אמזון סבלה במהלך סוף השבוע האחרון מקריסה בשירות ה-Amazon S3, שירות אחסון מקוון מסוג מחשוב Cloud. עכשיו הודיעה אמזון כי תפצה את לקוחותיה. איך זה משפיע על ארגונים בארץ ובעולם? ומה בכלל קורה עם העננים?
מאת: מערכת pCon
במהלך סוף השבוע האחרון קרס שירות האחסון של אמזון. מדובר בשירות אחסון מקוון בשיטת מחשוב ה-Cloud. השירות (Amazon S3) היה מושבת לתקופה ארוכה, מה שגרם ללא מעט אתרים המשתמשים בשירות לאבד תמונות ומידע. עכשיו מודיעה אמזון כי תשלם ללקוחותיה על הקריסה הארוכה.
יהיה או לא יהיה ענן
מחשוב Cloud מאפשר לאנשים פרטיים ולארגונים להשתמש במגוון שירותים ויישומים המוצעים יחד באופן מקוון תחת "ענן" אחד, בעלויות נמוכות ביותר. אמזון היא אחת החברות שכבר מציעות שירותי "ענן" וגם משקיעה בתחום. למרבה המזל, לא הרבה ארגונים מנצלים כרגע את שירותי ה-Cloud של אמזון, מה שמנע נזקים משמעותיים. עם זאת, מדובר במגמה שצוברת תאוצה, וזו כבר הקריסה השנייה השנה של השירות של אמזון.
בלב מחשוב ה-Cloud עומד החזון לפיו ארגונים יוכלו להשתמש במגוון שירותים בעלויות נמוכות, אך אם הספקיות בתחום לא יצליחו להתגבר על הבעיות והקריסות, הענן כולו עשוי להתגלות כחלום חולף.
לא לשלוח מיילים
באמזון הודיעו כי יפרסמו בפורום המפתחים שלהם בקרוב על הפיצוי הכספי שיעניקו ללקוחותיהם עבור תקופת חודש יולי. "אין צורך לשלוח לנו מיילים בבקשות לפיצויים", הודיעו באמזון, והוסיפו כי הפיצוי יהיה אוטומטי, ויופיע כבר בחשבונית חודש אוגוסט.
פורסם באתר pCon החדש! - המלצות, אתרים, הכרזות ומאמרים, על מחשוב ואינטרנט http://www.pcon.co.il/v5/ArchiveMore.asp