.
18. האפלייה על בסיס דתי שעושה החוק במתן רשות לפתוח חנויות בשבת (ליהודים אסור, לאחרים מותר)
19. אי הגשת תביעה נגד מפעלים המפלים העסקת עובדים על בסיס אמונתם הדתית שלא לעניין (למשל: יהודים דתיים בלבד בייצור יין ביקבים רבים)
20. דרוש אישור מיוחד כדי לפתוח בית עסק בשבת.
21. צה"ל אינו קונה ממי שאין לו תעודת כשרות של הרבנות או של רבנויות חרדיות.
22. איסור לחייל בצבא להחזיק באופן פרטי לחם בפסח או לבשל לעצמו בשבת. ציטוט מפקודות מטכ"ל: "אין להוסיף בשבת מים בלתי רותחים לתוך מיחם, העומד על האש."
23. ציטוט מפקודות מטכ"ל: "מדי שנה בשנה ייערך בכל יחידה בצה"ל מסע התעוררות על-ידי הרבנות הצבאית הראשית בתקופה שבין ראש חודש אלול ויום הכיפורים, ובו יוסברו ערכי הימים הנוראים ומועדי ישראל. ההשתתפות במסע ההתעוררות חובה על כל חיילי צה"ל."
דוד דרזי 30.01.14 (03:00)
|
16. |
מדהים כאילו משהוא אומר את דברי ל"ת
את כל מה שחשבתי והרגשתי כל השנים.
יישר כח מאמר מצוין וצריך להפיץ אותו.
תודה לכותב
דתלש 01.02.14 (16:57)
|
17. |
רמב"ם הלכות אישות ל"ת
בדקתי ברמב"ם הלכות אישות ולא ראיתי לא את הפרק כא הלכה ז ולא את ההלכה הזאת בכלל "לאישה אין זכות לגופה והיא מחויבת לקיים יחסי מין בכל עת שיחפץ בעלה " יכול להיות שאתאיסט בודה מליבו?
שגיא 21.03.14 (09:48)
|
18. |
שום בדיה, אדון שגיא ל"ת
נדמה לי שהכותב לא ציטט את המקורות שהזכיר, אלא גזר מהם עקרון. העקרון מהמקורות שציין מהרמב׳´ם ומהחתם סופר הוא שהאישה מחויבת ביחסי מין בכל פעם שבעלה דורש זאת ממנה.
זה מה שכתב הרמב"ם, במשנה תורה, הלכות אישות, פרק כא' הלכה ז':
"נמצאו כל המלאכות שכל אישה עושה אותן לבעלה חמש מלאכות, טווה ורוחצת פניו, ידיו ורגליו ומוזגת את הכוס ומצעת את המיטה ועומדת לשמש בפניו [לקיים איתו יחסי מין מתי שיחפוץ בכך], והמלאכות שמקצת הנשים עושות אותן ומקצתן אינן עושות שש מלאכות, מטחנת ואופה ומבשלת ומכבסת ומניקה ונותנת תבן לפני בהמתו".
אל תטעה לרגע שיש סיכוי שהגבר יכבס בעצמו או יבשל בעצמו, אלא שכאן מדברים על אישה שהתמזל מזלה שבעלה הינו אדון למשרתים אחרים שעושים מלאכות אלו במקומה (כפי שמופיע בבירור באותו המקום בהלכה ה').
הקטע הרלוונטי יותר בתוך 5 המטלות האלו שקבע הרמב"ם, הוא שעבודה של האישה כשפחת מין בכל עת שיחפוץ הבעל.
בשו"ת חתם סופר, חלק ז' סימן כה', שנזכר גם הוא, הדבר ברור אף יותר. נכתב שם המשפט הברור מאוד הבא:
"וחלף זה היא מכורה ומשועבדת לו לתשמיש מן התורה"
כלומר, כבר התורה קבעה שהאישה מכורה ומשועבדת לבעלה ליחסי מין.
ליאור הלפרין 21.03.14 (21:52)
|
19. |
לשגיא מ-17 ל"ת
לא יכולת לגזור את המסקנה לבד בלי עזרתו של ידידי המלומד ליאור הלפרין ^^^ (לשעבר "תלמיד חכם")? ואם בתלמידי חכמים עסקנו לא למדתם בישיבות לנתח לפלפל ולגזור? או שאתה דתילוני (חילוני מאמין דתי לייט עצלן) ככל שנרחיב על הדת זה יהיה רק שירות דוב ליהדות עדיף לך לטעמי לסתום לבקש סליחה מכל מי שאינו דתי או יהודי ולחזור בשאלה.
דוד דרזי 21.03.14 (23:42)
|
20. |
לכל אלה שיש להם משהו נגד ה"דת" ל"ת
קישור מומלץ בחום, יגרום לכם להבין באמת למה יש לכם משהו נגד הדת ומהו.
http://mityavnim.blogspot.com/
תהנו :)
רחל 23.03.14 (03:59)
|
21. |
לא מובן ל"ת
ההלכות היו נכונות לפני מאות שנים שבהם הנשים היו כמו עבדים ולכן לא היה להם זכות להצביע וכו' אז אל תביא הלכות לפני 850 שנה ותגיד שהם נכונים להיום לתקופתם זה היה נכון
אחד שמבין 06.04.14 (22:57)
|
22. |
ל-21 (אחד שמבין [לא!}) ל"ת
א. ההלכה כמו שציינתי לא משתנה (למעט מעט התאמות צבועות למודרניזציה)
ב. החוק המערבי הומניסטי מונע יישום דברים כמו "עבדות" שעדיין תקפה בהלכה!
ג. שתקום מדינת הלכה חוקים אלו יקבלו מלוא תוקף
ד. בדיונים עם חרדים הם לא מתכחשים לנכונות ותקפות הלכות אלו... זה מספיק בשביל להוקיע אותם (את ההלכה)
דוד דרזי 08.04.14 (01:38)
|
23. |
פשוט בושה לא מבינים דברי חז"ל הקדושים ל"ת
דוד אתה מזכיר רק מה שנוח לך נכון? למה לא הזכרת את דברי הרמב"ם שיכבד אדם את אשתו יורת מגופו? לאשה אין זכויות ואפשר לקיים עמה יחיסם בלי רצונה? אולי תפתח שולחן ערוך סימן רמ' ותראה את העונש הנוראה למי שמקיים יחסי אישות בלי רצון אשתו די עם הבורות אתה רוצה להיות כופר? זכותך אבל למה להשקיט את מצפונך ע"י שקרים שרוב הקוראים כאן לוקחים אותם כדברי אמת רק כי מישהו כתב אותם בכזה בטחון? אתם יודע שזה שקר כל מי שרוצה באמת לדעת את יחס היהדות לנשים שיקרא קצת ספרים כמה יחס צריכים לתת לאשה בבית חרדי כמה אהבה תפתחו קצת ספרים כמו הבית היהודי של הרב שמחה כהן תראו כמה חיובים יש על הבעל על פי היהדות מי שיש בו טיפה אמת ולא בא סתם להכפיש שיבדוק את הדברים אי אפשר מציטוט של דברי חז"ל להסיק מסקנות דברי חכמים עמוקים הם ולכן יש לנו את חכמי הדורות שיכונו אותנו לאמת הדברים ולכן כתב הרמב"ם לכבד את אשתו יותר מגופו איך מסתדר הרמב"ם הזה לפי הדברים שכתבת דוד? אלא ודאי שאתה לא מבין כלום ומציטוט אחד או שנים אי אפשר להבין דברי תורה לכן מי שרוצה באמת לדעת איזה כבוד זוכה לו האשה בבית יהודי שילך וילמד באמת את הדברים
אבי 08.04.14 (03:33)
|
24. |
בקשר לתגובתי הקודמת ל"ת
אין בתגובה שלי כהודעה על נכונות הציטוטים שכתבת ברור לכל מבין שזה הוסף של סילופים שלך
אבי 08.04.14 (03:45)
|
25. |
ל-23 ו 24 "אבי" ל"ת
"דוד אתה מזכיר רק מה שנוח לך נכון?"
זה לא מספיק??? צריך להראות שיש בתורה מעט טוב ואז כל הרע הזה יהיה מקובל?!!!
"אי אפשר מציטוט של דברי חז"ל להסיק מסקנות דברי חכמים עמוקים הם ולכן יש לנו את חכמי הדורות שיכונו אותנו לאמת הדברים"
לכן הוספתי במאמר:
"יש שאומרים: "אתה לא מפרש נכון" עצם הניסיון "לפרש נכון" יש בו פגם! למה טקסטים "קדושים" צריכים להתגונן ככה? הלא הדברים משורשיהם פגומים! בצבא פקודה שמובנת לא נכון מיד משנים אותה! ההלכה כביכול נצחית (עם התאמות קטנות וצבועות למודרניזציה) מלבד זאת הפרשנות "הנכונה" לא רלוונטית כאשר היחס בשטח שונה! בדיונים בקבוצות בפייסבוק כמו "חרדים ואתאיסטים דנים על ההלכה" לא מסתירים את העמדה שהחילוני הוא לא "רעך" "אחיך" "ישראל" וכד' וכל המצוות הנוגעות בדבר אינן קשורות אליו, אלא ליהודי שומר מצוות! על כן ההשלכות של "פקודה" שגויה כזאת צריכות להיכחד מהעולם וה"פקודה" צריכה להימחק ולהיכתב מחדש... מה שלא יקרה בהלכה לצערי.
"רב תרבותיות" לא יכולה להתקיים כשצד אחד לא מקבל את הצד האחר! 'כל אדם באמונתו יחיה'? לא לפי היהדות!!! "רק צדיק באמונתו יחיה" מבחינת המאמינים, אלו שאינם מאמינים מטביעים את הספינה וכל יושביה ומרחיקים את הגאולה! עדיף שימותו, "גויים עדיפים על פניכם" לא פעם אמרו לי זאת "אתם גרועים מהנאצים"
לכן ^^ "הפרשנות" לא רלוונטית
"אלא ודאי שאתה לא מבין כלום ומציטוט אחד או שנים אי אפשר להבין דברי תורה ..."
לכן הסברתי שהפרשנות לא רלוונטית! שהיחס ש*אתה* מעניק לאשתך לא רלוונטי! אלא היחס של הרוב ואפילו הייתי אומר גם אם זה יחס של מיעוט אז גם זה לא מצדיק שאף אדם יפגע!
"אין בתגובה שלי כהודעה על נכונות הציטוטים שכתבת ברור לכל מבין שזה הוסף של סילופים שלך"
במקום לזרוק "אוסף של סילופים" תשקיע מעט, תעשה מצווה תצטט את המראי מקום שהציינתי והוכח לי ש*הפשט* הוא לא מה שציינתי?
ותקרא גם את תגובה 18 של ליאור הלפרין "תלמיד חכם" לשעבר אולי הוא יגרום לך להבין למה אנחנו כועסים
דוד דרזי 09.04.14 (22:24)
|
26. |
לאבי ואם כבר להנחתה אז... ל"ת
ואם כבר הבאת להנחתה אז
פרק טו' הלכה יז', רמב"ם הלכות אישות:
׳´ולא יאנוס אותה ויבעול בעל כוחה, אלא לדעתה, ומתוך שיחה ושמחה"
זה בדרך כלל הפסוק שמעלים האפולוגיסטיקנים כנגד דברי חז׳´ל וממשיכיהם על היות האישה משועבדת לבעלה לתשמיש מיטה, בכל עת שיחפוץ בכך.
