מס' צפיות - 266
דירוג ממוצע -
תיאור המתווה המסובך של משרד החינוך
נכון לעכשיו אין תשובה ברורה לשאלות אלו ,ואין תכנון מדוקדק לגבי סיום שנת הלימודים ופתיחתה מחדש. דבר זה עתיד ליצור כאוס רב למי שלא ימונה לתפקיד שר החינוך.
מאת: רועי אורן 13/05/20 (01:12)

בסוף-השבוע הקרוב או בתחילת השבוע הבא תושבע ככול הנראה משלה בישראל ,ואם מסתכלים על חלוקת התיקים שמים לב לכך שכמעט ואין מלחמה על תיק החינוך (למרות ששמות רבים מוזכרים לקחת אותו).

כנראה שהסיבה לכך היא שאנו מצויים בסוג של שגרה חדשה לפיה לא יכולים להתקבץ במקום אחד בין 40-30 תלמידים ולכן צריך למצוא פתרונות יצירתיים.

כאן חשוב להפריד בין הגנים לבתי-הספר,ולתאר את מתווה משרד החינוך לגבי שני הגופים בנפרד.

                       תיאור המצב בבתי-הספר

ברוב מדינות העולם החליטו לשחרר את תלמידי הגנים ובתי-הספר הייסודיים כדי שההורים יוכלו ללכת לעבודה בראש שקט.

גם בישראל הוחלט ללכת על שיטה זו אך יש בה לא מעט בעיות.

מאחר שאי-אפשר לקבץ הרבה ילדים במקום אחד וקיים מחסור בכיתות לימוד (שלא לדבר על-כך שלכל שכבה יש מספר כיתות),הדבר מצריך חשיבה מחוץ לקופסה שלא קיימת במשרד החינוך.

הפתרון הטוב ביותר לבעיה זו הוא להשמיש מקומות כמו מועדוניות, מתנסים שבהם ילמדו צוותי הוראה את התלמידים שלא יכולים להכנס לכיתות הלימוד.

ביום ראשון אמורות להפתח חטיבות הביניים כאשר אם מבנה חטיבת הביניים נמצא כחלק מתיכון הילדים ילמדו יומיים במוסד הלימודי ,ובשאר הימים ילמדו לימוד מקוון מהבית, אם המוסד הלימודי  ממוקם כחלק ממבנה עצמאי התלמידים ילמדו בו במשך שלושה ימים, וביתר הימים בלימוד מקוון מהבית.

בימים בהם ילמדו התלמידים בחטיבת הביניים הם יצטרכו לעטות מסכות היות ולא ניתן בכיתה קטנה להקפיד על מרחק של שני מטר.

נכון לעכשיו לא ברור באיזו מתכונת ילמדו כיתות ד'-ו' ומתי תסתיים שנת הלימודים.

                          המצב בגנים

בגנים המצב מסובך יותר כי שם קיימת אינטראקציה גבוהה בין הכננת לילדים, וכן קיים הבדל גדול בין הגנים הפרטיים לגנים הציבוריים.

לפיו בכל גן ילמדו  17 בשתי משמרות כאשר מלווה אותם צוות חינוכי אחד.

בדומה למתרחש בבתי-הספר כתוצאה ממחסור בגני ילדים ישנם ילדים שנאלצים להשאר בבית ,והם הפגינו ביחד עם הוריהם בכיכר הבימה בתל-אביב ביום שני האחרון.

             תגובת ההורים והרשויות המקומיות למתווה משרד החינוך

ראשי הרשויות המקומיות הודיעו אמש (ג') לראש-הממשלה נתניהו שהם דוחים את המתווה של משרד החינוך.

מליאת פורום ה-15 הכולל רשויות חזקות כגון: הרצליה, רעננה, גבעתיים, רמת-גן, תל-אביב, חולון, חיפה,אשדוד ,נתניה ,ועוד החליטו שלא להחזיר לפי שעה ללימודים את כיתות ד'-י'.

גם הנהגת ההורים הארצית דוחה את מתווה משרד החינוך אבל היא לא מציעה מתווה חלופי לפתרון הבעיה.

שר החינוך לשעבר הרב שי פירון מציע פתרון שני פתרונות לבעיה:

                     הפתרונות של שי פירון

1: פירון מסכים עם חיים ביבס על-כך שבגלל שיש מחסור בכיתות לימוד ובגני ילדים יש צורך לשים תלמידים במועדוניות, מתנסים ובכל מקום פנוי שניתן לשכן אותם.

2: פירון מציע להקדים את החופש הגדול ל-1 ביוני .

כלומר,בניגוד למתווה משרד החינוך לפיו החופש הגדול יחל ב-1 באוגוסט ויימשך חודש אחד בלבד, פירון מציע להקדים את החופש הגדול לצורך היערכות מוסדות הלימוד ולפתוח אותם ב-1 באוגוסט.

רעיון זה יוצר מספר בעיות כגון: מי ישמור על הילדים הקטנים?

איך ילמדו לבגרויות תלמידי כיתות י"א -י"ב?

מאיפה תתחיל שנת הלימוד היות ותלמידיןם הפסידו חומר.

נכון לעכשיו אין תשובה ברורה לשאלות אלו ,ואין תכנון מדוקדק לגבי סיום שנת הלימודים ופתיחתה מחדש.

דבר זה עתיד ליצור כאוס רב למי שלא ימונה לתפקיד שר החינוך.

הכותב הוא אני כרגע סטודנט לתקשורת אשר כותב בנושאים שונים מספורט ועד רווחה ואקטואליה . כרגע אני לומד באוניברסיטה הפתוחה (אולי זה ישתנה בעתיד)

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר