ניתן לראות כי ההחלטה של ההורים להשאיר את ילדיהם הרכים שנה נוספת בגן היא הוכחה לכך שהגיע הזמן שמדינת-ישראל תתן זמן הכשרה ארוך יותר ללימוד דברים בסיסיים.
אפתח בווידוי אישי: גם אני נשארתי שנה נוספת בגן ולא הלכתי לבית-ספר בגיל שש.
הסיבה לכך היא שבילדותי הייתי ילד חולני שלא היה הרבה בחברת ילדים,ואמי רצתה שאשפר את כישוריי החברתיים.
הנתונים מראים שמדובר בדבר שבשגרה: כך, למשל, בשנת הלימודים הקרובה יישארו שנה נוספת בגן חובה 21,382 המהווים 12.8 אחוז מכלל ילדי השנתון אשר אמורים ללכת לבית-הספר היסודי .
מדובר בירידה קטנה לעומת השנה שעברה שבה רק 14.8 אחוז נשארו בגן שנה נוספת.
נשאלת השאלה: למה זה קורה?
הסיבה שהורים מחליטים להשאיר את הילד בגן
קיימות שלוש סיבות שונות למהלך זה:
1: הורים רבים אשר רואים בילדם מעין "גאון קטן" חששו שכאשר הילד יעבור למסגרת המלחיצה של בית-הספר הוא יילך לאיבוד מאחר והכיתות עמוסות תלמידים,ולא יהיה מי שיטפח את יכולתו של הגאון הקטן".
2: הורים רבים טוענים שילדם הרך צריך לשפר את הכישורים החברתיים שלו,ולשחק עם ילדים בני-גילו ,לפני שהוא נכנס למסגרת המלחיצה של בית-הספר.
3: משרד החינוך נוטה לפעמים להמליץ להעלות את הילד לכיתה א' בשל שיקולים כלכליים, וכן בשל העובדה שהקשיים ההתפתחותיים הקיימים אצל כל ילד ייעלמו בשלב מסוים.
זוהי הוכחה לכך שהשיטה בה נוקטת מדינת-ישראל בתחומים מסוימים היא אינה נכונה.
הצגת הבעיה
מדינת-ישראל מאמינה שככול שמתחילים דבר בשלב מוקדם יותר כך הדבר מועיל יותר לילד, לנער,לאדם, אך לצערי הרב דבר זה מוכח כטעות גדולה.
כך, למשל, לא ראיתי שאנשים נהפכו לנהגים טובים יותר רק כי התחילו לנהוג או לחלופין לרכב על אופניים חשמליים בגיל 16 ,או נהפכים לאזרחים טובים יותר רק כי קבלו את תעודת הזהות בגיל 16.5 .
החיים למדו אותי שכדי להיות איש מקצוע טוב יותר או אדם טוב יותר צריך שזמן ההכשרה יהיה ארוך יותר ולא קצר כי אדם צריך לקבל יסודות וללמוד את עקרונות הבסיס ואת זה לא ניתן לעשות בפרק-זמן קצר.
הפתרון לבעיה
כדי לפתור בעיה זו צריך לתת זמן הכשרה ארוך יותר מהמקובל כיום, או לחלופין להתחיל ללמד נהיגה ,חינוך פיננסי, כישורים חברתיים בגיל מאוחר יותר שהילד יהיה בשל לגלם את העקרונות הטמונים בכך.