כפי שהדגשתי לא פעם, זכותה של האישה על גופה ואונס הוא אונס בין אם בני הזוג נשואים ובין אם לא. הרמב׳´ם ציין שאחד התפקידים שהאישה חייבת בהם כלפי בעלה הוא תשמיש; ואני מוצא את ההלכה המצוטטת לעיל, כעומדת בסתירה ניכרת להצעה שלו להצליף באישה בשוטים במקרה בו היא מסרבת לעשות את אחד התפקידים הללו.
רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא' הלכה י':
"כל אישה שתמנע מלעשות מלאכה מן המלאכות שהיא חייבת לעשותן, כופין אותה ועושה אפילו בשוט".
סקס נמצא ברשימה המדוברת, ובאופן בלתי נמנע הדבר גרם לי לדמיין את הרמב"ם עומד מעל אשתו המבועתת עם מלמד בקר ביד, כשהוא חובט בה נמרצות עד אשר תשכב איתו "מתוך הסכמה". אני כבר לא בטוח מה גרוע יותר, הוא או הראב"ד, עם ההצהרה שלו ש: "מעולם לא שמעתי יסור שוטים לנשים, אלא שממעט לה צרכיה ומזונותיה עד שתיכנע".
ממש המקבילה לבעל המסרב לתת גט, ש׳´כופין אותו עד שיגיד ׳³רוצה אני׳³׳´.
אז אל תאנוס את אשתך בניגוד לרצונה, אלא תכה בה ותרעיב אותה עד ש׳´תרצה׳´, ואז מתוך "דעתה" ומתוך "שיחה ושמחה" תוכל לבצע בה את זממך בחופשיות.
גם במקרה מכות השוט וגם במקרה ההרעבה, אלו נועדו להיות תגובת ש"ישימו את האישה במקומה" למען לא תשוב לסורה פעם נוספת ושתדע שאין לה בכלל טעם לנסות ולהתנגד. ומה הסיכוי שידרשו לכך שוב לאחר שהשתמשו בסנקציה הזו ולו פעם אחת בלבד?
דוד דרזי 09.04.14 (23:42)
|
27. |
קישור למאמר בוואלה יהדות ל"ת
מאמר שכתבתי בוואלה יהדות
"כבדו גם את השבת שלי!"
http://judaism.walla.co.il/?w=/2091/2724425
דוד דרזי 10.04.14 (03:54)
|
28. |
אחלה כתבה ל"ת
אני די מאמין בדת, אבל היא גורמת לגזענות רבה. וזה למה אני מתרחק ממנה לאט לאט
אורפז 22.04.14 (15:15)
|
29. |
דוד גלמן אתה איש מסכן נחות וטיפש ל"ת
אתה איש טיפש ריק מתוכן גזען שונא סמולנים .. רוצה עצה ממני לך תתאבד :)
אלון 23.04.14 (18:09)
|
30. |
כתבה שקרית, יש הוכחה! ל"ת
כשראיתי את הצטוטים הנ"ל נדהמתי
"היחס לאישה
לאישה אין זכות לגופה והיא מחויבת לקיים יחסי מין בכל עת שיחפץ בעלה
(רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא הלכה ז' \ שו"ת חתם סופר, חלק ז סימן כה')
בעל יכול להכות ולהצליף באשתו במידה וזו תמנע מלעשות את המלאכה שצווה עליה לעשות
(רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא' הלכה י')
(הראב"ד רבי אברהם בן-דוד), פרשן תלמוד מנסה למתק את הגלולה המרה וטוען שמספיק להרעיב את האישה עד שזאת תיכנע"
אז בדקתי מהר ומצאתי שזה שקר גמור!!
הרמב"ם לא כתב זאת בכלל, תבדקו בקישור.
להלן קישור
http://www.mechon-mamre.org/i/4121.htm
לכן מעצם כך לא אתחיל לבדוק כל מה שרשום כאן, אבל הייתי לוקח זאת בעירבון מאוד מאוד מוגבל!
סקפטי 25.04.14 (00:53)
|
31. |
ל- 30 "סקפטי" - עברת על תגובה 18? ל"ת
עברת על כל התגובות פה?! ממליץ לך על תגובה 18, שום דבר פה אינו "נכתב מהאוויר" להכל יש תימוכין (לצערי)
דוד דרזי 25.04.14 (23:27)
|
32. |
ל- 30 "סקפטי" - ונשנש גם את 26 ל"ת
וגם תגובה 26 די סוגרת את העניין סופי
דוד דרזי 25.04.14 (23:33)
|
33. |
נכון, אבל קצר מדי ל"ת
צורת הפעילות של הדת היא צורת הפעילות של פרברט נרקיסיסט. האחר לא קיים אלא כאובייקט ריגעי שאמור להיטרף כדי למלא באופן זמני את הריק האינסופי בנשמתו של הסוטה (הײ·ן„ײ¶רײ°בײ¶רײ°טײ´י).
האחר קיים בשביל הסוטה. לעולם לא ההיפך.
אם הסוטה לא מצליח להרוס את האחר, לטרוף אותו, הוא חי זאת כאי צדק.
אפשר להרחיב את הדיבור על אופן פעילות הדתיים. אפשר גם לדבר על מארחיהם החילוניים, אבל אז צריך לדבר על טמטום ואווילות ן¬»ײ´בײ°ן¬«ײ´ית של עדר נואל של מפגרים... (ן¬±ײ°ן¬±ײ°ן¬±ײ¶הײ¶הײ¶הײ¶ה...)
דוד מילר 03.05.14 (17:33)
|
34. |
טעות מיסודה שורשה! ל"ת
אכן כתבה מרהיבה ברב ציטוטים ומראי מקומות, אך רואים שלא למדת לעומק את הדת היהודית כי אם כן אולי תסביר לי את הנ"ל.
"כײ°ײ¼אײ¶זײ°רײ¸ח מײ´כײ¶ײ¼ם יײ´הײ°יײ¶ה לײ¸כײ¶ם הײ·גײµײ¼ר הײ·גײ¸ײ¼ר אײ´תײ°ײ¼כײ¶ם וײ°אײ¸הײ·בײ°תײ¸ײ¼ לוײ¹ כײ¸ײ¼מוײ¹ךײ¸ כײ´ײ¼י גײµרײ´ים הײ±יײ´יתײ¶ם בײ°ײ¼אײ¶רײ¶ץ מײ´צײ°רײ¸יײ´ם אײ²נײ´י יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײµיכײ¶ם." (גר משמעו גוי שגר בישראל.) ויקרא יט לד.
"יהא אדם מכבד את אישתו יותר מגופו ואוהבה כגופו" רמבם אישות טו יט.
"כל אשר תאמר אליך שרה שמע בקולה" בראשית כא יב
וקצרה היריעה... כתב יקר אתה חסר תועלת כי אתה קצת לא מבין ביהדות. תלך תלמד בישיבה קצת תורה לשמה ותבין שגם הפרדוקסים האלה תמיד אבל תמיד מסתדרים. בנוסף הייתי ממליץ שתסתכל על הרבי מליובוויטש ותראה מה הוא יחס טוב לנשים! ואם יהיה לך זמן פנוי תלמד קצת ממשנתו אני מקווה שתשתפר קצת עד לכתבה הבאה!
מנחם דח 10.05.14 (22:28)
|
35. |
תיקון טעות. ל"ת
"כאזרח מכם יהיה לכם הגר הגר בתוככם ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצריים אני ה' אלוקיכם" גר משמעו גוי הגר בישראל ויקרא יט לד
מנחם דח 10.05.14 (22:34)
|
36. |
תוספת. ל"ת
מה גם שלא רק שהינך בור ועם הארץ בענייני יהדות, הינך גם שקרן נאלח שלא מתבייש להנפיק הלכות חדשות בשם הרמבם וציטוטים שחלקם לא נכונים / מוצאים מהקשרם / הוסברו בצורה לא נכונה בעליל. אני בעז"ה אעשה כתבה פה באתר ואני מקווה שאכן אתקן את כל הטעויות שרשמת!
מנחם דח 10.05.14 (22:43)
|
37. |
למנחם דח (36,35,34) ל"ת
משיטוט קצר וליקוט תגובות של מאמינים:
"הבעיה היא שהרבנים האורתודוקסים מבינים את מצוות אהבת הגר כמתייחסת ל'גר צדק' בלבד, הווה אומר - למי שהתגייר, תוך עיוות ברור של הכתובים. תחת זאת, יש להם "מצווה" אחרת - השנאה ל'גוי'
אהבת הגר במקורותינו אינה מתייחסת לשתי אופנויות בלבד - גר צדק, גר שקיבל עליו 7 מצוות בני נוח הקרוי גר תושב. לכל השאר לא רק שאין להתייחס באהבה אלא יש להרחיקם בעליל מן הארץ הרמב"ם למשל סבור שאין להניח להם להיכנס ואם יכנסו ולא יקבלו 7 מצוות בני נוח דינם חרוץ לאובדן. יצויין שקבלת 7 מצוות בני נוח, היינו מתוך שהתורה אמת, ולכן גם תנאי ברור הוא שהגר שאינו גר צדק אלא הינו גר תושב יקבל עליו למשל את הכלל שהארץ שייכת לעם ישראל וכן לא יוכל איש כזה לזכות באזרחות ישראלית. אלא רק בזכות לגור בארץ וגם זאת לא אם הדבר ישבש את אופיה היהודי יחודי של המדינה!!!"
העניין פה כמו שצוין במאמר זה לא להביא כנגד משפט או שניים טובים יותר או פרשנות "אחרת" זה
א. הפשט של הדברים (מזעזע!)
ב. הנוהג של המאמינים (אפילו איש אחד שנוהג לפי הפירוש "הלקוי")
ג. למה חייבים לפגוע באדם לומר "שקרן נאלח" ולא לדון על תוכן הדברים! רק מוציא אתכם גרוע.
עוזי 11.05.14 (01:46)
|
38. |
למנחם דח(ילק!) ל"ת
"... ותבין שגם הפרדוקסים האלה תמיד אבל תמיד מסתדרים" אם זו אמונתך אשריך,
אמת = לא משנה העובדות כל עוד זה מקרב לגאלה!
שקר = לא משנה העובדות כל עוד זה מרחיק את הגאולה ומקרב את הסיטרא אחרא!
אגב מחכה למאמר שלך רק אל תשכח לתת קישור למאמר שלי :) (הלא שיבינו על מה אתה שח) אשמח לעוד חשיפה.
דוד דרזי 13.05.14 (02:46)
|
39. |
חבל שמדבריך רואים שאתה לא מבין כלום ל"ת
אי אי אי כואב ... כואב הלב לשמוע ולקרוא את השטויות הללו. אני חרדית.. ושום דבר פה לא נכון כולל השנה לפי היהדות. לך תלמד טיפה תורה שעיניך העצומות יפקחו.. אתה מוזמן להיכנס לאתר סודות. אולי שם תמצא את עצמך.. כולל רב שיש לו אהבת ישראל עצומה ולא אכפת לו אם הם דתיים או חילונים. בנוסף לכך כל השטויות וההמצאות עם מעמד האשה הוא נוראי. זה משהו שקיים וגם אולי רק במדינות ערב. כמה נשים חרדיות מטופחות יש? הבעלים שלנו מחוייבים כל חג לתת לנו מתנה יפה, לכבד ולהוקיר, לשמוע אותנו ואת צרכינו. זה שטויות ומי שבולע את הדברים האלו שיזהר.. פן יחנק מטיפשות.
מסכנים אתם... 18.05.14 (00:20)
|
40. |
לגברת 39 ל"ת
אני הייתי חרדי ליטאי עד לפני שנתיים שבעה חודשים ושבועיים! (במשך 27 שנים!) היום אני בחופש! משפחתי ילדי וקרובי כולם חרדים מלידה! כל מה שכתוב פה זה כאין וכאפס מהמציאות! עליי ישבו שבעה! מחקו אותי! לא יודע באיזה עולם את חייה אבל זה לא החרדים שאני מכיר את בבועה!
אברהם משה כהן 20.05.14 (05:06)
|
41. |
ומה עם היחס להורים? ל"ת
מה עם הצווים של הרבנים לנתק קשרים עם המשפחה?
חני 22.06.14 (17:53)
|
42. |
כמה שטויות... ל"ת
לקחת משפט אחד מפסקה שלמה ומזה אתה מסיק מסכנות הנה אני גם יכול האדם הוא קוף
nm 23.06.14 (02:03)
|
43. |
למספר 42 ל"ת
איפה אתה רואה משפט אחד או עשרים? יש פה "קצת" יותר ואם תרצה תקבל עוד הרבה יותר!!! מלבד זאת מה כבר אפשר לעוות ביחס שכתוב פה מילה במילה לאישה חילוני וגוי!? האישה לא תנפח בזמן לימוד תורה? היא לא עצלנית וטמאה? הגוי לא נחות מהיהודי?! מותר להחזיר לחילוני אבדה ואין בעיה לשתות יין שהוא נגע בו??? תפסיק לדבר אתה שטויות!!! צא מהעיוורון
חרדל"ש 24.06.14 (18:46)
|
44. |
אני לא מבינה ... ל"ת
מצד אחד אתה מביא במאמר הרבה פירושים לפסוקים בתנך..
מצד שני אתה כותב ואני מצטטת:"יש שאומרים: "אתה לא מפרש נכון" עצם הניסיון "לפרש נכון" יש בו פגם!"
הילה 31.07.14 (11:52)
|
45. |
להילה (מספר 44) ל"ת
אני לא מביא "פירושים"! אני מביא את המקור! ציטוטים מההלכה והמקורות כפי שהם הפשט! ואני טוען ש...
א. אין מה לפרש אותם הם ברורים מאליו! כל פרשנות "מצטדקת" לא מנקה את החושך של המקורות!
ב. הכי חשוב הפרשנות לא רלוונטית שבשטח נוהגים בפועל לפי המקורות ולא "הפרושים הנכונים"
יכולים עד מחר לומר הגוי "שווה" האישה "מלכה" אין הדרה... החילוני "אחינו" אבל בפועל נוהגים לפי הפשט של המקורות שציינתי... לכן הפרשנות (למקורות שציינתי!) לא רלוונטית, קפיש?
(אולי אם תעברו על כל התגובות זה יחלחל מעט לתודעה, מה כוונתי בלי קשר אם אני צודק או לא, לפחות להבין את המסר מהמאמר)
דוד דרזי 04.08.14 (15:30)
|
46. |
בהמשך לדברי ^^^ ל"ת
אם לא הבנת... פה יש את המקורות ודברי חז"ל! אין פה "פרשנויות" מה שאני טוען (ומכיר כמובן!) שיש המון המון פרשנויות "אחרות" בני הזמן המודרני שמנסים לרכך את דברי חז"ל! לשבש ןלהתפלפל... אז זה לא רלוונטי, משני הסיבות שציינתי הלוך ושוב לאורך המאמר בתגובות פה ובתגובה הלפני אחרונה אליך.
דוד דרזי 04.08.14 (15:35)
|
47. |
כמה דברי טפשות ואווילות,בורות ובערות... ל"ת
לא ידעתי מהיכן להתחיל בהתיחסות להבלים,לסילופים ולבערות שמוצגת כאן,כי אכן לכל ציטוט יש כאן יריעה רחבה כדי להבהיר עד כמה מצטט המאמרים הוא אוויל (כמו רבים אחרים,ביניהם לומדי תורה "לשעבר" ולומדי תורה כיום),אבל הערתי כמה הערות שדי בהן להבין כי אין כאן לא הבנה של השפה העברית,לא הבנה של ההבדלים בין מקרא,משנה,תלמוד,הלכות,מדרשים, לא יכולת לקרוא דבר בהקשר הכולל,ואפילו חוסר מאמץ ללכת למקור ולהביא את הציטוט המדוייק.
אילו הייתי מביא כדרך המאמר הזה את הציטוטים במגילת איכה(היה ה' כאויב,בילע ישראל,בילע כל ארמנותיה,שיחת מבצריו,דרך קשתו כאויב ניצב ימינו כצר עשה ה' אשר זמם! ...הרס ולא חמל וישמח עליך אויב הרים קרן צרייך ועוד לאורך כל המגילה דברים לא נתפסים)
או בתהילים(כי אתה אלוהים זנחתנו ולא תצא בצבאותנו) או מהנביא ישעיה(יוצר אור ובורא חשך, עשה שלום ובורא רע)...ויוצ"ב,
הייתי יכול להוכיח על היחס השלילי של היהודים לקיומו של אלוהים ?
אלו דברים בטלים של אנשים שלא מוכנים לשבת וללמוד דברים שהמוני גאונים מחכמי ישראל ישבו והעמיקו בהם, הרבה מאוד יותר מכל תורות המדע שאנחנו מכירים ומעריכים.
היחס לגוי
"...יש לעם ישראל ערך וחשיבות ותפקיד מיוחד על פני כל העמים"
במקרה הטוב, הפרשנות של, אני יותר טוב מכם לי יש תפקיד "מיוחד" זו התנשאות. בדרך כלל זה גובל בגזענות! אם אתה (העם היהודי) יש לך תפקיד מיוחד בעולם ולשאר האנושות אין, מן הסתם כולם נחותים ממך, זה מוליד סלידה מהאחר, שנאת האחר והזר, קסנופוביה, הומופוביה ובכלל פוביות למיניהן, (כל בר דעת מבין עד כמה מגוחכת האמירה ההזויה כשאומר מאן דהוא: "היהדות לא גזענית! הוא יכול להתגייר! ויכבדו אותו כמו כל יהודי!" אתה יכול גם להתאסלם ולהצטרף לחמאס יכבדו אותך כמו כל חמסניק! אפילו יותר מהחרדים שהיהודים שחוזרים בתשובה הם אצלם בני אדם סוג ב')
הערתי-ליהודים יש מחוייבות על פני העמים האחרים לפי הפסוק-
"ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש"
ההגדרה ברורה כשם שלכהנים יש מחוייבות יתרה על-פני שאר ישראל ואין פרוש הדבר שהם "מוצלחים" יותר או בעלי גזע מיוחד. המחוייבות היא לפי הכשרון שטמון בישראל להיות כעין "נושאי הדגל" או ה"מרכבה של המלך".
לכל עם ועם יש תפקיד ומשמעות,רק בורים שלא למדו כלום יכולים לכתוב הבלים כאלו.
לאישה אין זכות לגופה והיא מחויבת לקיים יחסי מין בכל עת שיחפץ בעלה
הערתי-שקר וסילוף יש מלאכות שאשה חייבת עבור בעלה ביניהן "תשמיש המטה".
ומלאכות שאיש חייב לאשתו, מה שנקרא "עונתה".
ומה פשוט יותר מההוכחה לאיוולת של הפרשנות הזאת, בעת נידתה(הלכה ט')...
בעל יכול להכות ולהצליף באשתו במידה וזו תמנע מלעשות את המלאכה שצווה עליה לעשות-
הערתי-המצאות ושקרים,בעל לא רשאי להרים יד על אשתו, ההלכה המופיעה שם איננה קשורה כלל ל"ציווים של הבעל כלפי אשתו".
מופיע שם עניין המלאכות שאשה מחוייבת לבעלה מכח תקנות בי"ד,ומה ההלכה אם האשה לא מוכנה לקיימן,כמתחייב("ואפילו בשוט").
"נשים הן טיפשות: "אמר רבי שמואל בר אוניא משמו של רב: אישה גולם היא (סנהדרין כ"ב)
הערתי- גולם = טיפש ? טיפש מי שציטט את המאמר הזה ופירש אותו, המילה גולם בעברית היא פשוטה וברורה על כל הטיותיה,מלשון גולמי,"כחומר ביד היוצר".
מעציב שאדם שאין לו מושג בעברית מצטט מאמרי חכמים... ועוד נותן להם פרשנות משלו.
יש שאומרים: "אתה לא מפרש נכון" עצם הניסיון "לפרש נכון" יש בו פגם! למה טקסטים "קדושים" צריכים להתגון ככה? הלא הדברים משורשיהם פגומים!
הערתי-הטענות שכאן הן של אדם מבולבל שמסתמך על אחרים מבולבלים,
זה לא שאתה לא מפרש נכון,אתה פשוט חסר מושג בסיסי בגישתך למקור כזה או אחר.
הטקסטים אינם "קדושים",יש טקסטים קדושים,ורובם אינם "קדושים".
אתה לא מבין בכלל עברית,במקום לשמוע ולהקשיב לעברית המוקפדת,אתה משתמש בעברית הגרועה שלך ועוד בא לפרש על בסיס זה את העברית שאתה לא מכיר !
"מדרש" (רבא) ג€“אתה בכלל יודע את פירוש המילה מדרש?
מדרש מלשון לדרוש,לתור אחר הנעלם,דרכם של כל המדרשים הוא לקחת טקסט מקראי, ולתת לו פרוש הכי רחוק מה"פשט" עצמו ! כל זאת על-מנת שהלומד יתהה שוב ושוב על המקרא,על ההקשר שלו, ועל העברית המוקפדת שבו.
האם ישנו איזה אדם שפוי שיטען נגד נוסחא מתמטית כלשהי שהיא מטופשת בגלל שהיא נכתבה באותיות שהוא מכיר מהשפה האנגלית ?
האם אדם יקח נוסחא אחת ויעשה אינטגרציה עם נוסחה אחרת מבלי להבין כלום בעניין אותן נוסחאות?
רק בגלל שאנחנו דוברי עברית אנחנו יכולים לקחת מדרש שלם,לקצר אותו איך שבא לנו ולצטט אותו בנבזות שכזו באופן הבא :
"נשים הן גרגרניות, רכלניות, עצלניות וקנאיות"
ברא רבה, מ"ה רבי לוי מוסיף: "אף גנבות ויצואניות"
אני מתבייש בשביל מי שערך את הדברים על כסילותו,ועל תעוזתו להוכיח איוולתו ברבים.
ישי 15.10.14 (02:51)
|
48. |
בושה לעם ישראל ל"ת
אם עומדת לפנינו ברירה האם להאמין או לא הרי ברור שרצוי להאמין שהרי אם לא תאמין הפסדת חיי נצח ואם לא קיים כזה חיי נצח הרי שלא הפסדת דבר.
בקרוב משיח 17.10.14 (10:01)
|
49. |
לא נכון! הדברים מהרמם לא מצוטטים!!! ל"ת
בושה. הייתי רוצה להאמין שאתם מספיק מכובדים לעמוד מאחוריי מה שאתם כותבים. תכתבו שזה מסקנה שלכם. זה לא הציטוט. הבנתי את זה כשחשבתי שהרמבם בטח לא כתב "יחסי מין"
דתיה 18.10.14 (22:44)
|
50. |
ל- 47 מר "ישי ב." ל"ת
מר ישי היקר, אתם לא יכולים להעביר ביקורת בלי "אד הומינם"??? נסה פעם לעביר ביקורת לגופו של התוכן ולא לגופו של האדם זה "מעט" יותר יעיל מהזלזול המתנשא שלך והאמת גם הרבה יותר משכנע, חבל - בהזדמנות אני אעבור על כל מה שכתבת פה ואשיב לך ***לגוף הטענות*** ולא לגוף האדם! אבל היום אני קצר בזמן ואשיב לך את העיקר שניסיתי לעביר במאמר אבל לצערי רוב המאמינים מסרבים להבין...
לא מעניין אותי מה הפירוש הנכון!!~! לא מעניין אותי כמה הטקסט "טוב"!!! מעניין אותי מה עושים ***בפועל בשם הטקסט!?*** איך רוב הדתיים\חרדים מפרשים אותו!? ואני בדקתי, חקרתי, צפיתי, תשאלתי ושאלתי (במשך 30 שנה! זה עובדה שלא ניתנת לערעור!) והם טוענים שלא משנה כמה אני תורם, עוזר, משרת בצבא (לרוב זה אפילו נקודה רעה) אני אתאיסט ולכן אני (וכמוני חילונים) לא נחשבים "רעך" עם ההשלכות ההלכתיות הנוגעות בדבר... זו דוגמית קטנה... (כנ"ל יחס לגוי לאישה וכד' בפועל!) הפירוש של דרבנן או מדאורייתא ומחרטא ברתא לא עקרוני! אותי מעניין היחס ***בפועל מהיהדות*** זה מה שמעניין אותי! אולי אתה וחברך אנשים טובים בזכות היהדות... יש גם מוסלמים נהדרים רבים שטובים בזכות האסלם! אבל עדיין הייתי רוצה להכחיד את האסלם החשוך! למרות "הטוב" שהוא עושה והופך אנשים מסוימים לטובים... במאזן הסופי האסלם מזיק! כמוהו הנצרות ואל תתפלא תפוס חזק! אתה שומע? כן גם היהדות! הייתי רוצה שהדתות הללו ואחרות ייעלמו מהעולם! רק טוב יצא מזה...לא האנשים הדתיים חלילה! (חלק ממשפחתי דתיים) הלא התרבות הדתית הקולקלת...
דוד דרזי 20.10.14 (21:38)
|
51. |
ל- 48 "בקרוב משיח" (חחח בטח!) ל"ת
"עדיף לך להאמין באלוהים"
הטיעון הזה כל כך שגוי, שיקרי ומטעה... הרמה להנחתה, מאמר שכתבתי בדיוק על הטיעון הזה
"עדיף לך להאמין באלוהים!"
http://www.parshan.co.il/index2.php?id=11054&lang=HEB
דוד דרזי 20.10.14 (21:44)
|
52. |
דת = תעשייה למסחטת כסף !!!! ל"ת
טובלה 25.10.14 (09:56)
|
53. |
וכמובן כולם פה ישר יאמינו לכל מה שכתוב ל"ת
אולי במקום ללכלך תפתחו באמת תנ"ך וספרים נוספים בהם מראים את כבודה האמיתי של האישה וכ'ו. האובר התעסקות הזאת שלך בדת וביהדות רק מראה על האמונה שלך חבר
הילה 26.10.14 (01:10)
|
54. |
להילה מ-53 ל"ת
"וכמובן כולם פה ישר יאמינו לכל מה שכתוב"
לא חושב דווקא "כולם" לא יאמינו... הם בחרו לעצמם אמונה ודבר לא יניע אותם ממנה...
"אולי במקום ללכלך תפתחו באמת תנ"ך וספרים נוספים בהם מראים את כבודה האמיתי של האישה וכ'ו."
חחח "כבודה האמיתי"? זה למאמר נוסף... מראי מקום מהתורה ה"מהללים ומהדירים" את האישה... אבל לא בזה העניין! הדגשתי שוב ושוב ושוב ושובבבבב בתגובות פה ובמאמר עצמו! הפירוש "הנכון" לא רלוונטי! היחס בפועל לאישה הוא זה שרלוונטי... ולגבי היחס הזה מניסיון והיכרות רבת שנים... עגום ביותר :(
"האובר התעסקות הזאת שלך בדת וביהדות רק מראה על האמונה שלך חבר"
נניח שאני "מאמין גדול" נו אז? אני מאמין גדול שמתעב את הדת... אחלה... אם אני מאמין או לא זה לא רלוונטי אני מתעסק עם הדת בגלל תגובה 15 וזו רק רשימה חלקית... ברגע שזה יפסק אין לי בעיה כל עוד האמונה היא בדלת אמותיך
דוד דרזי 26.10.14 (01:38)
|
55. |
להילה... ל"ת
אגב "תפתחו באמת תנ"ך וספרים נוספים..."
לצערי בענייני היהדות גם אני ובטח רוב האתאיסטים שאני מכיר (חלקם "תלמידי חכמים" לשעבר) יודעים הרבה יותר על היהדות' הדת וההלכה מהחרדי ואפילו הרב המצוי/
דוד דרזי 26.10.14 (01:43)
|
56. |
תורת ישראל אינה דת או פולחן. ל"ת
מי שמכיר את "תורת ישראל", יודע בודאות שאין כל קשר בין "תורת ישראל" ליהדות. זה מאחר והיהדות מורכבת מכל הדתות , והמסורות של כל העמים שעברו כאן במזרח התיכון.
מי שקורא בתורה יודע.... ש ...
תורת ישראל היא "חילונית ולא דתית.
אין ב"תורת ישראל" כל עיסוק עם מנהגי העמים , כל מי שנוהג בעובדי האלילים, חובה להרגו. מה הם מנהגי עובדי האלילים ?
דברים יח,ט כײ¼ײ´י אײ·תײ¼ײ¸ה בײ¼ײ¸א אײ¶ל-הײ¸אײ¸רײ¶ץ, אײ²ש׳ײ¶ר-יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײ¶יךײ¸ נײ¹תײµן לײ¸ךײ°--לײ¹א-תײ´לײ°מײ·ד לײ·עײ²ש׳‚וײ¹ת, כײ¼ײ°תוײ¹עײ²בײ¹ת הײ·גײ¼וײ¹יײ´ם הײ¸הײµם. יח,י לײ¹א-יײ´מײ¼ײ¸צײµא בײ°ךײ¸, מײ·עײ²בײ´יר בײ¼ײ°נוײ¹-וײ¼בײ´תײ¼וײ¹ בײ¼ײ¸אײµש׳, קײ¹סײµם קײ°סײ¸מײ´ים, מײ°עוײ¹נײµן וײ¼מײ°נײ·חײµש׳ וײ¼מײ°כײ·שײ¼׳ײµף. יח,יא וײ°חײ¹בײµר, חײ¸בײ¶ר; וײ°ש׳ײ¹אײµל אוײ¹ב וײ°יײ´דײ¼ײ°עײ¹נײ´י, וײ°דײ¹רײµש׳ אײ¶ל-הײ·מײ¼ײµתײ´ים. יח,יב כײ¼ײ´י-תוײ¹עײ²בײ·ת יײ°הוײ¸ה, כײ¼ײ¸ל-עײ¹ש׳‚ײµה אײµלײ¼ײ¶ה; וײ¼בײ´גײ°לײ·ל, הײ·תײ¼וײ¹עײµבײ¹ת הײ¸אײµלײ¼ײ¶ה, יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײ¶יךײ¸, מוײ¹רײ´יש׳ אוײ¹תײ¸ם מײ´פײ¼ײ¸נײ¶יךײ¸.
בנוסף, עבודת אלילים מתבטאת בבניית מצבות כעמים הכנענים, שימוש בפסלים, תמונות וקמעות כמו כל העמים , תפילות מיותרות כמו הדת הפרסית "דת זרטוסטרא" ועוד.
אם תרצו לדעת מה רוצה אלוהים ממכם בני האדם זה רק דבר אחד . "תמימים תהיו". כמה קל וכמה קשה להיות תמים בתקופה שבה אנו חיים. תקופה הדומה יותר לדור שלפני המבול שעליו נכתב בספר בראשית ו,ה וײ·יײ¼ײ·רײ°א יײ°הוײ¸ה, כײ¼ײ´י רײ·בײ¼ײ¸ה רײ¸עײ·ת הײ¸אײ¸דײ¸ם בײ¼ײ¸אײ¸רײ¶ץ, וײ°כײ¸ל-יײµצײ¶ר מײ·חײ°ש׳ײ°בײ¹ת לײ´בײ¼וײ¹, רײ·ק רײ·ע כײ¼ײ¸ל-הײ·יײ¼וײ¹ם.
זה בעוד על "תורת ישראל" נכתב דברים ל,י כײ¼ײ´י תײ´ש׳ײ°מײ·ע, בײ¼ײ°קוײ¹ל יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײ¶יךײ¸, לײ´ש׳ײ°מײ¹ר מײ´צײ°וג€ײ¹תײ¸יו וײ°חײ»קײ¼ײ¹תײ¸יו, הײ·כײ¼ײ°תוײ¼בײ¸ה בײ¼ײ°סײµפײ¶ר הײ·תײ¼וײ¹רײ¸ה הײ·זײ¼ײ¶ה: כײ¼ײ´י תײ¸ש׳וײ¼ב אײ¶ל-יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײ¶יךײ¸, בײ¼ײ°כײ¸ל-לײ°בײ¸בײ°ךײ¸ וײ¼בײ°כײ¸ל-נײ·פײ°ש׳ײ¶ךײ¸.
