בזמן האחרון שמתי לב שלראשונה מאז פרוץ המלחמה הכבישים בארץ נעשים יותר ויותר פקוקים (זה קרה לאחר שמספר חודשים הכבישים היו די ריקים במידה מסוימת).
ניתן לראות כי בימים הראשונים של הלחימה ניתן לראות כי היקף התנועה בכבישים ירד בלמעלה מ-40% בשבוע הראשון של המלחמה.
בזמן האחרון שמתי לב שלראשונה מאז פרוץ המלחמה הכבישים בארץ נעשים יותר ויותר פקוקים (זה קרה לאחר שמספר חודשים הכבישים היו די ריקים במידה מסוימת).
ניתן לראות כי בימים הראשונים של הלחימה ניתן לראות כי היקף התנועה בכבישים ירד בלמעלה מ-40% בשבוע הראשון של המלחמה.
בשבוע השני של המלחמה המספרים ירדו לאזור ה-33% , והחל מחודש נובמבר 2023 חלה עלייה בכמות הנוסעים בכבישים השונים.
יש לכך שלוש סיבות מרכזיות .
הסיבות לחזרת הפקקים.
1: מטח הירי לאזור המרכז הולך ופוחת כתוצאה משליטת הצבא על אזורים בצפון ומרכז הרצועה.
הדבר מוביל לכך שיותר אנשים חזרו לעבוד במשרד ונטשו את אופציית העבודה מהבית.
2: לפי נתוני רשות שדות התעופה חלה ירידה תלולה בכמות האזרחים הישראלים שטסים למדינות מעבר לים כאשר בחודשים נובמבר ודצמבר עברו בנתב"ג 70% פחות מהחודשים המקבילים של שנת 2023.
בחודש ינואר לשם השוואה עברו בנתב"ג כ-400 אלף נוסעים וההערכה היא שבחודשים מרץ-אפריל המספרים עוד יעלו כי הישראלים ייצאו להתאוורר בחו"ל.
3: כפי שהראה מערכון בתוכנית "זהו-זה" הרבה מילואמניקים שוחחרו משירות צבאי (למרות שהם לא מרוצים מכך בלשון המעטה).
מחקר שעשה כתב התחבורה של "ידיעות" רועי רובינשטיין מראה שאם בשבועיים הראשונים של המלחמה המהירות באיילון צפון עלתה ב-30% מ-70-60 קמ"ש ל-90-80 קמ"ש ,החל מחודש נובמבר המהירות באיילון צפון ירדה ב-20% לאזור ה-60 קמ"ש.
ההערכה היא שגם בכבישים אחרים הנתונים דומים .
הפתרון כמובן הוא קידום מיזמי המטרו והמסילה המזרחית שתתן עדיפות לנסיעה בתחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי ,יש עלייה בנסיעה באוטובוסים וברכבת הקלה אך לדעתי היא לא מספיקה וצריך לפעול בדרכים שונות ומגוונות.