כל מי שמשתמש ברשתות חברתיות יודע שמה שחשוב בעולם הדיגיטלי הוא להיות רלוונטי,וחשוב בכל שלב של החיים.
רוב האנשים הם יצרני תוכן מדופלמים: הם מעלים תמונות לאינסטגרם, כותבים פוסט בפייסבוק, מצייצים בטוויטר, שולחים הודעה יחצנ"ית ,מאחר וכל תוכן מעניין קבוצת אנשים שונה ,חייב יצרן התוכן להגדיר לעצמו לאיזו קבוצה הוא מדבר כאשר הוא כותב פוסט או לחלופין מעלה תמונה או מתכון לרשת.
כל מי שמשתמש ברשתות חברתיות יודע שמה שחשוב בעולם הדיגיטלי הוא להיות רלוונטי,וחשוב בכל שלב של החיים.
רוב האנשים הם יצרני תוכן מדופלמים: הם מעלים תמונות לאינסטגרם, כותבים פוסט בפייסבוק, מצייצים בטוויטר, שולחים הודעה יחצנ"ית ,מאחר וכל תוכן מעניין קבוצת אנשים שונה ,חייב יצרן התוכן להגדיר לעצמו לאיזו קבוצה הוא מדבר כאשר הוא כותב פוסט או לחלופין מעלה תמונה או מתכון לרשת.
זה לא סוד שבעידן הרשתות החברתיות כל תוכן שמעלים הוא מהיר ומיידי.
נשאלת השאלה:איך מודדים רלוונטיות בעידן הרשתות החברתיות?
מדידת המונח רלוונטיות בעידן הרשתות החברתיות
מה שקובע את רמת הרלוונטיות של התוכן הוא כמות ההיחשפות שלו לקהלים שונים,וכן מידת ההשפעה שלו בקרב קהלים שונים.
אם גרמת לאדם לחשוב על משהו בצורה שונה, לתקן עוולה קיימת,או לחלופין יצרת שיח בין קבוצת אנשים ,עשית את עבודתך נאמנה.
קיימים שישה כללים אשר יגרמו למידע להיות רלוונטי.
ששת הכללים בנוגע לרלוונטיות של המידע
ששת הכלים של הרלוונטיות היא: מקוריות,העזה, שפה פשוטה, מעורבות,להתאים את התוכן לקהל היעד, לא להיות פרפקטציוניסט.
1: מקוריות: חשוב שכל אדם יבטא תחושות,מחשבות,אמונות, דעות ,ולא לפחד להיות חלש.
2:מעורבות: כדי ליצור קהילה תומכת כפי שטען החוקר פטנם צריך להיות נוכח כל הזמן ונחמד עד כמה שאפשר ,היות והמשובים על התוכן הם זמינים ומהירים יותר מאשר היו בעבר.
3: שפה פשוטה: חשוב לכתוב בשפה פשוטה כך שהקהל שאליו מיועד הטקסט יבין מה הוא קורא.
4: העזה: זה לא סוד שלרשת החברתית יש יכולות לקשור בין אוכלוסיות שונות ,רצוי לנצל זאת על-מנת להתבטא בצורה טובה וראויה.
5: לחשוב על קהל היעד: כדי להיות רלוונטי צריך להתאים תוכן לקהל יעד מסוים ולא להיפך.
6: אסור להיות פרפקטציוניסטים: הרשתות החברתיות מאפשרות לתקן תוכן גם אם הוא לא מושלם,לכן לא צריך לחשוש להעלות תמונות או לחלופין לכתוב דברים ללא ביסוס, תמיד ניתן לקחת צעד אחורה ולתקן את הטעויות ואף להוריד את התוכן המטעה.