דברים ל,יא כײ¼ײ´י הײ·מײ¼ײ´צײ°וײ¸ה הײ·זײ¼ײ¹את, אײ²ש׳ײ¶ר אײ¸נײ¹כײ´י מײ°צײ·וײ¼ײ°ךײ¸ הײ·יײ¼וײ¹ם--לײ¹א-נײ´פײ°לײµאת הײ´וא מײ´מײ¼ײ°ךײ¸, וײ°לײ¹א רײ°חײ¹קײ¸ה הײ´וא. ל,יב לײ¹א בײ·שײ¼׳ײ¸מײ·יײ´ם, הײ´וא: לײµאמײ¹ר, מײ´י יײ·עײ²לײ¶ה-לײ¼ײ¸נוײ¼ הײ·שײ¼׳ײ¸מײ·יײ°מײ¸ה וײ°יײ´קײ¼ײ¸חײ¶הײ¸ לײ¼ײ¸נוײ¼, וײ°יײ·ש׳ײ°מײ´עײµנוײ¼ אײ¹תײ¸הײ¼, וײ°נײ·עײ²ש׳‚ײ¶נײ¼ײ¸ה. ל,יג וײ°לײ¹א-מײµעײµבײ¶ר לײ·יײ¼ײ¸ם, הײ´וא: לײµאמײ¹ר, מײ´י יײ·עײ²בײ¸ר-לײ¸נוײ¼ אײ¶ל-עײµבײ¶ר הײ·יײ¼ײ¸ם וײ°יײ´קײ¼ײ¸חײ¶הײ¸ לײ¼ײ¸נוײ¼, וײ°יײ·ש׳ײ°מײ´עײµנוײ¼ אײ¹תײ¸הײ¼, וײ°נײ·עײ²ש׳‚ײ¶נײ¼ײ¸ה. ל,יד כײ¼ײ´י-קײ¸רוײ¹ב אײµלײ¶יךײ¸ הײ·דײ¼ײ¸בײ¸ר, מײ°אײ¹ד: בײ¼ײ°פײ´יךײ¸ וײ¼בײ´לײ°בײ¸בײ°ךײ¸, לײ·עײ²ש׳‚ײ¹תוײ¹
מאמינים היהודים באל אחר . אל פלישתי-כנעני-יווני ויהודי בשם "אדוני".
כן מאמינים היהודים בהלכה היהודית שכלל אינה דומה לתורת משה מסיני.
זאת גם הסיבה לשינאת היהודים בעולם. מאחר ו"בתורת ישראל" כתוב "ואהבת לרעך כמוך" ועל פי התורה מדובר באהבת כל בני האדם עלי אדמות ללא כל אפליה , היהודים הם אלו שהמציאו את האפליה ואת שינאת האדם.
היהודים על פי ההלכה רואים בגויים יצורים נחותים זאת בזמן שתורת ישראל רואה את כל בני האדם כברואיו של אלוהים שברא את האדם בצלמו ובדמותו.
כך שאם אדם רוצה לראות את אלוהים, די שיביט באדם הקרוב אליו. או שיסתכל במראה.
על פי תורת ישראל, "גוי" החי בקרב בני ישראל הוא "גר" . ועל זה נאמר "תורה אחת היא לכם לאזרח ולגר. ...כי גר היית בארץ מצריים" ...ואהבת את הגר היתום והאלמנה". אלו המסרים של "תורת ישראל" .
אלוהים לא זקוק לתפילות המזוייפות של היהודים. ואין לו חפץ במתווכים חיים כמו הרבנים או מתים כמו "קברי צדיקים" הנחשבים ע"י "תורת ישראל" לדבר הטמא ביותר. ואילו היהודים מטמאים את עצמם ומכנים זאת "מצווה". הניתן לחלל כך את תורת ישראל ואת דברי יהוה אלוהי ישראל שאסר לחלוטין להתקרב למת או לקבר ? היתכן שדבר טמא יכול להיות "קדוש" ? כן. אצל היהודים ואצל עובדי האלילים שעברו מן העולם.
על הרבנים המטמאים את תורת ישראל נכתב בספר דברים יג,ב "כײ¼ײ´י-יײ¸קוײ¼ם בײ¼ײ°קײ´רײ°בײ¼ײ°ךײ¸ נײ¸בײ´יא, אוײ¹ חײ¹לײµם חײ²לוײ¹ם; וײ°נײ¸תײ·ן אײµלײ¶יךײ¸ אוײ¹ת, אוײ¹ מוײ¹פײµת. יג,ג וײ¼בײ¸א הײ¸אוײ¹ת וײ°הײ·מײ¼וײ¹פײµת, אײ²ש׳ײ¶ר-דײ¼ײ´בײ¼ײ¶ר אײµלײ¶יךײ¸ לײµאמײ¹ר: נײµלײ°כײ¸ה אײ·חײ²רײµי אײ±לײ¹הײ´ים אײ²חײµרײ´ים, אײ²ש׳ײ¶ר לײ¹א-יײ°דײ·עײ°תײ¼ײ¸ם--וײ°נײ¸עײ¸בײ°דײµם. יג,ד לײ¹א תײ´ש׳ײ°מײ·ע, אײ¶ל-דײ¼ײ´בײ°רײµי הײ·נײ¼ײ¸בײ´יא הײ·הוײ¼א, אוײ¹ אײ¶ל-חוײ¹לײµם הײ·חײ²לוײ¹ם, הײ·הוײ¼א: כײ¼ײ´י מײ°נײ·סײ¼ײ¶ה יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײµיכײ¶ם, אײ¶תײ°כײ¶ם, לײ¸דײ·עײ·ת הײ²יײ´ש׳ײ°כײ¶ם אײ¹הײ²בײ´ים אײ¶ת-יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײµיכײ¶ם, בײ¼ײ°כײ¸ל-לײ°בײ·בײ°כײ¶ם וײ¼בײ°כײ¸ל-נײ·פײ°ש׳ײ°כײ¶ם. יג,ה אײ·חײ²רײµי יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײµיכײ¶ם תײ¼ײµלײµכוײ¼, וײ°אײ¹תוײ¹ תײ´ירײ¸אוײ¼; וײ°אײ¶ת-מײ´צײ°וג€ײ¹תײ¸יו תײ¼ײ´ש׳ײ°מײ¹רוײ¼ וײ¼בײ°קײ¹לוײ¹ תײ´ש׳ײ°מײ¸עוײ¼, וײ°אײ¹תוײ¹ תײ·עײ²בײ¹דוײ¼ וײ¼בוײ¹ תײ´דײ°בײ¼ײ¸קוײ¼ן. יג,ו וײ°הײ·נײ¼ײ¸בײ´יא הײ·הוײ¼א אוײ¹ חײ¹לײµם הײ·חײ²לוײ¹ם הײ·הוײ¼א יוײ¼מײ¸ת, כײ¼ײ´י דײ´בײ¼ײ¶ר-סײ¸רײ¸ה עײ·ל-יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײµיכײ¶ם הײ·מײ¼וײ¹צײ´יא אײ¶תײ°כײ¶ם מײµאײ¶רײ¶ץ מײ´צײ°רײ·יײ´ם וײ°הײ·פײ¼ײ¹דײ°ךײ¸ מײ´בײ¼ײµית עײ²בײ¸דײ´ים--לײ°הײ·דײ¼ײ´יחײ²ךײ¸ מײ´ן-הײ·דײ¼ײ¶רײ¶ךײ°, אײ²ש׳ײ¶ר צײ´וײ¼ײ°ךײ¸ יײ°הוײ¸ה אײ±לײ¹הײ¶יךײ¸ לײ¸לײ¶כײ¶ת בײ¼ײ¸הײ¼; וײ¼בײ´עײ·רײ°תײ¼ײ¸ הײ¸רײ¸ע, מײ´קײ¼ײ´רײ°בײ¼ײ¶ךײ¸".
כי אם לא, הרע יבער אותנו. כבר היו מספיק יהודים שבערו כלפידים במשרפות הנאציות שבאירופה. 6 מליון יהודים נהרגו שם כשעל שפתיהם "שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד". השקר הרבני בהתגלמותו.
בתורת ישראל כתוב "שמע ישראל יהוה אלוהיך יהוה אחד. וכך זה אמור להיות לעולם ועד.
אם רוצים אנו לחיות כבני ישראל, חובה עלינו לקרוא את "תורת ישראל" וללמוד ממנה על ההבדלים המהותיים בינה לבין היהדות.
גאולת עם ישראל, התחילה לפני כמאתיים שנים עם הנהירה הגדולה של ה"עמים" לארץ ישראל. קצת לפני העליה הראשונה שהייתה באופן רשמי בשנת 1888.
עכשיו זה הזמן לחזור ליהוה אלוהי ישראל ותורתו . לשם כך חובה לפתוח את החומש, ולהתחיל ללמוד 187 פרקים מ"תורת ישראל". מבראשית ועד ספר דברים. מי שמתקשה להבין, שיקרא שוב או שיבוא לקורס השתלמות בתורת ישראל שאני עורך בתשלום סימלי בלבד לכיסוי הוצאות. כי תורתינו אינה קרדום לחפור בה" כפי שעושים הרבנים שחובה להרחיקם מקירבנו.
בכבוד רב
שלום הלוי.
"בית הלויים". תורת ישראל באהבה לעם ישראל.
שלום הלוי 27.10.14 (16:13)
|
57. |
ל-56 שלום הלווי ל"ת
החלקים הכי טובים והציטוטים לא נראים... כנראה פונט שונה? אשמח למידע הזה במייל
doron_fx@walla.com
דוד דרזי 28.10.14 (20:20)
|
58. |
אין לכם מה לקרוא? ל"ת
קראו את הספר 'מסר משמים' ותתעוררו ותבינו חד משמעית שיש אלוקים!!!
קרן סופר 05.11.14 (23:11)
|
59. |
אתה לא כל כך בקיא בדת.. ל"ת
שלום לך דוד דרזי!
אתה פשוט לוקח פסוקים מהתורה ומייצג אותם בצורה שלא ראוי לייצגם!
כל משפט שנאמר ברמב"ם, תהילים, בתלמוד
לא כך קוראים אותם ולא כך ההסברים שלהם
כדי להבין את התורה צריך להעמיק בה כל משפט או פסוק יש לו רבדים מאוד עמוקים שבשביל להבין צריך לשבת לללמוד.(ולא יום או יומיים כמו שאתה עשית!
פשוט עצוב שזה מה שאתה חושב על התורה שלך כיהודי
שהשם יזכה אותך בלימוד נכון ומעמיק!
טל 06.11.14 (00:54)
|
60. |
ל- 59 "... לא בקיא..." ל"ת
"שלום לך טל! שמח לראות שיש מגיבים דתיים! שאינם משתמשים ב"אד הומינם" (לפחות בצורה מובהקת) אז תודה לך על הפניה המנומסת... כבר חצי שכנוע!
"אתה פשוט לוקח פסוקים מהתורה ומייצג אותם בצורה שלא ראוי לייצגם!
כל משפט שנאמר ברמב"ם, תהילים, בתלמוד
לא כך קוראים אותם ולא כך ההסברים שלהם"
חבל, באמת חבל לי ש...
א. לצערי או לא קראת או לא הפנמת את המאמר...
ב. לא קראת פה את התגובות או לפחות האחרונות שבהם...
