מי שנסע לאחרונה ברכבת ישראל נתקל בצפיפות הרבה הקיימת בקרונות שבהן לא ניתן להכניס סיכה.
רוב האנשים נאלצים במקרה הטוב לשבת על המדרגות או במעבר או במקרה הרע לעמוד האחד על השני.
בימים האחרונים חשבו ברכבת ישראל על פתרון יצירתי כדי למנוע את העומס הקיים בקרונות, והוחלט שמהשבוע הבא יוקמו קרונות עמידה.
מי שנסע לאחרונה ברכבת ישראל נתקל בצפיפות הרבה הקיימת בקרונות שבהן לא ניתן להכניס סיכה.
רוב האנשים נאלצים במקרה הטוב לשבת על המדרגות או במעבר או במקרה הרע לעמוד האחד על השני.
בימים האחרונים חשבו ברכבת ישראל על פתרון יצירתי כדי למנוע את העומס הקיים בקרונות, והוחלט שמהשבוע הבא יוקמו קרונות עמידה.
פירוט על המיזם החדש
במסגרת תכנית הניסוי הוחלט לפרק את הכיסאות והשולחנות הממוקמות בקומה התחתונה של קרונות דו-קומותיים ,ובמקומים יותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה אשר בדומה למתרחש היום באוטובוסים ימוקמו משני צידי הקרון ,וכן יוקמו מאחזי יד שימנעו נפילה של הנוסעים.
נשאלת השאלה: מהו היתרון במיזם זה?
היתרון של המיזם החדש
כתוצאה מהקמת קרונות העמידה ,הדבר יאפשר לקלוט כ-20 נוסעים בממוצע מידי יום (דבר שיקצר את זמני העצירה של הרכבת בתחנות השונות),וכן זה יסייע לה לעמוד בלוח הזמנים הנוקשה שלה.
בשלב זה ישולבו קרונות העמידה רק בקו הפרברי(רחובות-בנימינה),זאת מאחר שמדובר בקו שבו נוסע ממוצע שוהה בו כחצי-שעה.
חשוב לציין כי הנוסעים יוכלו למלא משוב מקוון כדי שעובדי הרכבת יוכלו לשפר את השירות לנוסעי הרכבת.
אם תכנית הניסוי תוכתר בהצלחה ישולבו קרונות העמידה גם בקווים עמוסים נוספים.
מדובר ברעיון נחמד שצריך לראות כיצד הוא יעבוד בקווים השונים.