תקופת הקורונה גרמה לאנשים רבים להחליף את הנסיעה בתחבורה ציבורית בנסיעה ברכב פרטי, זאת על מנת לצמצם סיכון בהידבקות במיוחד בעתות של עלייה ברמת התחלואה.
הבעיה היא שלפתע עלו על הכביש רכבים שחלקם ישנים מאוד, מזהמים את הסביבה ועשויים לגרום לכשלים בטיחותיים ואפילו לסכן חיים – של הנהגים והנוסעים כאחד.
רכב ישן הוא לא רק מטרד תברואתי או בטיחותי הוא גם זללן אנרגיה של דלק, של זמן וכסף. הוא עשוי לשהות במוסך לפרקי זמן ארוכים ולהתיש מאוד את בעליו והעלאת אבק בחנייה אינה אופציה בשל הקנסות הכבדים שמקבלים רכבים שמתיישנים ותופסים חנייה.
יתכן שהגיע הזמן להיפרד מהרכב הישן לטובת רכב אחר במיוחד אם כעת אתם מבלים ברכב בנסיעות ארוכות ומעדיפים נסיעה עצמאית על פני נסיעה בתחבורה ציבורית.
לאן הולכים כל הרכבים הישנים?
קיימות מספר אופציות להיפרד מרכב ישן: האחת היא להעמיד אותו למכירה בלוחות הדרושים השונים או לפרסם באתרי האינטרנט או בקבוצות הפייסבוק השונות, ולקוות למצוא קונה שיסכים למחיר השוק. עם זאת, אלטרנטיבה זו עשויה להכביד ולהתיש, במיוחד אם היא כוללת נסיעות מבחן למתעניינים, התחייבות בבדיקה וניהול משא ומתן קשוח על תו המחיר.
אופציה שנייה היא לבצע טרייד אין דרך חברות המעוניינות ברכב הישן. למרות הפיתוי הגדול של רכישת רכב חדש במסגרת טרייד אין, ייתכן שהפער בין הרכב הישן לחדש יהיה כה גדול שהעסקה לא תשתלם לכם.
אופציה שלישית שהיא פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות יותר ויותר היא שיטת מכירת הרכב לפירוק - תהליך פירוק מכוניות שבעבר היה מכונה תוכנית הגריטה בחסות המדינה וכיום מתבצע על ידי חברות רכב ומגרשי רכב פרטיים. במסגרת תהליך פירוק הרכב, מחלצים מהרכב את חלקי החילוף החיוניים והמתפקדים על מנת לשתול אותם ברכבים אחרים, כדי שאלה יוכלו להמשיך לתפקד. החילוץ מתבצע על ידי מכונאים מיומנים, שיודעים לזהות מהם חלקי החילוף הרלוונטיים וכיצד להוציא ולהרכיב אותם היטב ברכבים אחרים.
בנוסף, חומרי הגלם השונים דוגמת הברזל מתועלים לפי צרכי התעשייה. פירוק רכב מכונה בפי רבים "השתלת איברים" כיוון שתהליך מכאני זה דומה לתרומת איברים של אדם שאינו בחיים לטובת חייו של אדם אחר. מדובר בתהליך מחזור שמניע את הכלכלה, חוסך כסף רב על ייצור רכבים וזיהום שמלווה בייצור רכבים וחלקי חילוף, ויכול להפחית עלויות על ייבוא חלקים, במיוחד של רכבים נדירים שקשה יותר לספק עבורם חלקים.
מלבד היתרונות הסביבתיים והכלכליים, תהליך פירוק רכבים מספק פתרון נוח ומהיר לבעלי רכבים ישנים. חברות הפירוק מציעות פעמים רבות גם שירותי גרירה של הרכב הישן ממקום הימצאו, דבר שמפשט עוד יותר את התהליך ומבטיח לבעל הרכב חוויה נטולת טרחה. יתרה מכך, ניתן לקבל תשלום במגוון אמצעים – מזומן, העברה בנקאית, כרטיס אשראי או צ'ק – לפי נוחיותכם. כך, מעבר להיפטרות מהנטל של רכב ישן, אתם מקבלים גם תגמול כספי מידי שתוכלו להשתמש בו לרכישת רכב חדש או לכל צורך אחר.
מדוע לפרק את הרכב במקום למכור אותו?
עבור בעלי הרכב הישן הפונים לתהליך פירוק רכבים יתכן שמדובר באלטרנטיבה עדיפה על פני מכירה. הסיבות לכך רבות: ראשית, מדובר במעשה שחשוב לחברה ולכלכה. שנית, ניתן לקבל תגמול כספי הוגן וראוי אודות התהליך ושלישית, פירוק רכבים חוסך טרחה רבה הנלווית למכירה עצמאית של הרכב. אומנם אין בנמצא מחירון ידוע מראש של תגמולים כספיים על רכבים הנמסרים לפריקה, אבל אפשר לקבל מראש הצעת מחיר המהווה שקלול של הגורמים השונים המשפיעים על התגמול. למשל, סוג הרכב, שנת ייצור, דגם ותחזוקה – האם עבר תאונות או לא וכדומה.
כמו כן, ישנם מגרשים המתמחים בפירוק רכבים שמציעים גם שירותי גרירה של רכבים ישנים המיועדים לפירוק מכל מקום ומסביב לשעון. כך שאם אתם חוששים לנסוע ברכב ישירות למגרש הפירוק או מעדיפים שיסיעו את הרכב עבורכם – ניתן בהחלט לתאם זאת מראש וכך גם להיפרד מהרכב בסטייל וגם ליהנות מתגמול כספי, שיכול להינתן באמצעי התשלום הנוח לכם ביותר: מזומן, העברה בנקאית, כרטיס אשראי או צ'ק. מכאן אתם כבר יכולים להחליט מה לעשות עם הכסף – חמצן ותזרים מזומן עבורכם לתקופה הכלכלית הנוכחית הכה מאתגרת.