העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" דיווח בשבוע שעבר כי במחקר שבו השתתפו 2,000 מורים ותלמידים בבריטניה התברר כי הירידה באיכות כתב היד של התלמידים, שהתרגלו להביע את רעיונותיהם באמצעות לחיצה על מקשי המקלדת, פוגעת משמעותית ביכולתם לבטא את עצמם ואף לזכות בציונים שלהם הם ראויים.
העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" דיווח בשבוע שעבר כי במחקר שבו השתתפו 2,000 מורים ותלמידים בבריטניה התברר כי הירידה באיכות כתב היד של התלמידים, שהתרגלו להביע את רעיונותיהם באמצעות לחיצה על מקשי המקלדת, פוגעת משמעותית ביכולתם לבטא את עצמם ואף לזכות בציונים שלהם הם ראויים.
לפי העיתון הבריטי, 61% מהמורים מאמינים שבחמש השנים האחרונות חלה הידרדרות באיכות כתב היד של התלמידים, ו-64% מהמורים הודו שכתב יד בעייתי מאלץ אותם לתת לתלמידים ציון נמוך יותר מזה שאולי היו זכאים לו.
בניתוח של תשובות ילדים במבחנים או בעבודות נמצא כי התלמידים הרבו להשתמש בסמיילים במקום במילים,וכן תלמידים שכתבו הרבה כאבה להם היד.
בבריטניה הדבר מעורר דאגה, משום שלכתב יד לקוי יש השפעה ישירה על הפגנת כישורים במבחנים.
ב"טלגרף" מציינים שלפי מחקרים קודמים, תלמידים הנאלצים להשקיע מאמץ רב כדי לכתוב את המילים על הדף נאלצים להקדיש פעילות מוחית גדולה
יותר לפעולה הטכנית של כתיבת המילים, והדבר מפריע להם לייצר רעיונות, לשים לב לאוצר המילים או לתכנן את מהלכיהם הרעיוניים.
לכן, החליטה ממשלת בריטניה להחזיר את הכתיבה בעפרון ובעט בשילוב עם המחשב ולא במקומו.
אין ספק שהתקדמות הטכנולוגיה והמחשבים שיפרו שלל יכולות של האדם: הם חשפו אותנו למידע רב יותר, לימדו אותנו דבר או שניים על חלוקת קשב, ובמידה רבה שינו גם את יכולותינו לקרוא טקסטים קצרים במהירות.
אבל כפי שראינו לא-אחת מתברר כי האדם מאבד מיומנויות שונות כגון: כתיבה בעיפרון ועט.