קיץ, ימים חמים מאוד, בנוסף לכך גם מגיפת הקורונה שנמצאת כאן כבר כחצי שנה ומטלטלת את כולנו, מי יותר ומי פחות, ההתמודדות עם שגרת החיים, עם טרדות היומיום שכל אלה מסביבנו קשה עוד יותר והתחושה של האדם יכולה להגיע לא פעם לייאוש ובדידות.
כמו תמרור אזהרה או צעקה של מישהו שמעיר אותנו באה אלינו התורה בדרישה חדש משמעית כבר בפסוק הראשון של הפרשה: "והיה עקב תשמעון את המשפטים האלה ושמרתם ועשיתם אותם ושמר ה' אלוקיך לך את הברית ואת החסד אשר נשבע לאבותך".
באופן חד וחלק יש קריאה לשמור ולקיים את המצוות והחוקים. אולם רש"י בפירושו לפסוק מדייק לנו יותר את כוונת הפסוק, ובעיקר עונה למה השתמשה התורה בביטוי"עקב" שגם ככה מוכרת לנו ממצבים של קושי או אכזבה: "אם המצוות הקלות שאדם דש בעקביו תשמעון... ישמור לך הבטחתו" - אומר לנו רש"י שישנן מצוות קלות שבני האדם רגילים לעיתים למעט בחשיבותן, הם מסוגלים לעבור עליהם מבלי ממש להשגיח בהם. האדם נוטה לזלזל בהן. היצר הרע מפתה את האדם לעבור על עבירות קלות, וכפי שכתוב בפרקי אבות "עבירה גוררת עבירה" ממשיך האדם לצערו בדרך זו.
על זה בדיוק כותבת לנו התורה לדעת רש"י לשים את ליבנו. החיים האמיתיים מתחילים מהפרטים הקטנים. מהדברים הלכאורה שגרתיים. המצוות הקטנות הן אלה שמחזיקות את כל המכלול של סך המצוות. דווקא החוקים האלה של היום יום הרגיל שלנו, הן היסוד לחיבור ולעבודת ה' שלנו לאורך השנה ומהם אנו מקבלים את הכח לדברים הגדולים. פה למעשה המבחן האישי של כל אדם ואדם.
כאשר אדם יעמוד במבחנים הקטנים האלה, אומרת לו התורה שהוא יזכה לשכר הגדול שמופיע בהמשך הפרשה.
שבת שלום ומבורך!
החוויה היהודית
http://h-y1.coi.co.il/
לע"נ יעקב בובר, שבתאי טורס, שמואל פולק, מאיר גרינברג, יצחק שניצר ואברהם פישר שנפלו במלחמות ישראל והיו נצר אחרון למשפחתם.
ההתמודדות,שגרת החיים,טרדות היומיום,ייאוש ובדידות,יצר הרע,מפתה,עבירות קלות, עבירה גוררת עבירה, המבחן האישי,