אין תחבורה ציבורית יעילה או רווחית. תחבורה ציבורית היא תשתית הנבנית לאורך כל השנים בלי הרף, כך נוהגים גם במדינות מתקדמות.
לקרוא את הכתבה אשר פורסמה הערב ב-YNET על ביטול או דחיקת תכניות פיתוח של רכבת ישראל בקווים כמו אשקלון <--> באר-שבע או לירושלים, מעוררת בחילה עוד יותר גדולה מהרבה בעיות מדיניות אחרות. החלטות אלו אשר באו בעקבות "גילוי חריגה תקציבית", הן בדיוק התדמית של מדינה אשר השלטון בה אינו יציב וכי העתיד אינו נחשב בעינו.
אין תחבורה ציבורית יעילה ,רווחית, !!!!!!!!! תחבורה ציבורית היא תשתית הנבנית לאורך כל השנים בלי הרף, כך נוהגים גם במדינות מתקדמות מאד וגם במדינות חלשות כמו הודו, מצריים (אפילו אוטובוסים על גפ"מ יש בקהיר) ועוד רבות אחרות.
הסיבה העיקרית לפיתוח תחבורה ציבורית הנשענת בעיקר על רכבות , למרחקים הגדולים, רכבות קלות, אוטובוסים , טרוליבוסים ואפילו סירות אוטובוס (עבדכם עבד בחרה אשר בקישוריות) , זה שרות חובה לאזרח, תוך כדי חיסכון ענק בתחזוקת תשתיות הכבישים , היקרים יותר, שמירה על איכות הסביבה , מהירויות גדולות יותר תוך שמירה על רמת בטיחות פי כמה וכמה יותר טובה מאשר על הכביש, למרות התדמית של רכבת ישראל בנושא.
מכל צד בו נביט על מצב התחבורה הציבורית בארץ הן העירונית והן הבין-עירונית, אנו נמצאים בפיגור ענק , גם לעומת הצרכים של המדינה וגם לעומת הקורה במדינות אחרות. כל זה מביא אותנו לעומס מכוניות ופקקי צירים מרכזיים אשר כמותם לא נראו בעולם. עד אמצע שנות השבעים עוד יכולנו לומר כי מערך האוטובוסים בארץ הוא אפילו דוגמא טובה אך שם זה נגמר!
ובאשר למערך הרכבות.. הוא נסוג במשך שנים לרמות הכי מבישות, נכון בעשור אחרון יש מאמץ לשפר את המצב , אך בלי נחישות ובלי חזון. מכוניות הליסינג קובעות עובדות והממשלות נכנעות מבלי להבין את המשמעות השלילית הן במובן הטכני והן מבחינה אקולוגית.
רשת הרכבות על שטח פלסטין הייתה יותר מפותחת בימי הטורקים, אשר הבינו כמו כל העולם כי זו צורה תחבורתית אשר ההשקעה בה גדולה בתחילה אך אמידה לאורך שנים תוך מתן תשובה לגבי הצירים החשובים. אם לא היינו במלחמה עם שכנותנו, התשתית הטורקית בוודאי הייתה מוצאת את שימושה בדיוק כמו והקו עכו-אשדוד יושב עליה ובמלחמת יום כיפורים ישנתי כמעט על פסיה הנטושים ע"י המצרים מאז ששת הימים.
כל החלטה שלילית אשר תילקח היום בנידון , תסיג אותנו עוד ועוד וזה כולל את הרכבות הקלות בירושלים גוש דן וכל מטרופול חשוב אחר. חוסר ההבנה בנושא, האיטיות בביצוע כאשר יש החלטה בעד, אנו משלמים כבר עתה את המחיר אשר עולה ועולה הן בתחום הכלכלי והן בחיי אדם. כאשר מחיר בדלק מרקיע שחקים ואין צפי לרגיעה בנושא, המחיר על החידלון רק יוכפל ולא יעזרו כל מחאות אשר יבואו מאוחר מידי, כבר עתה מאוחר מידי אך אפשרי.
בחו"ל יש חברות ענק המתמחות בהקמות תשתיות מסילה ועושות זאת במהירויות אשר עיין ישראלית לא תאמין אם יצא לה לראות זאת. קחו את גשר "מיו", דוגמא לחזון והתגשמותו כאשר המטרה הייתה רק לשמר את העמק מעליו הוא עובר. יש דברים אשר אין להם מחיר במבט אל העתיד!!! והעתיד הזה אמור להיות כבר כאן...