בפרשת השבוע שלנו יש הוכחה שיש לכולנו שני לבבות: "ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך ובכל מאודך", כך הוא כידוע הפסוק הראשון לאחר שמע ישראל, וכי למה צריך לומר "בכל" על הלב האחד והיחיד שלנו?
רש"י בפירושו על המילים "בכל לבבך" כותב: "בשני יצריך" - ומתכוון רש"י בפירושו שיש בליבנו שני יצרים, יצר טוב ויצר רע, וראוי לו לאדם שלא יאהב את ה' רק ביצר הטוב שבלב שהוא בעצמו מביא אותו לכדי אהבה זו, אלא שצריך האדם גם ביצר הרע לאהוב את ה', שעל ידי אהבה זו לא יוכל היצר הרע להסית את האהבה מלב האדם עד כדי כך שגם בשעה קשה ורעה של האדם הוא יאהב את ה'.
וכבר נאמר במסכת ברכות: "חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה, שנאמר ואהבת וגו' בשני יצריך".
כולנו עומדים בניסיונות. בתחומים שונים בכל רבדי החיים. כולנו ברגעים קשים כועסים או מאוכזבים או תמהים איך ולמה הגענו למצב שכזה. למה דווקא אנחנו עומדים בכזה ניסיון. על מצב כזה בדיוק אומר לנו רש"י להגביר אהבתנו לה' ולא להתרחק ממנו. קל מאוד לאהוב את ה' שהכול קל לנו, שהכול "זורם", שהכול "מסתדר בחיים", אבל החכמה היא לומר ולהרגיש את אהבתנו לה' גם ואפילו שקשה. זה המבחן הגדול והחשוב.
שנזכה כולנו לאהוב את ה', בכל לבבנו ובשני יצרנו.
שבת שלום ומבורך!
החוויה היהודית
http://h-y1.coi.co.il/
לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.
שמע ישראל,יצר טוב,יצר רע,,בכל נפשך,בכל מאודך,כועסים,מאוכזבים, תמהים,