ג. הדגשתי הלוך ושוב והלוך ושוב לאורך המאמר והתגובות:
"ש שאומרים: "אתה לא מפרש נכון" עצם הניסיון "לפרש נכון" יש בו פגם! למה טקסטים "קדושים" צריכים להתגונן ככה? הלא הדברים משורשיהם פגומים! בצבא פקודה שמובנת לא נכון מיד משנים אותה! ההלכה כביכול נצחית (עם התאמות קטנות וצבועות למודרניזציה) מלבד זאת הפרשנות "הנכונה" לא רלוונטית כאשר היחס בשטח שונה!" כלומר לא פעם שוחחתי עם מוסלמים נחמדים וטובים על הפיגועים והקוראן... הם טענו: "זה נבלות בני עוולה שמפרשים לא נכון! זה מיעוט הזוי!" אז לא מעניין אותי מה הפירוש "הנכון" יותר טוב עם הקוראן יכחד מהעולם! המיעוט לא רלוונטי! מספיק 20 איש לפגוע במגדלי התאומים ולגרום למלחמה ואלפי הרוגים! עכשיו תרגום למאמין:
לא פעם שוחחתי עם חרדים נחמדים וטובים על הכפייה הדתית פיגועי טרור יהודי תג מחיר זרמים אנטי ציונים וכד'... הם טענו: "זה נבלות בני עוולה שמפרשים לא נכון! זה מיעוט הזוי!" אז לא מעניין אותי מה הפירוש "הנכון" יותר טוב עם התורה תיכחד מהעולם! המיעוט לא רלוונטי! מספיק משוגע אחד! לרצוח ראש ממשלה לירות לגב במתפללים לשרוף נער ערבי חיי! עכשיו נסה להבין את כוונת המשורר
"כדי להבין את התורה צריך להעמיק בה כל משפט או פסוק יש לו רבדים מאוד עמוקים שבשביל להבין צריך לשבת לללמוד.(ולא יום או יומיים כמו שאתה עשית!"
איך החלטת שישבתי "יום או יומיים" הלא לא משנה כמה אלמד גם 17 שנה! גם אם אהיה רב ראש כולל בוגרים! ואחר מכן החליט שהכל שקר ושטות תאמר שאני "לא מבין!" הלא "תלמיד חכם" שמצא שהיהדות הזויה הוא מיד "אינו תלמיד חכם" הוא פשוט לא מבין! כך אומרים על ירון ידען (רב ראש כולל 17 שנה) וכך אומרים עליי שמגיל אפס אני חוקר את היהדות ספרי הש"ס זוהר קבלה רמב"ם רמב"ן שולחן ארוך...אצלי משחר נעורי... למדתי על הפרד"ס למדתי את מורה נבוכים... סבא שלי היה רב חלק ממשפחתי דתיים בטח שמאמינים... אבל "למדתי יום או יומים" ברור!
"פשוט עצוב שזה מה שאתה חושב על התורה שלך כיהודי"
"פשוט עצוב שזה מה שאתה חושב על התורה שלך ככאדם "מוסרי" ולא יודע כמה היא ההפך ממוסריות"
"שהשם יזכה אותך בלימוד נכון ומעמיק!"
תודה! ^ כל יום אני לומד ומקבל תובנות תומכות באי קיומו או שהוא לא קיים הוא שהחליט "לעבוד" עליי ולהראות לי בכל פינה בחיי ראיות ועובדות סותרות לחלוטין את קיומו!
דוד דרזי 06.11.14 (18:37)
|
61. |
ל-58 קרן סופר ל"ת
לפי התגובה במאמר שלי
"חרדים ואתאיסטים דנים על ההלכה!?"
המנסה לקרב לדון ולשוחח.. ניתן לראות שקרן לא קראה כלום אינה לא מנסה להבין ולא לדון! פשוט להקיא פה את משנתה הקשקשנית... עצוב
דוד דרזי 06.11.14 (19:20)
|
62. |
לקרן סופר הלא היא אסף סנה ל"ת
מממ מעניין?! בדיוק שהדבקתי קישור לדף שלי("אשרי המאמין" - טיעונים לגבי קיומו של אלוהים)ולמאמר שלי אצל אסף סנה (שהגיב לכתבה בווינט) "פתאום" הופיע לה בדף שלי בפייס "קרן סופר" ו*היא* כותבת: "איך אני *יודע*?" כנראה אסף לא יודע שהוא נקבה... מישהו צריך לעדכן אותו? מפרסם בפחדנות ובפרופיל פיקטיבי (או חצי פיקטיבי) משתמש ב"אד הומינם" על כל משפט... מר אסף! גם אני יודע "אד הומינם"! גם אם היית משלם לי לא הייתי מבזבז את זמני היקר על ספריך! אולי אם ארצה להירדם ולא יהיו בסביבה כדורי שינה חזקים... נסה פעם לטעון לגופו של טיעון ולא לגופו של טוען! נסה לפרסם את ספרך לא כי "אני שקרן" או אני "קשקשן" כי לך יש ראיות והוכחות! ומאוד היה משכנע אם היית מביא כנגד המאמרים שלי טיעונים שווים ולא לקרוא ספר שלם שבסוף יתברר שאני טוען בחטים ואתה משיב לי בשעורים! יום טוב גברתי אסף סנה!
דוד דרזי 06.11.14 (20:11)
|
63. |
טיפש מי שמחפש דת יפה ל"ת
התפקיד של דת אינו להיות יפה וייצוגית. תפקידה הוא לענות על שאילת החיים והעולם. ולתת להם משמעות. כי כל חוקות המדינות ומוסר העמים אינם אלא מסגרת של חיים סבירים בין אנשים חלוקים אך אינם טוענים לשום אמת או תשובה. אכן צריכים הם להישמע יפים ואוהבים. אבל הדת באה לענות ולהביע עמדה בטוחה וודאית אז ברור שיהיה בה דברים שאתה פחות תאהב. לדוגמא. כשאנו מכבדים הומואים זה כי איננו מפלים אותם בשל נטייתם ואף איננו שופטים אם בעייתית היא. אך מי אמר שהדת לא צודקת כשדעתה מתנגדת לזה. וכי אתה יודע שאין בזה פגם. מרוב שהכניסו בראשנו כל החיים לכבד את מי שחושב אחרת כבר שכחנו שבסופו של דבר יש אמת בויכוח של שני צדדים רק אין איך להוכיח. אבל מי שמאמין באמת לא נהיה הזוי בשל כך כי כל צד הוא חמור מאד בעיני השני ולכבד את שני הצדדים זה מנומס מאד אבל זה פתרון לשכנות יפה אך איננו אמירה משמעותית. למרות שיש דתות מתחנפות כמו מצע של מפלגה לפני הבחירות. לדוגמא הנצרות.
יהודי 07.11.14 (12:20)
|
64. |
מזעזע ל"ת
ליאת לוי 07.11.14 (15:34)
|
65. |
כל ישראל אחים ל"ת
דוד שלום, אני קוראת את הדברים וכואב לי הלב עצוב לי מאוד שאחי לא הצליח גם אחרי שלמד וחקר כל חיו את היהדות להבין את משמעות. אתה כותב יש שאומרים: "אתה לא מפרש נכון" עצם הניסיון "לפרש נכון" יש בו פגם! למה טקסטים "קדושים" צריכים להתגון ככה? הלא הדברים משורשיהם פגומים! בצבא פקודה שמובנת לא נכון מיד משנים אותה! ופה לדעתי יש לך טעות גדולה בהבנה מה זה התורה והיהדות.
היהדות היא לא צבא!בצבא פוקדים עליך לעשות א,ב, או ג כמו ילד קטן שהכל ברור ומובן שלא יהיו שאלות וספקות כולם צריכים לעשות כמו כולם גם אם זה מתאים לך או לא, כולם מצייתים לחוק בלי שאלות!
התורה היא כמו ספר הדרכה שנועד לתת לך אפשרות לשאול שאלות ולחקור ובגלל זה יש גם כלכך הרבה זרמים ביהדות (דתיים לאומיים, חרדלניקי"ם, חרדים,ברסלברים, נחמנים וכו,), הרי כל הזרמים מאמינים באותו אלוקים ובאותה תורה. התורה באה להיטיב איתנו ולהורות מהיא הדרך שלאדם יהיה הכי טוב בעולם הזה!אם ה' היה רוצה שהכל יהיה כלכך ברור ומובן הוא היה עושה כמו בצבא ומגדיר חוקים ברורים וגם היה שולט על השכל שלך ופוקד עליו להאמין בו, אך לא כך ברא ה' את העולם הוא נתן לנו בחירה חופשית ואפשרות לשאול ולברר.אני מציעה לך מכל הלב ללכת ולחפש את האמת ואם לא מצאת אותה איפה שגדלת אז תחפש במקום אחר, אל תתעצל אתה יהודי ואתה מיוחד ואין בזה שום דבר רע גם גוי הוא מיוחד "חביב אדם שנברא בצלם" וגם לגוי יש תפקיד בעולם אך יש לנו תפקיד שונה...
רויטל יהודיה גאה ואוהבת את ה' 10.11.14 (13:37)
|
66. |
ל-65 ליאת ל"ת
"... אני קוראת את הדברים וכואב לי הלב עצוב לי מאוד שאחי לא הצליח גם אחרי שלמד וחקר כל חיו את היהדות להבין את משמעות"
לי עצוב שאחותי (טרתי משמע!) נפלה כעיוורת לדת ולא מבינה כמה היא גורמת לגזענות אפליה הדחקת המדע וחושך :(
"אתה כותב יש שאומרים: "אתה לא מפרש נכון" עצם הניסיון "לפרש נכון" יש בו פגם! למה טקסטים "קדושים" צריכים להתגונן ככה? הלא הדברים משורשיהם פגומים! בצבא פקודה שמובנת לא נכון מיד משנים אותה! ופה לדעתי יש לך טעות גדולה בהבנה מה זה התורה והיהדות.
היהדות היא לא צבא!"
ברור! הלוואי והיו למדים מהצבא! אני לא טוען מהי או מהיא צריכה להיות! אני טוען מה היא "לא" ובגלל שהיא "לא" צבא אז מי שמפרש אותה "רע" גורם לנזק והנזק הזה הוא לטעמי מספיק להפסיק את השרשת הדת כי היא משחיתה גם אם נעשה מעט טוב (ממליץ לקרוא את התגובות בניהם תגובה מספר 50)
"התורה באה להיטיב איתנו ולהורות מהיא הדרך שלאדם יהיה הכי טוב בעולם הזה!"
שוב בפעם המיליון! למה היא באה לא עקרוני להבדיל מה קורה בפועל בגללה! לפעמים גם "כוונות טובות מובילות לגיהינום!" ראי לפי המאמר מה התוצאות!
"אם ה' היה רוצה שהכל יהיה כלכך ברור ומובן הוא היה עושה כמו בצבא ומגדיר חוקים ברורים וגם היה שולט על השכל שלך ופוקד עליו להאמין בו, אך לא כך ברא ה' את העולם הוא נתן לנו בחירה חופשית ואפשרות לשאול ולברר"
זהו שלא, "הבחירה חופשית" זה רק אשליה! מגוון האפשרויות שיש לך מהם תבחרי רק אחד לבסוף ידוע ל"בורא" (וגם למדע אם היה סופר מחשב על) ולכן זה לא "בחירה חופשית"
"אין לי כוח להסביר אם תרצי תבררי על "דטרמיניזם"
"אני מציעה לך מכל הלב ללכת ולחפש את האמת ואם לא מצאת אותה איפה שגדלת אז תחפש במקום אחר, אל תתעצל אתה יהודי ואתה מיוחד ואין בזה שום דבר רע"
הלא ברור שכל עוד לא הסכים עם דבריך אז "לא למדתי מספיק" ולא מצאתי את האמת" מה גם אדם שחושב שהאמת בידו זה עצוב מאוד! מלבד זאת דבריך האחרונים מטיפים גזענות :(
"גם גוי הוא מיוחד "חביב אדם שנברא בצלם" וגם לגוי יש תפקיד בעולם אך יש לנו תפקיד שונה..."
עדיין גזענות! גם לגנו ופועל בניין יש תפקיד מאוד "מיוחד" גם לטבח הצבאי! אם לא יכין אוכל לטייס (היהודי!) הטייס לא יטוס! החלוקה להגדרות ותפקידים מפצלת את העולם וגורמת להפרדה חושך וגזענות...
דוד דרזי 11.11.14 (03:12)
|
67. |
*ל-65 "ליאת" = רוויטל... התכוונתי :) ל"ת
דוד דרזי 11.11.14 (03:14)
|
68. |
תשובה לדוד ל"ת
דוד היי אני לא מעוניינת להטיף לך מוסר אני פשוט רוצה שתבין כמה אתה מיוחד ואיזו זכות נפלה בחלקך להיות יהודי...יש לך נשמה מיוחד תרצה או לא תרצה, ולא משנה כמה תנסה להסביר לחקור לתת תשובות ותירוצים אתה יהודי ותישאר יהודי!יש לי המון תשובות בקשר לכל המאמר שלך לך ובעיקר לעצמי!תודה שעוררת בי דברים שיכולתי לשאול לחקור ולהבין יותר כמה האמונה בה' והיהדות נכונה. אם היינו יכולים לדבר בטלפון או פנים אל פנים הייתי ממשיכה את הויכוח אבל ככה זה ממש לא רלוונטי. דבר אחד אחרון אני רוצה להגיד לך : בטענות ובויכוחים הרבה פעמים אנשים מערבבים מושגים עם קונוטציה.(לדוגמא: תבדוק מה הקונוטציה שעושה המילה גזענות ומה המשמעות האמיתית של המילה ותבין שאין שום בעיה בכך שהתורה גזענית אפשר לשנות את המילה גזענות לעושה סדר...)
רויטל 11.11.14 (10:49)
|
69. |
ל- 68 רוויטל ל"ת
"... אני פשוט רוצה שתבין כמה אתה מיוחד ואיזו זכות נפלה בחלקך להיות יהודי...יש לך נשמה מיוחד תרצה או לא תרצה"
קראי את המשפטים שכתבת שוב ונסי להבין למה יש אנטישמיות בעולם...
"יש לי המון תשובות בקשר לכל המאמר שלך לך ובעיקר לעצמי!"
מאמינים תמיד ימצאו תשובות! אני מכיר נוצרים חסידי "ישו המשיח" הם כל חייהם התפללו ועבדו אותו... עכשיו שאני מנסה להוכיח להם שהם טועים הם יכולים לכתוב ספרים על ספרים כמה אני טועה! זה מהות האמונה... אם יש לך זמן גלגלי "הטיית הספק" "הטיית הנסיין" "דיסונסס קוגניטיבי" ו"הטיית דאונינג-קרוגר"
"בטענות ובויכוחים הרבה פעמים אנשים מערבבים מושגים עם קונוטציה.(לדוגמא: תבדוק מה הקונוטציה שעושה המילה גזענות ומה המשמעות האמיתית של המילה ותבין שאין שום בעיה בכך שהתורה גזענית אפשר לשנות את המילה גזענות לעושה סדר...)"
"עושה סדר"??? WTF
כמו הנאצים? שאני מתכוון גזענות אני מתכוון "גײ´ײ¼זײ°עײ¸נוײ¼ת היא עמדה, שלפיה, בקרב בני אדם מתקיים קשר בין מוצא ביולוגי (וסממנים גופניים המעידים על מוצא כזה) מחד, לבין תכונות אופי וכישורים קוגניטיביים מאידך. ברוב המקרים משתמעת מהגישה גם עליונותה של קבוצה אחת על האחרת, והיא משמשת צידוק למעשים ולהתבטאויות שעיקרם העדפה של קבוצה אחת על האחרתג€ (כמו היחס לגוי לחילוני לאישה וכל מה שציינתי במאמר) על פי חוק העונשין הישראלי מוגדרת הגזענות כרדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור בני אדם או חלקים של האוכלוסייה או יחידים, והכול בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתניג€"
אם החלטת לשנות הגדרות (מה שתמיד מאמינים עושים! האור זה לא "אור" הימים זה לא "ימים" רגילים הנחש זה לא "נחש" כמו היום הארנבת זה לא...) אז תדעי שהגדרה נקבעת על פי מה שהרוב קובע ולא לפי מה שנוח לך... ואם זה ממש מפריע לך.. אז גזענות זה "טוב לב ומוסר עליון" אין בעיה... רק מה שציינתי פה כ"גזענות" נקרא לו מממ נניח "חמלתאטא" והתורה מלאה בחמלתאטא! יש מבינה?
דוד דרזי 16.11.14 (23:03)
|
70. |
דברים כואבים על היחס לאישה בדת... ל"ת
דברים אלו נאמרו מפי דוד סלע (חרדי לשעבר) בדיון בקבוצת "חרדים ואתאיסטים דנים על ההלכה" כאשר נאמר שהדת קובעת להתייחס לאישה "כבת מלך"
דבריו של סלע:
"...ושוב שואל אדם את עצמו מהי אותה אבן נגף שמצליחה לגרום למאמין להחביא את שכל הישר שלו ולהכניעו תחת עולה של האמונה? מביא כאן [בקבוצה המדוברת] מאמין, שמכנה עצמו אברהם ישראל פוסט אחרי פוסט ולא מרגיש בכלל ששמבחינת רובם המכריע של האנשים כאן, הוא טוחן מים ועוסק לאמיתו של דבר בשיכנוע עצמו בלבד. כבר אמרתי לא פעם שרמיה עצמית היא הספורט בו מצטיין האדם המאמין יותר מכל דבר אחר.
## צוו חכמים שיהיה אדם מכבד את אשתו יתר מגופו ואוהבה כגופו, ## אומר המאמין, אבל כשישנה סכנת מוות, חייו של האיש שווים יותר והצלתו קודמת להצלת האישה. כמו שנפסק בשולחן ערוך:"ואם שניהם רוצים לטבוע בנהר, הצלת האיש קודם" (יורה דעה סימן רנב סעיף ב)
בת מלך? בת אשפתות מאים יותר.
כנראה שתוספות אינם חכמים די הצורך עבור המאמין שכן הם כותבים - אישה היא עצלנית ואין לסמוך עליה במצוות (כמו ביעור חמץ למשל) כך הם כותבים התוספות:
"מכל מקום אי הוי מדאורייתא (בדיקת חמץ) לא מהימנין להו (לא מאמינים להן) ,,. וצריך דקדוק גדול כדמוכח בירושלמי שמפרש מפני שנשים עצלניות" (מסכת פסחים דף ד ע'ב)
גם ר' אליעזר איננו מן החכמים אליבא דהמאמין, כי הוא אומר - כל המלמד את ביתו תורה מלמדה תפלות" (סוטה כא ע'ב)
וגם רש"י כנראה איננו חכם מספיק, כי הוא מפרש:" שמתוכה היא מבינה ערמומיות
ועושה דבריה בהצנע" -- איזה צדיקים, שמרו את האישה בטיפשותה, אחרת תלמד להיות ערמומית ולבגוד בכם בסתר.
ספרו לי אם קיים תירוץ מכוער מזה להדרת האישה מלימוד תורה.
ואיזה יחס מהודר נותנים 'חכמים' לאישה במסכת סנהדרין:" בת לאביה מטמונת שוא, מפחדה לא יישן בלילה, בקטנותה, שמא תתפתה, בנערותה, שמא תזנה, בגרה, שמא לא תינשא, נישאת, שמא לא יהיו לה בנים, הזקינה, שמא תעשה כשפים. הא רבנן נמי אמרוה: אי אפשר לעולם בלא זכרים ובלא נקבות, אשרי מי שבניו זכרים, אוי לו למי שבניו נקבות."
אוי לו ואוי לצאצאיו, של מי שמחנך את ילדיו לתפישת עולם כמו זאת. ועוד יותר אוי לה לאישה שחוזרת בתשובה לעולם שמתייחס אליה כך.
ויודע המאמין שהבאתי כאן את אפס קצה של ההתייחסות המבזה את האישה של קדמונינו ראשונים ואחרונים.
האישה היא אדם סוג ב' מבחינת התורה וכל אמירה שכביכול מכבדת אותה נועדה לאחיזת עיניים ותו לא"
דוד דרזי 07.12.14 (18:27)
|
71. |
אני חוזר בתשובה! א לוקים קיים! ל"ת
תקשיבו נמאס לי להסביר שוב ושוב ושוב שהפרשנויות או התוספות ה"נאורות לא מצילות את החלקים השליליים! לצערי מה למיליון דברים טובים שכתובים בתורה ולדברים הרעים שציינתי פה ותגובה מעליי דוד סלע??? "משני עוולות יוצא צדק" כשל ידוע... אני לא מצליח לקלוט את ההתעלמות מהתוכן והבאת פרשנות או מקורות שמתנגדים לכך... אם יש מסרים ביהדות מחז"ל ודברי אלוהים לעשיית מעשים טובים אבל גם לרצח אז הדברים הרעים יתנו להט, תשוקה וקטליזטור לפנאטים דתיים! שהם בתור מיעוט ישפעו על כולנו! רק על כך הייתי מעלים את כל הדתות! זה לא שניתן "למחוק" דברי תורה שליליים?!
(הכותרת של התשובה שתאמצו לקרוא תשובה זאת אבל... לא אני עדיין בעל השאלות ולא בעל התשובות)
דוד דרזי 07.12.14 (18:59)
|
72. |
זה עוד לא הכל ל"ת
http://www.mechon-mamre.org/i/1410.htm
זה לא הכל 12.12.14 (07:56)
|
73. |
כתבה סתמית ל"ת
בתורה אפשר למצוא מה שאתה רוצה.
אם אתה באמת לא מאמין בכיף תמצא בה רק רע. פעם ניסית לחשוב על הצד הטוב בתורה?
אם תראה כמה פירושים אוהדים יש על התורה מגויים שראו בדיוק כמוך את הפסוקים וההלכות האלה ואמרו שתורת ישראל היא קדושה ואמיתית היית מתבייש לכתוב את הכתבה...
אני לא מבינה אותך.. בא אני יגיד לך משהו שאולי קצת יוכל להגיד לנו משהו על דברי חכמים: במשנה במסכת סנהדרין הפרק האחרון מדבר על עולם הבא. אחד הקטעים שם מספר על סיפוריי רמי בר בר חנה. סיפורים אלו נשמעים "מופרכים" ולא נכונים (חס ושלום). הרמב"ם בהקדמה לפרק אומר שלא מפרשים את האגדתות כך אלה על דרך הדרש.אני מקווה שהובהרתי בתקווה שגם אתה ואת תפסיקו לפרש את תורתינו הקדושה!!!
