אחד הנושאים שלא מדוברים לאחרונה באמצעי תקשורת הוא עיצומי ארגון המורים העל-יסודי לפיו הם לא משתתפים בפעילות בית-ספרית, הם לא נשארים מעבר לשעות הלימוד, וכן הם לא מזינים ציונים לתלמידים (מה שיכול לגרום לכך שהם לא ידעו מה הציון שלהם בבחינת המגן).
אחד הנושאים שלא מדוברים לאחרונה באמצעי תקשורת הוא עיצומי ארגון המורים העל-יסודי לפיו הם לא משתתפים בפעילות בית-ספרית, הם לא נשארים מעבר לשעות הלימוד, וכן הם לא מזינים ציונים לתלמידים (מה שיכול לגרום לכך שהם לא ידעו מה הציון שלהם בבחינת המגן).
בואו נראה מה הרקע לשביתה.
הרקע לשביתת ארגון המורים העל-יסודיים
בסוף חודש אוקטובר 2022 הודיע ארגון המורים העל-יסודי על עיצומים, אחרי שהם לא הצליחו לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם משרד האוצר.
כתוצאה מהעיצומים אין פעילות סל תרבות, ואין ציונים לבחינות המגן כך שהתלמידים ניגשים לבחינת הבגרות מבלי שהם יודעים באילו חלקים הם חזקים, ובאילו חלקים הם צריכים להתחזק.
חלק מהמורים מציעים לתלמידים לעשות מבחן חוזר, אך מדובר בלעג לרש היות שהדבר לא פותר את הבעיה הקיימת.
זיוה בן פורת הגדילה לעשות ופנתה לשר החינוך יואב קיש על-מנת שיתערב במשבר הקיים בין ארגון המורים לאוצר וימנע את המצב האבסורדי לפי משתמשים המורים בתלמידים כנשק מרתיע כדי לשפר את תנאי העבודה שלהם.
נכון לעכשיו לא התקבלה תגובת השר לפנייה זו.
אנו מתקרבים לעונת הבגרויות, ואם המשבר הזה לא ייפתר התלמידים יהיו בבעיה שתשפיע על הציונים שלהם מצד אחד, ועל העתיד שלהם מצד שני.
לכן הגיע הזמן שמישהו יתערב במשבר וימצא פתרון שיטיב עם שני הצדדים.