אם אתם בעלי אתר אינטרנט, אתם בוודאי חושבים ומתעסקים לא מעט עם קידום האתר שלכם. בין אם בקריאה וניסיון להבין כיצד לעשות זאת, ובין אם בחיפוש אחר מקדם אתרים שיעשה עבורכם את העבודה הטובה ביותר, חשוב שתבינו את הבסיסים של העבודה הזו, שאם עושים אותה נכון, היא מביאה תוצאות ששוות לכם לא מעט כסף.
מומחים לקידום אתרים לרוב פועלים לפי נוסחה די דומה, מהסיבה הפשוטה – הנוסחה הזו עובדת. הנוסחה מתבססת על "ניסוי וטעיה”, וכמובן ניסוי ותהייה, ומסקנות שהתקבלו עם שנים של ניסיון, לא רק של המקדם שלכם. התחום הזה הולך ומתפתח עם הזמן, ורק מי ששומר את האצבע על הדופק יכול להמשיך לספק לכם שירות איכותי לאורך זמן.
מה עושה מקדם אתרים:
1. שיחת היכרות – שלב חיוני ובסיסי שמניח את היסודות לכל עבודת הקידום. מקדם אתרים מקצועי חייב להגיע אתכם להבנה ברורה מאוד מה המטרות שלכם, מי הקהל שלכם, מה התקציב שלכם, ומה רוח העסק שלכם, כדי לייצר תוכנית קידום נאותה.
2. מחקר שוק – לפעמים לא כדאי לקדם בקידום ממומן, אלא רק באורגני. לעיתים דווקא קידום ממומן הוא הדרך הנכונה. איך יודעים? בודקים, מבצעים מחקר עומק, ומגלים כיצד מתנהל השוק שלכם באינטרנט, מה עושים המתחרים, וכיו"ב.
3. בניית תוכנית – ממש לא "זנבג וגמרנו", קידום נכון ואפקטיבי דורש פעולות מובנות על תוכנית מסודרת אשר נשענת, איך לא, על מחקר השוק שנעשה קודם לכן. התוכנית כוללת את הפעולות שיש לבצע, לוח זמנים הדוק, ותוצאות שאפשר לצפות להן.
בפועל מה מתרחש?
לאחר התשאול, המחקר ובניית תוכנית העבודה, הגיע הזמן להוציא לפועל את המהלכים האסטרטגיים, מאלף ועד תו’. בקידום ממומן, למשל, הרי שמקדם האתר שלכם יבנה מספר מודעות לעסק, בכדי לבצע מחקר (A/B TESTING), ויתחיל לקדם את העסק. אחרי תקופה קצרה תראו תוצאות, והוא יידע איזה מודעה עובדת טוב יותר.
עבודתו של מקדם אתרים נמשכת לאורך תקופה, עם בדיקת תוצאות, הפקת לקחים, ביצוע שינויים, והכול לפי תוכנית מסודרת, אז כאשר מתקבלות התוצאות הראשוניות, ממשיכים לחדד ולשפר את המודעות והקידום, עד שעם הזמן מגיעים לתוצאות חדות ומשמעותיות להכנסות שלכם.