ענבל 29.01.15 (14:12)
|
74. |
ל- 73 ענבל "כתבה סתמית"? ל"ת
מסכים עם חלק מדבריך לגבי מה שאמרת על "הטוב" שיש בה ופרשנויות שונות אבל... את יודעת כמה טוב יש בקוראן? הפרשנות של הקיצוניים ממש פנאטית! כאילו צריך לשחוט כל מי שלא מתאסלם... שאדמת ישראל אסורה למי שאינו מוסלמי... אבל מה זה משנה! יש "כולה" מיליון מחבלים בגלל הקוראן אבל מיליארד וחצי מוסלמים שאינם רוצים טרור... ובכל זאת אם היה לך יכולת מיוחדת להעלים את הקוראן מהמציאות לחשוף לכולם את הנזקים שלו האם היית מצילה מליארדים? היהדות גורמת להמון סבל הרג וחושך "הטוב שבה" נחמד אבל לא רלוונטי "הפרשנות" לא רלוונטית היחס בפועל כן - מדהים שכל הזמן המאמינים חוזרים על זה בכל תשובותי פה זה העניין...
דוד דרזי 29.01.15 (16:39)
|
75. |
זאת בכלל לא אמת. ל"ת
רוב ה"עובדות" במאמר הן שגויות!
לדוג: הרמב"ם חי לפני מעל 800 שנה,
ההלכה היום היא שונה בתכלית.
אין ספק שהיהדות האורתודוקסית מייחסת לעצמה שליטה מוחלטת על כוונת הקב"ה, וחבל... אתה נופל בפח.
אבל אל תחשוב לרגע שעצלות היא הסיבה שכל כך הרבה מאמינים בוחרים דרך אחרת ליישם את התורה.
בהצלחה.
נתי 03.02.15 (00:00)
|
76. |
לדוד דרזי ל"ת
כתבת מאמר יפה ומנומק יפה ,ולמרות שאני לא יודעת אם אני יכולה לסתור את דבריך (אני כנראה לא מספיק בקיאה לטעמך..)אני לא יכולה לקבל את מה שאמרת, וזאת משום שהמציאות מוכיחה אחרת..
דווקא בחברה שאני נמצאת יש כבוד גדול לנשים, גברים מצווים עפ"י ההלכה לשמח את נשותיהם ,ועיקר הברכה בבית היא מהאישה..
לגבי קרובי משפחה חילונים וידידים חילונים, אף פעם לא עלה בי הרעיון לרצוח אותם,(חוץ מזה שבתורה כתוב "לא תרצח" כך שהרעיון שהתורה מעודדת להרוג חילונים הוא ממש מגוכך)..
לגבי גויים ,התורה היא לא "נאיבית" וכמובן שיש הרבה רוע בעולם(ראה דוגמת דאע"ש, חיזבללה ובדורות הקודמים את הנאצים, האניקוויזיציה..), זה לא אומר שאין גויים טובים "חסידי אומות עולם יש להם חלק לעולם הבא".
את הגוי התורה מצווה 7 מצוות מינמליות שאם הוא לא מקיים אותם הוא נקרא רשע (לא תרצח ,לא תגנוב..)ואפשר להבין גם למה..
rachel 02.03.15 (16:45)
|
77. |
המשך דברי ל"ת
כתבת שבצבא פקודה שמובנת לא נכון משנים אותה..
אך אם חייל מקשיב רק לחלק מהפקודה , זו אשמתו הבלעדית של החייל ויהיה אפשר להעניש אותו..
אתה הבאת בכתבה מלא ציטוטים אבל רק חבל שלא הסתכלת בהמשך הציטוט...
rachel 02.03.15 (16:53)
|
78. |
לרחל, תקראי שוב ל"ת
ואם את עדיין חושבת שאטת לא מסכימה, תקראי שוב, ושוב ושוב ושוב ושוב ושוב עד שיפול לך האסימון שאת לא דתיה. את לא בקיאה. את שופטת על סמך ניסיון חיים סובייקטיבי ולא מצליחה להבין מתוך הטקסט הבאמת די פשוט שאת חלק מהציבור הדתילוני, לא משנה באיזו רמת זיקה את נמצאת.
ערן 23.06.15 (17:52)
|
79. |
מרוב סקרנות פתחתי רמב"ם הילכות אישות ו.. ל"ת
הכותב משקר ומשמיץ סתם
קראתי את פרק 20 21 ו22 ובניגוד לנאמר בכתבה ש:
אישה אין זכות לגופה והיא מחויבת לקיים יחסי מין בכל עת שיחפץ בעלה
(רמב"ם, משנה תורה, הלכות אישות, פרק כא הלכה ז' \ שו"ת חתם סופר, חלק ז סימן כה')"
לא כתוב שם שום דבר כזה או דומה לזה זה שקר מוחלט
דור מאילת 23.06.15 (17:56)
|
80. |
ל-79 "דור מאילת" ל"ת
אם היית קורא את התגובות הייתה רואה שאתה לא הראשון ולא האחרון... מספר 17 שאל כמותך, וב-18 (ליאור הלפרין שליט"א) קיבל תשובה... תקרא תשכיל ולאחר מכן תבלבל בשכל!
דוד דרזי 19.07.15 (00:39)
|
81. |
כותב שהוא בור ועם הארץ.. ל"ת
מעולם לא קראתי דברים המעידים על כול כך הרבה בורות של הכותב בנושא הנדון. ניכרת שיטחיות, חוסר רגישות וערלות אנושית מצד הכותב ולכן הכותב אינו אלה בור ועם הארץ המנסה לטפס גבוה בדברים בהם אין לו מושג.
אבי 03.08.15 (23:27)
|
82. |
לאבי (81) לא נמאס לכם מ"אד הומינם"?! ל"ת
תפסיקו כבר עם ה"אד הומינם"!! (טיעון לגופו של אדם ולא לגופו של התוכן!) נניח שאני "בור" ביהדות האם גם ירון ידען רב לשעבר ראש כולל 17 שנה שאני לידו "עדין" גם לא מבין? האם רבים אחרים שאני מכיר שהזילו ריר בהיותם רדומים על הגמרא במשך עשרות שנים... "תלמידי חכמים" לשעבר גם הם "לא מבינים"?! הלא זה אוקסימורון! ביום שאקבל את אמונתך אז "אבין" וגם אם אלמד מיליון שנה! כל עוד לא אסכים איתך אז אני "לא מבין" חחח הזויי אשמח לדעת "למה" אני לא מבין... תפרט יש זמן והמקום פה לא עולה כסף
דוד דרזי 27.08.15 (18:37)
|
83. |
טיפשות וסילוף האמת ל"ת
הכי קל בעולם להציג צד אחד של המטבע ולהסתיר את הצד החיובי.
כל המאמר הזה מתחילתו ועד סופו מציג רק את הצד השלילי(שחלקו הוצא מהקשרו), בעוד את הדברים החיוביים הושמטו לגמרי! זו הסתה לשנאת דתיים! ממש לא 'חופש הביטוי'. איפה הרמב"ם שאומר שאדם צריך לכבד את אשתו יותר מגופו ולאהוב אותה כגופו?, כל הנאמר על 'הגויים' נאמר על גויים ספציפיים(עוינים) שחיו באותה תקופה בשכנות עם היהודים וכו'..
מי שמאמין למאמר הזה הוא בור ועם הארץ אחד גדול!
איש 12.10.15 (10:47)
|
84. |
ל-83 (איש) תקרא את תגובה 71 ל"ת
נמאס לי שוב ושוב לחזור שמשקל החיובי לא רלוונטי שהשלילי הורג אנשים! תקרא את תגובה 71 ויתר התגובות
דוד דרזי 27.10.15 (06:28)
|
85. |
אתה צודק אבל ל"ת
כל המאמר שלך מבוסס על הנחת יסוד שאין אלוקים.
במידה והנחת היסוד היא הפוכה, כמו אצלי לדוגמה, אז הקריאה בתורה היא לא על מנת לבדוק אם היא נכונה, על על מנת לדעת מה נכון. זאת אומרת מה שנראה לי נכון ואמת- לא רלוונטי. אני מסכים לקבל את ההגדרות של הבורא, שיודע כל כך יותר טוב מה נכון ומה לא נכון. אבל זה גזעני, שובניסטי, מרגיז ו...-
לי כל זה לא משנה. בדיוק כמו שלא אכפת לי אם הגרניום שאני מגדל מבין או לא מבין כל מיני דברים שאני רוצה ממנו. בשבל זה הוא גרניום - ואני אדם. ובבשביל זה ה' הוא הוא ה', ואנחנו לעומתו, הרבה פחות מגרניום...
הלל 12.09.16 (10:00)
|
86. |
ל-85 הלל - זה מה שמפחיד ומסוכן! ל"ת
הציות הזה לטקסט מסוכן בלי לחשוב פעמים רק כי חינכו אותך שכך הדבר כמו לוחמי דאע"ש וחמאס שמצייתים "מבחינתם" לדבר האלוהים... עצוב מפחיד
ממליץ באותו הקשר לקרוא את הקישור הבא
"עדיף לך להאמין באלוהים!"
http://www.parshan.co.il/index2.php?id=11054&lang=HEB
דוד דרזי 08.10.16 (21:41)
|
87. |
תעשה לי טובה דוד ל"ת
ותשלח לי את כתובת המייל שלך, כי יש לי הרבה מה לומר לך אם אתה מוכן לשמוע.. בתודה מראש :-)
בנץ 09.04.18 (17:00)
|
88. |
אדיוט מושלם ל"ת
זו דמגוגיה זולה הרבה דברים לא נכונים ,וחוץ מיזה חסר מדינות בעולם לך תגור בין הגויים למה באתה לארץ היהודים?
שזיפי 10.08.20 (12:44)
|
89. |
ל 88 "שזיפי" האדיוט האמיתי ל"ת
דמגוגיה זולה הרבה דברים לא נכונים ,וחוץ מיזה חסר מדינות בעולם לך תגור בין הגויים למה באתה לארץ היהודים?
א. "הרבה דברים לא נכונים"!?? תקשיב אני הייתי עם תלמידי ישיבה! נכון או לא זה מה שהם מיישמים בפועל! כולל היתר לא לכבד את ההורים אם הם אינם שומרים שבת!
ב. למה באתי לגור פה??! נולדתי פה! דוד שלי נהרג בכיבוש ירושלים! אחי שנקרא על שמו נהרג בעזה! אני לחמתי על האדמה הזו... אז מה הקשר כל מי שלא מסכים עם הדת צריך לארוז מזוודות!?? כל הטייסים והלוחמים ילכו הערבים יוכלו אתכם!!!
ודבר אחרון מה הקטע שלכם כל הזמן עם "אד הומינם"?! לפגוע באדם במקום בתוכן! לא נמאס לכם??!
דוד דרזי 08.09.20 (07:35)
|
|
|