מס' צפיות - 199
דירוג ממוצע -
מהי הדרך הטובה ביותר להקל על תסמיני טחורים?
מאת: N.M 10/05/20 (14:02)

הסובלים מטחורים יודעים באיזו אי נעימות מדובר. ישיבה ממושכת הופכת לסוג של עינוי והטחורים עשויים להסב כאב רב. טחורים הם למעשה כלי דם בפי הטבעת וסביבתו המתנפחים תחת לחץ כאשר יש טחורים פנימיים (בפי הטבעת) וחיצוניים לו.

 

קיימות דרגות שונות של טחורים כאשר הדרגה הקלה יותר מתייחסת לכאב קל ללא בליטה ואילו הדרגה הגבוהה ביותר מתייחסת לבליטה של הטחור כלפי חוץ. ניתן לסבול מטחורים במגוון תקופות בחיים כולל בתקופת הילדות, הריון ולאחר לידה וכדומה.

 

לרוב אין סיבה להילחץ מהופעתם אלא אם כן מדובר בדימום שמצריך בדיקה. טחורים חיצוניים קל לאתר אבל לאיתור טחורים פנימיים תידרש בדיקה רפואית כאשר מטרתה היא בעיקר לשלול מחלות במערכת העיכול והמעי הגס. במקרים קיצוניים של טחורים יש פעילויות פולשניות להסרת טחורים.

 

אז מה עושים עם הכאב ואיך אפשר להקל על התסמינים ולמנוע את הישנות הטחורים?

 

הכל מתחיל בצלחת


האוכל שאנו אוכלים משפיע על הבריאות וגם על הטחורים. כך למשל, עצירות יכולה להעלות את הסבירות להופעת טחורים ולכן, חשוב להימנע ממצב של עצירות על ידי אכילת מזון עשיר בסיבים תזונתיים דוגמת ירקות וסובין. ברוקולי ושעועית נחשבים למזונות שיכולים לסייע בנושא.


אם אתם סובלים מעצירות נסו מיץ שזיפים. חשוב לדעת שעודף משקל עשוי לגרום להופעת טחורים ולכן, יש לשמור על משקל מאוזן ככל שניתן. במקרה שקשה לכם לאמץ תזונה מאוזנת, קיימים תוספי תזונה שיכולים לסייע כמו תוספת סיבים ובמקביל כדאי להגדיל את צריכת הנוזלים למעבר קל יותר של הצואה. כמו כן, קיימים שמנים שונים שנחשבים למרככי צואה שיכולים לסייע. הימנעו מהתאפקות ושחררו את הצואה כשתוכלו כי התאפקות ממושכת אף היא עשויה להחמיר את הבעיה או לגרום לתופעה מלכתחילה.

 

שינוי בהרגלי החיים


כאשר מתמודדים עם סימפטומים של טחורים כדאי לאמץ מספר הרגלים שיכולים לסייע: למשל,  להרבות באמבטיות חמות להרגעת האזור והפחתת הכאב, שימוש בקומפרסים קרים יכול לסייע בהורדת הנפיחות. חשוב לדעת שנייר טואלט רגיל יכול להחמיר את הכאב ואת המצב ולכן, ההעדפה היא להשתמש במגבונים לחים אך כאלה שניתן כמובן להוריד עם המים בשירותים מבלי לגרום לסתימה בצנרת.

 

הימנעות משכיבה או ישיבה ממושכת ככל שניתן יכולה לסייע והגנה בעת פעילות גופנית מפני חיכוך מתמשך לא רצוי באזור. להלבשה התחתונה הנבחרת ובעיקר סוג הבד הנבחר יכולה להיות השפעה ולכן, הקפידו על תחתונים נושמים, אווריריים רצוי מכותנה להשגת אפקט של אווריריות. הימנעו ככל שניתן מפעולת הגירוד שעשויה רק לגרום להחרפת המצב.

 

קרמים שעושים הבדל


קיימים קרמים ללא מרשם וקרמים עם מרשם רופא לטיפול בטחורים ובכל מקרה לא מומלץ להשתמש בקרם על בסיס סטרואידים למשך יותר משבוע ימים. הקרמים יכולים לסייע גם בהפחתת תחושת הגירוד והכאב וכן לרפא את האזור הנגוע. חשוב לבחור משחה שיכולה להקל על תחושות של צריבה וגרד ובטוחה לשימוש לנשים הרות או מניקות.

 

משחה שפועלת מקומית ללא ספיגה או השפעה סיסטמית ושניתן להשתמש בה ללא הגבלת זמן. לרוב מדובר במשחות על בסיס טבעי המכילות רכיבים שנקשרים להקלה על טחורים כמו וזלין, לנולין, תמציות פרופוליס וקמומיל. משחה המגיעה באריזה ייחודית בצרף מוליך ניתנת לשימוש קל תוך שמירה על היגיינה וכמובן, חשוב לוודא שהמשחה אכן עומדת בתקנות כמו שהיא אביזר רפואי רשום במשרד הבריאות.

 

אין סיבה שתחיו עם סבל של טחורים. חפשו את המשחה והאלטרנטיבות שיעזרו לכם למנוע את היווצרות הטחורים ולהפחית את הסבל עד היעלמותם.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר