ניתן לראות כי תנאי השוק התחרותיים מונעים מנטפליקס לשמר מנויים מצד אחד, ולהשיג מנויים חדשים מצד שני ,גם ההשקעה בתוכן ירדה פלאים בשנים האחרונות ,ואין לה מספיק עוגנים שיכסו לה את ההשקעה (מה שמצריך אותה לצמצם את היקף ההשקעה בתוכן).
בסופו של דבר שומרת נטפליקס על מעמדה כענקית התוכן הותיקה והמנוסה וזה מה שייתן לה יתרון קטן על יריבותיה בשוק הטלוויזיה העולמי ההולך ומתרחב.
הנתונים מראים ששנת 2022 הייתה שנה קשה לענקית התוכן "נטפליקס" אשר באה לידי ביטוי בכך שהיא אבדה לא מעט מנויים.
בכירי החברה טענו שזה בגלל שאנשים נוטים לשתף סיסמאות עם חברים או קרובי משפחה שלא גרים אתם באותו בית.
ולכן החליטה הנהלת החברה שמסוף חודש מרץ כל מי שירצה לשתף סיסמאות עם חברים או קרובי משפחה שלא גרים אתו בבית ייאלץ לשלם כסף כדי לכסות על הפסדי החברה.
מנהלי החברה התבססו על הנתונים הבאים: באפריל 2022 עלו הכנסות החברה ב-9.8% ל-7.87% מיליארד דולר ,אבל הרווח הנקי ירד ב-6.4% ל-1.6 מיליארד דולר.
מספר המנויים לענקית התוכן ירד ב-0.09% ל-221.64 מיליון איש , וההערכה היא שברגע שהוראה זו תצא לפועל היא תאבד עוד מיליון מנויים שלא יהיו מוכנים לשלם תשלום נוסף עבור שיתוף סיסמאות.
לנטפליקס יש בעיות אחרות שכדאי לשים אליהן לב.
פירוט הבעיות של נטפליקס
1: אם לפני מספר שנים הייתה נטפליקס ענקית התוכן היחידה בשוק הטלוויזיה,היום זה לא ככה כי יש ענקיות אחרות שמתחרות בה כמו אמזון פריים, הולו, אפל TV , דיסני פלוס ועוד.
2: בעבר היא הנפיקה תכנים שדברו עליהם במשרד כמו "אמילי בפריז", "דברים מוזרים" ,"קאי וקוברה" ,"משחקי הדיונון" ,כים מופקות סדרות כאלו בענקיות תוכן אחרות כמו "טד ולאסו" שמשודר באפל, "לוקי" בדיסני פלוס ,כיום נאלצת נטפליקס לפנות ליוצרי תוכן כדי שיפיקו עבורה סדרות וסרטים.
3:ספריית התכנים של ענקיות התוכן זולה ורבה מאוד מאשר בנטפליקס.
כך למשל, בעוד בנטפליקס יש כ-1,800 סדרו ו-3,600 סרטים, ב"אמזון פריים" יש לשם השוואה 2,700 סדרות ו26,300 סרטים.
4: מחיר החבילה של נטפליקס יקר מאוד בהשוואה לזו שנציעות המתחרות השונות.
ניתן לראות כי תנאי השוק התחרותיים מונעים מנטפליקס לשמר מנויים מצד אחד, ולהשיג מנויים חדשים מצד שני ,גם ההשקעה בתוכן ירדה פלאים בשנים האחרונות ,ואין לה מספיק עוגנים שיכסו לה את ההשקעה (מה שמצריך אותה לצמצם את היקף ההשקעה בתוכן).
בסופו של דבר שומרת נטפליקס על מעמדה כענקית התוכן הותיקה והמנוסה וזה מה שייתן לה יתרון קטן על יריבותיה בשוק הטלוויזיה העולמי ההולך ומתרחב.