מס' צפיות - 1092
דירוג ממוצע -
פירוק רכבים למה דווקא עכשיו?
מאת: eg 22/07/21 (12:49)

תקופת הקורונה גרמה לאנשים רבים להחליף את הנסיעה בתחבורה ציבורית בנסיעה ברכב פרטי, זאת על מנת לצמצם סיכון בהידבקות במיוחד בעתות של עלייה ברמת התחלואה.


הבעיה היא שלפתע עלו על הכביש רכבים שחלקם ישנים מאוד, מזהמים את הסביבה ועשויים לגרום לכשלים בטיחותיים ואפילו לסכן חיים – של הנהגים והנוסעים כאחד.


רכב ישן הוא לא רק מטרד תברואתי או בטיחותי הוא גם זללן אנרגיה של דלק, של זמן וכסף. הוא עשוי לשהות במוסך לפרקי זמן ארוכים ולהתיש מאוד את בעליו והעלאת אבק בחנייה אינה אופציה בשל הקנסות הכבדים שמקבלים רכבים שמתיישנים ותופסים חנייה.


יתכן שהגיע הזמן להיפרד מהרכב הישן לטובת רכב אחר במיוחד אם כעת אתם מבלים ברכב בנסיעות ארוכות ומעדיפים נסיעה עצמאית על פני נסיעה בתחבורה ציבורית.

 

לאן הולכים כל הרכבים הישנים?


קיימות מספר אופציות להיפרדות מרכב: האחת היא להעמיד אותו למכירה בלוחות הדרושים השונים ולקוות למצוא מוכר שיסכים למחיר השוק, אך אלטרנטיבה זו עשויה להכביד ולהתיש במיוחד אם היא כוללת נסיעות מבחן למתעניינים וניהול משא ומתן קשוח על תו המחיר.


אופציה שנייה היא לבצע טרייד אין דרך חברות המעוניינות ברכב הישן ועל אף הפיתוי הגדול של רכב חדש, יתכן שהפער בין הרכב הישן לחדש יהיה כה גדול שהעסקה לא תשתלם לכם.


בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים גילו את שיטת פירוק מכוניות מה שפעם הייתה מכונה תוכנית הגריטה בחסות המדינה וכיום מתבצעת על ידי חברות רכב ומגרשי רכב פרטיים.


במסגרת תהליך פירוק רכב למעשה מחלצים מהרכב את חלקי החילוף החיוניים והמתפקדים על מנת לשתול אותם ברכבים אחרים, כדי שאלה יוכלו להמשיך לתפקד. החילוץ מתבצע על ידי מכונאים מיומנים, שיודעים לזהות מהם חלקי החילוף הרלבנטיים וכיצד להוציא ולהרכיב אותם היטב אצל רכבים אחרים.


מעבר לזה, חומרי הגלם השונים דוגמת הברזל מתועלים לפי צרכי התעשייה. פירוק רכב מכונה בפי רבים "השתלת איברים" כיוון שתהליך מכאני זה דומה לתרומת איברים של אדם שאינו בחיים לטובת חייו של אדם אחר. מדובר בתהליך מחזור שמניע את הכלכלה, חוסך כסף רב על ייצור רכבים וזיהום שמלווה בייצור רכבים וחלקי חילוף ויכול להפחית עלויות על ייבוא חלקים במיוחד של רכבים נדירים שקשה יותר לספק עבורם חלקים. 


מדוע לפרק את הרכב במקום למכור אותו?


עבור בעלי הרכב הישן הפונים לתהליך פירוק רכבים יתכן שמדובר באלטרנטיבה עדיפה על פני מכירה. הסיבות לכך רבות: ראשית, מדובר במעשה שחשוב לחברה ולכלכה. שנית, ניתן לקבל תגמול כספי הוגן וראוי אודות התהליך ושלישית, פירוק רכבים חוסך טרחה רבה הנלווית למכירה עצמאית של הרכב. אומנם אין בנמצא מחירון ידוע מראש של תגמולים כספיים על רכבים הנמסרים לפריקה, אבל אפשר לקבל מראש הצעת מחיר המהווה שקלול של הגורמים השונים המשפיעים על התגמול. למשל, סוג הרכב, שנת ייצור, דגם ותחזוקה – האם עבר תאונות או לא וכדומה.


כמו כן, ישנם מגרשים המתמחים בפירוק רכבים שמציעים גם שירותי גרירה של רכבים ישנים המיועדים לפירוק מכל מקום ומסביב לשעון. כך שאם אתם חוששים לנסוע ברכב ישירות למגרש הפירוק או מעדיפים שיסיעו את הרכב עבורכם – ניתן בהחלט לתאם זאת מראש וכך גם להיפרד מהרכב בסטייל וגם ליהנות מתגמול כספי, שיכול להינתן באמצעי התשלום הנוח לכם ביותר: מזומן, העברה בנקאית, כרטיס אשראי או צ'ק. מכאן אתם כבר יכולים להחליט מה לעשות עם הכסף – חמצן ותזרים מזומן עבורכם לתקופה הכלכלית הנוכחית הכה מאתגרת.

 

רוצים לפרסם את דעותכם ב"פרשן"? גם אתם יכולים! לחצו כאן

 

גולשים יקרים, הכותבים באתר משקיעים מזמנם בשבילכם, בואו ניתן להם תגובה! כתבו למטה (בנימוס) את דעתכם.

דרג מאמר:          
תגובות למאמר זה לא התקבלו תגובות לקריאת כל התגובות ברצף
אין תגובות למאמר