מס' צפיות - 26
דירוג ממוצע -
חוזרים לשגרה בהדרגה עם יוגה
מאת: S.G 19/05/20 (23:26)

תקופת הסגר הייתה קשה מכל בחינה אפשרית, ולא משנה באיזו קונסטלציה נאלצתם לחיות את השבועות האחרונים, איך ניצלתם את הזמן להמשיך לעבוד מהבית, להכין לחמי מחמצת, לדבר בזום עם הנכדים ועוד; כל אחד בדרכו.

 

אך כששואלים מה היו ההשפעות הישירות של הסגר, כולם ללא יוצא מן הכלל אומרים שהם השמינו, שהם נחלשו, שהם סבלו ממתח נפשי - כל אחד בדרגה וברמה האישית שלו. וכמובן שיש חרדות לעתיד, זה ברור שהרבה נובע בגלל חוסר תנועה ופעילות פיזית.

רבים יאמרו שהדבר שהכי היה חסר להם זה ספורט.

 

 

הרי ברור שכאשר לא זזים, כאשר הגוף אינו בפעילות ובתנועה, הוא מתחיל לאגור אנרגיה שאין לו מה לעשות איתה. קל מאוד לראות את זה אצל ילדים שפעמים רבות, אם שולחים אותם "להוציא מרץ", הם נרגעים. מבוגרים אינם שונים מהבחינה הזאת. גם אלו שאינם רגילים להתאמן באופן קבוע בחדר כושר עדיין נהנים ממינימום של תנועה בחיי היומיום. אך בזמן הסגר - כלום.

 

בתקופה כזו, כשאי אפשר ללכת לחדר כושר ולא ניתן לעשות אימוני קרדיו וכוח, הגוף נחלש, השרירים מתרפים וההרגשה הכללית לא ממש טובה. זה כמובן משפיע על מצב הרוח  אבל לשמחת כולם אפשר לחזור לשגרה בהדרגה.

 

אחד מהדברים שיכולים לעזור ולחזק את הגוף מצד אחד, וגם להקל על הנפש ועל המתח שנוצר בתקופת הסגר מצד שני - גם אם אתם לא מתרגלים יוגה באופן קבוע - הוא לחפש  שיעורי יוגה למתחילים בראשון לציון, בהרצליה וכד'.

היתרונות של שיעורי יוגה

  • שחרור מתח - כאשר מחפשים אימון שיעזור לשחרר גם מתח פיזי של שרירים וגם מתח נפשי, אימון יוגה יהיה מבין הראשונים ששווה לבדוק. כל תרגול יוגה שעובד על השרירים מותח, מאמץ ובונה אותם ומסתיים בשחרור ובהרפייה עמוקה. זאת, על מנת שהויברציות שנוצרו מהתרגול תוכלנה להרגע. בזמן הרגיעה נעשית פעולת בניית השריר. ההרפייה הזאת עובדת גם על הגוף וגם על הנפש ומשפיעה שעות ולעיתים גם ימים אחרי.

זה לא סתם שמתאמנים יוצאים משיעורי יוגה בראשון לציון , תל אביב, עפולה ועוד עם חיוך רך המעיד על נינוחות.

  • פיתוח תנועתיות וגמישות - תרגול יוגה מבוסס על תנועתיות מושכלת של הגוף כולו, עם דגש על המפרקים. זה כשלעצמו משפיע על גמישות הגוף. אחרי ששומעים מאלה שנאלצו להיות בהסגר על כך שהגוף שלהם ממש "התאבן" מחוסר תזוזה, ברור שתרגול שעובד על תנועתיות וגמישות יכול לעזור לגוף לחזור לשגרה בהדרגה.
  • פיתוח כוח - תרגול יוגה עוזר בבניית כוח השרירים ממש כמו אימוני כוח, אימוני התנגדות. בשיעורי יוגה בראשון לציון ובמקומות אחרים מתרגלים גם תרגילים דינמיים העוזרים לתנועתיות, וגם תרגילים סטטיים שעוזרים בבניה ובפיתוח כוח.
  • שיפור הנשימה - זה לא בכדי שאחד מהדברים שאנשים התלוננו עליהם בזמן הסגר היה שקשה להם לנשום. כשלא זזים, אחת מההשפעות היא שהנשימה נעשית שטוחה וקשה יותר לנשום. תרגול יוגה נעשה עם נשימה מודעת, מה שמשפר את מעבר החמצן בדם וגורם לתחושה של הקלה בנשימה.

אם החלטתם לחזור להתאמן בחדר כושר חפשו אחד כזה שמציע לכם מגוון רב של שיעורי סטודיו כדי שתוכלו לבחור לכם שיעורי יוגה שיאפשרו לכם להתרשם הן מהתרגול והן מההשפעה הניכרת שיש לו על הגוף ועל הנפש.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר